Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 535 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

face lift ? Hva var nytt?

Startet av SolEL, søndag 17. april 2022, klokken 10:11

« forrige - neste »

Lynet

Dere som har hatt både gammel og nyere facelift kan dere si noe om styreopplevelsen? Jeg føler at min gamle er utrolig treg på selvoppretting ved små utslag på rattet.
Legger jeg 10 grader sving på rattet på min gamle prefacelift fortsetter bilen svingen uten noen som helst tegn til oppretting uansett fart. Det hjalp ikke å få byttet topplager på fjærbeinene.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

02jan

Tilbakeslag i rattet var treg allerede da min 2014 var ny, jeg antar at dette har med elektrisk servostyring og muligens programvaren der ?
min søsters 2014 (ah60), som jeg låner er noe tregere en da ny, men nå gått 150,000 km og finner ingen ting å trekke bilen på. har 92-95 % av kapasitet , men går like langt som ny pga bedre programvare.

Det er veldig mye bedre på vinter med Nokian R3, mens R2 dekkene var for myke.

Søster som har prøvd "alt "av elbiler for å bytte ut 60ah (6 års bruk) , endte til slutt ned på nesten ny i3 FC 120ah. &0ah (solar - loft), beholdes i familien.

Edit : og opplevd forskjell på 60ah og 120ah, er at 60ah som da har carbontak og med enklere utstyrt, mindre batteri er kanskje 150 kg letter - føles som en kvikk rakker. Mens 120 er mer stødig og komfofortabel, spesielt i høyere hastigheter (110-120 høyhast motorvei).
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Orbit

Her er en gjennomgang av alle varianter av hjuloppheng på i3. LCI/face-lift i seg selv ga ikke noen endringer, men forskjellige batterier (og mer tyngde) har påvirket dette. i3s-modellen er selvfølgelig også noe forskjellig:
https://www.youtube.com/watch?v=MG6XmK95HxY
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2023, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA