Ladebrikker...igjen

Startet av hELgenen, tor 31. mar 2022, kl. 18:22

« forrige - neste »

Autowinder

Sitat fra: hELgenen på tor 31. mar 2022, kl. 18:22
Dersom en ser bort fra Elbilforeningens brikke og NAF sin ladebrikke som BEGGE krever medlemskap - hvilke andre brikker kan man skaffe seg og som vil fungere slik NAF og elbilforeningens brikke gjør?

Jeg har Fortum Charge and Drive som har fungert greit flere steder for meg uten at den har kostet meg noe - men finnes det andre brikker som fungerer bedre/like bra?  Ser at noen skriker om at Circle K brikken ikke fungerer overalt, så da faller den vel utenfor.
Jeg forstår ikke helt hvorfor enkelte operatører sperrer andre ute - mens andre samarbeider godt på tvers - f.eks fryser ikke Circle K ute de andre, men blir fryst ut selv.....Forstår ikke helt hvorfor man ikke bare kan bruke hvilken som helst brikke hos hvilken som helst operatør så lenge man har registrert seg om kunde sammen med RFID koden på brikken.....

Jeg har også plugsurfing og WE-Charge som jeg har fått med bilene jeg har kjøpt i det siste - og noen av dem gir vel meg kanskje rabatt hos ulike operatører - jeg vet jeg får rabatt på ionity med både Plugsurfing og WE-Charge og vet hva jeg må betale hvor hver av disse - men aner ikke på f.eks Kople selv om Kople skriver at de tilbyr kort-utsteder sine satser....men det er jo en jungel å finne ut av dette.....Og jeg har MER appen med rabatter der - og jeg har Bilkraft Appen og Circle K appen osv osv...Men ønsker å rydde litt i det hele uten at jeg må binde meg til en avtale fordi jeg lader sjelden på veien....Og jeg ønsker å ha 2 brikker - en for meg og en for min kone - og da gjerne samme leverandør.

Så hvilken brikke er å anbefale dersom en IKKE skal være medlem noen steder???

Selv elbilforeningen krever jo nå medlemskap for å dele ut sin brikke...og handler en brukt så får en jo ikke denne brikken med - ja siste 2 ganger jeg kjøpte nytt - fikk jeg faktisk ikke med elbilforeningens brikke overhodet så den tid er vel forbi......
Den sorte brikken fra elbil.no virker selv om du ikke er medlem i elbilforeningen lenger. Men det var kanskje derfor de kom med ladeklubben og ny brikke for å sikre seg en lock-in av medlemskap. Melder en seg ut med den blå brikken må en jo starte medlemsskap igjen når kortet den belaster mot når utløpsdatoen for å få lagt inn et nytt kort.
TMY 2025 LR AWD • BMW i3 2022 120ah FC

TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL INNLEVERING, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA