Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Jekke opp e-niro for å bytte hjul

Startet av GTA, torsdag 21. april 2022, klokken 21:24

« forrige - neste »

GTA

Hei,

Er eier av en 2019 E-Niro og ser at det er punkter i kanal for jekking med saksejekk. Men er det noen utfordringer med å jekke denne? Tenkte egentlig ikke bruke saksejekk, men hydraulisk garasjejekk. Finner heller ikke noe om dette i manual

Med vennlig hilsen Gunnar
Sørumsand,
2019 Kia e-niro 2019 mod, kjøpt mars 2022
2016 Leaf kjøpt ny
Solgt: 2013 Nissan Leaf kjøpt ny

geear

Det er en "kant" som stikker ned, med to merker på, ca. 15-20 cm fra hver ende av kanalen, dette er jekkepunktene. Sikkert samme du refererer til for saksejekk. Jeg har lift, og setter gummipaddene rett på disse.

Olemann

Brukte garasjejekk og brukte en stiv pad som jeg freste ut spor til kanalskjøten med, fungerte stabilt og fint det.

Sitat fra: GTA på torsdag 21. april 2022, klokken 21:24
Hei,

Er eier av en 2019 E-Niro og ser at det er punkter i kanal for jekking med saksejekk. Men er det noen utfordringer med å jekke denne? Tenkte egentlig ikke bruke saksejekk, men hydraulisk garasjejekk. Finner heller ikke noe om dette i manual

Med vennlig hilsen Gunnar

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA