Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hundebur i Model Y

Startet av rujo79, onsdag 18. mai 2022, klokken 23:35

« forrige - neste »

rujo79

Hei. Jeg vurderer å bestille en MYLR. Men, jeg har et hundebur som jeg er veldig usikker på om vil passe i bagasjerommet, uten å måtte gjøre noe spesielt som feks å slå ned det ene baksetet. Det er uaktuelt. Kanskje noen her inne vet om følgende mål vil få plass?

Høyde: 65cm (utvendig mål)
Bredde: 55,5cm (Utvendig mål)
Lengde (regulerbar): 76-103cm (mitt er aldri stilt på mer enn 90-95cm)

HalvorV

Tesla Model Y Perfomance

oroar

Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

rujo79

Sitat fra: oroar på torsdag 19. mai 2022, klokken 08:51
Jeg har dette i min Y:
https://webshop.nts.no/hundebur/variocage-hundebur/hundebur-variocage-3g-compact-single-l-for-bil-med-terskel/g930.870i16859
Ikke strekt det ut maks da det kommer farlig nære bakruta.


Aha, jeg har samme bur, også i str L, men ikke den 'Compact'-utgaven. Min dør er altså ikke forhøyet, men det har jo ingenting å si.
Mitt er samme mål i høyden og bredden, men mitt kan strekkes lenger ut i bunnen. Vet du sånn ca hvor mange cm du har igjen før det er helt utstrekt? Kan du ha det stående til den ene siden i bagasjerommet, eller må det stå mer midt i?

ToWalkOrDrive

#4
Virker og som noen har målt noe i denne tråden. Men ser og en som senker gulvet ved å ta ut gulvplatene, og legge i en treplate....får buret lenger fremover bilen da, mot baksetet:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/dog-cage-in-model-y.221329/

Ser og at noen kjøper dobbelt variocage for Model Y, og fjerner midtskille, så hunden ligger på skrå/tvers....
https://nettdyret.no/variocage-dobbeltbur-l-bilbur/cat-p/c1000302/p1500017129
Tesla Model Y                         2021-

ToWalkOrDrive

...eller selge buret og kjøpe noe sånt  :D
For Model Y hundeavdelingen.no
Tesla Model Y                         2021-

oroar

Sitat fra: rujo79 på torsdag 19. mai 2022, klokken 12:19
Sitat fra: oroar på torsdag 19. mai 2022, klokken 08:51
Jeg har dette i min Y:
https://webshop.nts.no/hundebur/variocage-hundebur/hundebur-variocage-3g-compact-single-l-for-bil-med-terskel/g930.870i16859
Ikke strekt det ut maks da det kommer farlig nære bakruta.


Aha, jeg har samme bur, også i str L, men ikke den 'Compact'-utgaven. Min dør er altså ikke forhøyet, men det har jo ingenting å si.
Mitt er samme mål i høyden og bredden, men mitt kan strekkes lenger ut i bunnen. Vet du sånn ca hvor mange cm du har igjen før det er helt utstrekt? Kan du ha det stående til den ene siden i bagasjerommet, eller må det stå mer midt i?

Buret er ikke i bilen akkurat nå, men ser jeg har strekt det ut ca halvveis. Det står helt inntil bakseteryggen på ene siden. Fester det med stropp rundt bakseteryggen slik at det ikke fyker ut bakruta ved maks pådrag :-) Kjører sjelden med buret i bilen så derfor en lite permanent festeløsning for min del.
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

oroar

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 19. mai 2022, klokken 21:39
...eller selge buret og kjøpe noe sånt  :D
For Model Y hundeavdelingen.no

Smart løsning og behagelig for hunden, men hvor mye jobb blir det å komme til i rommet under bagasjerommet?
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

rujo79

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 19. mai 2022, klokken 21:30
Virker og som noen har målt noe i denne tråden. Men ser og en som senker gulvet ved å ta ut gulvplatene, og legge i en treplate....får buret lenger fremover bilen da, mot baksetet:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/dog-cage-in-model-y.221329/

Ser og at noen kjøper dobbelt variocage for Model Y, og fjerner midtskille, så hunden ligger på skrå/tvers....
https://nettdyret.no/variocage-dobbeltbur-l-bilbur/cat-p/c1000302/p1500017129

Takk 😊 Kan se ut som buret jeg har blir litt for stort 🤔

rujo79

#9
Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 19. mai 2022, klokken 21:39
...eller selge buret og kjøpe noe sånt  :D
For Model Y hundeavdelingen.no

Ugh! Hadde ikke så lyst til å 'ødelegge' bilen for å få til et bur til hunden 😬

geear

Sitat fra: oroar på torsdag 19. mai 2022, klokken 21:43
Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 19. mai 2022, klokken 21:39
...eller selge buret og kjøpe noe sånt  :D
For Model Y hundeavdelingen.no

Smart løsning og behagelig for hunden, men hvor mye jobb blir det å komme til i rommet under bagasjerommet?
Da er nok løsningen å dele iallfall den bakre gulvplata, og kanskje bare droppe det fremre rommet. Tipper at ny plate er relativt billig om man skulle ønske å selge med hel plate på et tidspunkt. Eventuelt enkelt å lage en kopi i kryssfinér eller MDF eller noe, og kle med sort høyttalerstoff fra Biltema eller lignende.

oroar

Sitat fra: geear på torsdag 19. mai 2022, klokken 22:21
Sitat fra: oroar på torsdag 19. mai 2022, klokken 21:43
Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 19. mai 2022, klokken 21:39
...eller selge buret og kjøpe noe sånt  :D
For Model Y hundeavdelingen.no

Smart løsning og behagelig for hunden, men hvor mye jobb blir det å komme til i rommet under bagasjerommet?
Da er nok løsningen å dele iallfall den bakre gulvplata, og kanskje bare droppe det fremre rommet. Tipper at ny plate er relativt billig om man skulle ønske å selge med hel plate på et tidspunkt. Eventuelt enkelt å lage en kopi i kryssfinér eller MDF eller noe, og kle med sort høyttalerstoff fra Biltema eller lignende.

Noen som har gjort dette og kan vise bilde?
Jeg vurderer å kjøpe ei heltre hylle og skjære til slik at det bare er plate akkurat der hundeburet er slik at ca halve brønnen er åpen hele tiden. Kle hylla med noe stoff som gjør at det ikke ser helt ille ut.
Kjørt forskjellige elbiler siden 2015.

Ohm78

Vannfast kryssfiner og biltema høyttalerstoff/spraylim

Ohm78


Ohm78


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA