Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilferie med Tesla i Norge.

Startet av Hideyowife, mandag 16. mai 2022, klokken 14:56

« forrige - neste »

Hideyowife

Vi planlegger å komme oss fra Vestfold til Tromsø i juli. Ser at det er ganske glissent med Tesla sine egne SC nordover og at jeg ikke kan planlegge hele reisen basert på disse. Har idag Mer og Charge APP-er og brikker satt opp, men er det noen andre tilbydere jeg bør tenke på når vi reiser nordover? Greit å få på plass alle APP-er før reise så slipper man å stå med dette å kåle når man ønsker å bruke tiden på å fylle tanken  :+1:

Vi kommer til å kjøre via Moskenes i Lofoten når vi skal sørover, og ut på spissen der var det ymse av strøm for eksempel.
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

geear

Er vel Ladeklubben til Elbilforeningen som er mest poppis for tiden? For å dekke det meste...

turfsurf

Ladeklubben har dårlig dekning i Norge. Fortum/ReCharge, Mer, CircleK, BKK er greie å ha.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

RJK

Sitat fra: turfsurf på mandag 16. mai 2022, klokken 15:58
Ladeklubben har dårlig dekning i Norge. Fortum/ReCharge, Mer, CircleK, BKK er greie å ha.
Enig her, men ville og lagt til Kople. I Nordland så bygges kystriksveien i Søndre Norland av Kople, mens BKK/Eviny fikk utbyggingen av Nordre Nordland, inkludert endel av Lofoten/Hinnøya-området.

Ellers er det litt hipp som happ om det er Mer eller Fortum Charge&Drive/Recharge. Er usikker på om de har rebranded, da det i realiteten er samme selskap nå.

Cloudcharge (Defa) har noen få i nord, Ionity er bare opp til Trondheim

Om du ser i Chargefinder sitt kart, så må du hake av for både Tesla og Tesla (Open for all EVs) for å se alle SuC-lokasjoner. Jeg ser egentlig ikke store problemet med å klare seg med bare SuC-lading, men noen destinasjonsladere som settes ut av andre, krever nok brikke fra samarbeidende selskaper.

PS! Planlegger du tur litt lengre nord enn Tromsø, så kan du forresten teste ut InCharge som dekker Finnmark og nordre Troms med Samuelsberg og Storslett (som og har SuC) som de nærmeste. Og er faktisk en lynlader ved Husøy litt nord på Senja, rett før ferga (en liten detour) videre til Kvaløya, om du vil kjøre den ruta.


Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

OlaM

Skaff deg noen RFID-brikker også. App fungerer stort sett kjapt og greit, men av og til så er det tregheter med det systemet mens RFID-brikken starter ladingen kjapt.
'21 3LR

Chris Neumann Ruud

KJørte den veien tur- retur i fjor. Var ingen problem med TM3 LR. Kjørte om lofoten så det var litt køing der ute, men fant som regel lading nok på overnattingssteder til at det ikke ble noe problemer. Men lit tplanlegging må til og få lada mens du står, spesielt ved overnatting. VI kjørte E-6, så RV17 er nok noe mer problematisk
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA