Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rekkevidde 2019 modell kjørt 35000

Startet av TheRealCoinman, fredag 06. mai 2022, klokken 10:36

« forrige - neste »

TheRealCoinman

Hva har folk i rekkevide? Jeg kjøpte nylig en nyere brukt e-up, når jeg starter den står det 82km rekkevidde i displayet, jeg syntes det virker lite. Er det bare "gjetning" ? Skal forsøke å kjøre fint ett par dager å se om det blir bedre, men syntes det var lite.

Er det vanskelig å bruke en bluetooth odb leser med app for å sjekke cellestatus?

Hva har dere andre når bilen startes på tilsvarende modellår?

Elmo

Er du sikker på at den står på 100% ?
Du bør definitivt se godt over 100km med mindre du har kjørt "tungt" på forrige tur,  eller stått stille med tenning og varmen på i lengre tid.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

TheRealCoinman

Ja, måleren står på fult og det er ikke satt opp noen avreisetid for opplading eller temperatur. Jeg skal kjøre fint et par dager og så sjekke med Møller der jeg kjøpte den, og høre hva de mener er normalt. Forbruket ligger lavt, kjørte ca 15km i dag - riktig nok med 7grader og kaldstart, da var gj.snitt forbruk på 11,9 kwh /100km.

TheRealCoinman

Kjørt rolig i to dager, når jeg starter i dag stod det 140 km. Kjørte totalt 91km i går, med stopp/start og varierte forhold, hadde 1/4 batteri igjen. Alt er nok som det skal være da.  :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA