Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bedrift med flere biler: Hvilke ladebrikker/kontoer trenger vi?

Startet av Torpedo Ted, mandag 02. mai 2022, klokken 12:31

« forrige - neste »

Torpedo Ted

Vi har 3 elbiler + noen flere som kommer, og må sørge for at de ansatte kan lade via faktura eller bedriftens mastercard.

Hvilke steder bør vi registrere konto? Er det mulig med bedriftskonto?

Gjelder Bergen sentrum (+ fana/åsane).

sjokomelk

På jobb hos meg i Haugesundsdistriktet henger det ladebrikke fra Elbilforeningen på nøkkelringen til elbilene. Og så har vi opprettet konto hos Fortum og Mer hvor ladebrikken er lagt inn, og betaling skjer mot firmakortet til sjefen. Så de som må lade mens de er ute og kjører, bruker bare brikken hos en av disse to og tenker ikke mer over det.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Vidar_S

Sitat fra: Torpedo Ted på mandag 02. mai 2022, klokken 12:31
Vi har 3 elbiler + noen flere som kommer, og må sørge for at de ansatte kan lade via faktura eller bedriftens mastercard.

Hvilke steder bør vi registrere konto? Er det mulig med bedriftskonto?

Gjelder Bergen sentrum (+ fana/åsane).

Om det kun er snakk om Bergensområdet ville jeg ha kontaktet Eviny (BKK) og hørt hva de kunne tilby av bedriftsvennlig fakturering/betaling. De er nok interessert i å sikre seg noen lokale kunder.

elektro

Hva slags biler er det snakk om?

Mange produsenter leverer jo en RFID brikke eller kort som fungerer på veldig mange ladestasjoner, også Type2 i p-hus ol, uten at man behøver å gjøre annet enn å registrere et kredittkort mot denne brikken. Så må man ev. avgjøre om man skal forholde seg kun til de stasjonene, eller supplere med manuelt registrerte brikker f.eks. hos Circle K. (De har også sitt eget, ganske omfattende opplegg for Bedrift, men ønsker da at man holder seg innenfor deres økosystem.)

Noen annen, mer universell bedriftskonto kjenner jeg ikke til, men dersom det er firmabiler som disponeres av kun én ansatt tenker jeg det er greit at de har individuelle kontoer? Dersom det er rene tjenestebiler, og biler som benyttes av flere, blir det litt annerledes.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA