Audi app/connect e-tron55

Startet av Theotokos, søndag 17. april 2022, klokken 17:04

« forrige - neste »

Theotokos

Hei, min e-tron nærmer seg 3 år (tidlig mai), kom tilfeldigvis innom en option i appen om å abonnere på audi connect fra 07.05.2022 da mitt abonnement visstnok avsluttes...Dette er nytt for meg. Men hva mister jeg? Blir ikke klok på hva audi connect er for noe. Kan ikke si jeg opplever bilen som nevneverdig mer connected enn seg hør og bør for en moderne bil. Når jeg forsøker å lese meg opp på det kan det virke som hele appen vil forsvinne og muligheten til å låse opp/låse bilen, starte klima vil bli utilgjengelig? Det er i så fall de to eneste funksjonene jeg så langt har klart å lese meg frem til at jeg vil merke forsvinner...

Noen som vet?

Hårek

Sitat fra: Theotokos på søndag 17. april 2022, klokken 17:04
... kan det virke som hele appen vil forsvinne og muligheten til å låse opp/låse bilen, starte klima vil bli utilgjengelig? Det er i så fall de to eneste funksjonene jeg så langt har klart å lese meg frem til at jeg vil merke forsvinner...
Nei, det stemmer nok ikke. Det som har 3 års lisens er Audi connect navigation & infotainment. Men Audi connect remote og Audi connect safety & service incl. remote er lisensiert i 10 år.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Carkub

Jeg har forhørt meg med advokat som mener dette ikke er grei praksis.

Advokaten mener forholdet utgjør en kjøpsrettslig mangel ved at det ikke ble gitt informasjon om at tjenesten kun var inkludert i 3 år ved kjøp av bilen. Det vil i utgangspunktet være selger som har bevisbyrden for at informasjonen om dette ble gitt på kjøpstidspunktet.

Heller ikke jeg hadde blitt gjort oppmerksom på at Connect har en månedskostnad før jeg så dette hadde dukket opp under "Functions on demand" i appen. Oppfordrer flest mulig til å ta opp dette med selger/forhandler!

Og 231,- per måned? Mener de virkelig at dette er verdt mer enn Netflix?
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

Wendel

Akkurat denne informasjonen vedrørende lengde på lisenser står rimelig lett tilgjengelig i appen under Tjenester og Lisenser. Spørs om dette er noe du kommer noen vei med.

Carkub

Sitat fra: Wendel på torsdag 21. april 2022, klokken 20:52
Akkurat denne informasjonen vedrørende lengde på lisenser står rimelig lett tilgjengelig i appen under Tjenester og Lisenser. Spørs om dette er noe du kommer noen vei med.
Jeg hadde ikke tilgang til appen da jeg skrev kjøpskontrakt på bilen - hadde du? Dersom det ikke er opplyst annet, er det rimelig å anta at utstyr/funksjonalitet kjøpt med bilen ikke har en utløpsdato. Eller mener du det også ville vært greit at de etter 3 år starter å kreve leie for å beholde hengerfestet? Eller DAB radio?
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA