Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilen for ikkje understell behandling

Startet av Mateusz, onsdag 13. april 2022, klokken 10:34

« forrige - neste »

Mateusz

Hei. I følge min forhandler blir ikkje biler som kommer til Norge tectylert i Drammen. Dvs. Ingen rustbehandling som standard.
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

Håkon77

Nei, det må da bestilles og enten tar de det på havna eller så blir det gjort lokalt. En del merker har det som standar, men da er det snakk om en kjapp utvendig sprøyting uten å demontere ett eneste deksel eller sprøyte hulrom. Skal du ha det må du bestille og betale det utenom. Jeg koster vel eventuelt på meg det når den er ny og så tar Fluid film senere.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Håkon77

Fikk en grei pris på understellsbehandling  6500 komplett behandling.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Gregg

Eg betalte 3500,- for anbefalt understellsbehandling hos forhandler. Kva denne går ut på veit eg ikkje, men veldig omfattende er det nok ikkje til den prisen.

Mikkey

Gjøres dette gjennom forhandler eller må man ta med til verksted etter at man har fått bilen?


Gregg

I mitt tilfelle er dette gjennom forhandler og gjort i forbindelse med klargjøring før bilen vert levert. Garanti og ettersyn (del av årlig service) inkludert.

Håkon77

Jeg betaler forhandler for å få det gjort før jeg får bilen. Om jeg skal gjøre det selv så vet jeg at det kommer til å drøye og muligens går i glemmeboka. Dessuten er rustbeskyttelse -bransjen, etter mitt syn og erfaring, lett rufsete med bruk av innleid utenlandsk arbeidskraft hvor hovedkriteriet er at de jobber billig. Det er forhåpentligvis noen seriøse aktører der ute og selger sa de han skulle bruke var flinke. Og ikke minst leser man om jøker som løfter elbiler i batteriet og om de som villmanskjører med kundebiler og havner i avisen når de taket. Alle sånne bekymringer kan man glemme når forhandler ordner det. Da faller ansvaret på dem.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA