Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Varme i ratt?

Startet av esan, onsdag 04. mai 2022, klokken 10:17

« forrige - neste »

esan

Har nylig kjøpt meg en Cross Turismo 4.
Har da selvsagt studert instruksjonsboken. Ser at dersom det er varme i ratt, så skal det være en bryter i den vertikale nedre rattstamme. Ble litt skuffet da jeg ikke fant denne bryter på min bil.
I dag opplevde jeg likevel at rattet ble ganske varmt etter kort tids kjøring. Så da at jeg tilfeldigvis hadde satt på varme i mitt sete i nivå 1.
Er det da slik at rattvarme kommer automatisk dersom setevarme slås på, og at det ikke finnes en egen bryter på rattet?

olavgg

Jo den er nede på rattet og når du klikker på den så får du opp i dashbordet om den er av eller på.
Men det kan hende Porsche ikke har lagt den til enda pågrunn av småkomponentmangel. Dette vet din Porscheforhandler.

esan

Det er ingen bryter der hos meg. Men har oppdaget  at når temperaturen er under et visst nivå når jeg starter opp bilen, så står setevarmen automatisk på nivå 1 og rattet varmes opp.
Jeg har Sport Chrono. Kan dette da ha sammenheng med at mitt ratt kanskje er det som kalles GT ratt? I alle fall kommer rattvarme på automatisk.

esan

Dette ble bare tull. Fant endelig denne bryteren. Men den var da rimelig godt skjult. På det stedet der instruksjonsboken henviste, var det et sort deksel. Bryteren sitter så på toppen litt på innsiden av dekselet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA