Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hattehylle og lastsikring

Startet av Tesla P85D, lørdag 19. mars 2022, klokken 07:45

« forrige - neste »

_bR44

Anything traveling faster than the speed of light going backward in time.

Stjernemix


AUK

Sitat fra: Stjernemix på lørdag 11. juni 2022, klokken 00:16
Vet vi noe om kroker i bagasjen?

Tesla chat sier dette skal være der fra Kina fra nå.

lars667

Sitat fra: Autowinder på tirsdag 17. mai 2022, klokken 09:27
Det varierer, gode produkter og mindre gode finnes der. Kjøp kjente produkter.
Forøvrig ser det ut som at det er ekspanderende sidestøtter som skal gi feste av lastsikringen ved å presse ut mot sidene, og det gir nok så-som-så sikring. Ikke noe jeg ville satset på før jeg hadde sett det montert og kjent godt på det.
Noen få kilo veier MYE ved en bråstopp.

En liten kommentar om dette gitteret. De regulerbare stengene er til for å tette mellom gitter og c-stolpeområdet, og skal ikke være borti. Gitteret ligger oppå setene og er festet nederst på nakkestøttestenger. Etter å ha kjøpt dette, og blitt i tvil etter å ha sett her, er jeg helt overbevist om at dette holder mål. Det eneste er at noen langsnutete får snuta mellom  stengene. Det som er fint med dette gitteret, i motsetning til bilkomponenter sitt, er at det følger fint med hvis du legger ned setene og på forhånd har passet på å ikke skru ut de regulerbare stengene for langt. Veldig praktisk om du skal på camping osv, og må ha oppe setene før det er sengetid.

Ang. hunder bak gitteret, så har begood også fint bagasjeromstrekk. Bur er alltid best, men det er begrenset med plass til høye bur i denne kjerra, da får en med seg større og høyere hund uten bur. Det er uansett ikke vanvittig stor plass til store hunder heller.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Lucaria

Sitat fra: lars667 på lørdag 11. juni 2022, klokken 15:12
Sitat fra: Autowinder på tirsdag 17. mai 2022, klokken 09:27
Det varierer, gode produkter og mindre gode finnes der. Kjøp kjente produkter.
Forøvrig ser det ut som at det er ekspanderende sidestøtter som skal gi feste av lastsikringen ved å presse ut mot sidene, og det gir nok så-som-så sikring. Ikke noe jeg ville satset på før jeg hadde sett det montert og kjent godt på det.
Noen få kilo veier MYE ved en bråstopp.

En liten kommentar om dette gitteret. De regulerbare stengene er til for å tette mellom gitter og c-stolpeområdet, og skal ikke være borti. Gitteret ligger oppå setene og er festet nederst på nakkestøttestenger. Etter å ha kjøpt dette, og blitt i tvil etter å ha sett her, er jeg helt overbevist om at dette holder mål. Det eneste er at noen langsnutete får snuta mellom  stengene. Det som er fint med dette gitteret, i motsetning til bilkomponenter sitt, er at det følger fint med hvis du legger ned setene og på forhånd har passet på å ikke skru ut de regulerbare stengene for langt. Veldig praktisk om du skal på camping osv, og må ha oppe setene før det er sengetid.

Ang. hunder bak gitteret, så har begood også fint bagasjeromstrekk. Bur er alltid best, men det er begrenset med plass til høye bur i denne kjerra, da får en med seg større og høyere hund uten bur. Det er uansett ikke vanvittig stor plass til store hunder heller.

Ja jeg leste bruksanvisningen for montering og der står dette klart og tydelig.
Men kan man justere sittestillingen på setene selvom gitret er der? Hvis alle justerer sammtidig?

lars667

Ja, det bør ikke være noe problem.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Radial

#36
Lastsikring/Skillevegg/nett
Fikk tips om Mimsafe variobarrier HR (Head Rest) i størrelse S skulle passe Y. Så bilde av det montert og så greit ut.
Sjekka nettsiden til Mimsafe,ja det stod den passet der også.
Kræsj-test godkjent og greier, hørtes fantastisk ut.
1500kr med frakt i April, halv pris av alt annet, tenkte dette er krute gode greier.

Fikk pakka, og det bare en massevis av løse deler (totalt unødvendig), Nakkestøttene kunne ikke stå i noen standard posisjon (må stå 2-3cm over nivå 2), og brakettene lager derfor merker i "skinnet" til seterygg og nakkestøtte fordi dette egentlig ikke passer, og tyngdekraften tvinger braketten du fester på nakkestøtta ned i setet.
Klarte å dra av en mutter med håndkraft på ett plast-håndtak, satte løsmutter på baksiden (lettere å montere da også)

Enn så lenge bruker jeg det bare, men anbefaler virkelig ikke Mimsafe sitt produkt til Y. Kjøpte av en jalla nettbutikk, tok litt tid før jeg monterte det, og tror retur blir en strabasiøs affære.

Har Guardsman i MG'n og det er gode og solide saker...men ganske tungvint, og på Y kan man heller ikke regulere seteryggen med Guardsman, for da bøyer man enten festene i taket mot bakluka, eller krokene med mutter på i setet.

Vil derfor påstå BeGood sin løsning på skillenett/bur er desidert beste og mest snasene løsningen i dag, selv om den ikke har blitt kræsjtestet.... Den passer jo inn i bilen.

Gå for Begood, med mindre det er snakk om hunder.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Autowinder

Noen som har kjøpt Begoods TMY hattehylle? Plundrete i hverdagen, eller er Rollo'en de selger mer praktisk? Såvidt jeg kan se er begge bare festet med dobbeltsidig tape ved seterygg, selv om jeg ser hattehylla er skrudd i sidene nærmest bagasjedøra.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Vurderer en elbil

Sitat fra: Radial på søndag 12. juni 2022, klokken 23:00
Kjøpte av en jalla nettbutikk

Det er jo slik det pleier å være....
Er det for godt til å være sant, så er det nettopp det.

Veldig ofte er det slik at man bør legge i noen kroner til, og få kvalitet.
Fossilbil

Radial

Sitat fra: Vurderer en elbil på tirsdag 14. juni 2022, klokken 19:02
Sitat fra: Radial på søndag 12. juni 2022, klokken 23:00
Kjøpte av en jalla nettbutikk

Det er jo slik det pleier å være....
Er det for godt til å være sant, så er det nettopp det.

Veldig ofte er det slik at man bør legge i noen kroner til, og få kvalitet.

Kunne lagt 300kr til på bordet for eksakt samme produkt hos en mer kjent nettbutikk, men tenkte dette var såpass "banker's" på passform, og kan umulig gå istykker på veien (stål&alu), at de pengene brukte jeg heller ett annet sted :P
Men, lessons learned.

Blir eventuelt BeGood sin om jeg bytter ut... vurderer i forargelsen å lage mine egene braketter til nakkestøttene, som gjør at grinda passer. Har alt, bare ikke tiden til å lage det :laugh:
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

_bR44

#40
Delenummer (1641293-00-D) for de som vil bestille hattehylla.
Har også funnet et annet nummer også: 1641293-97-B
De side panelene skal være 1670641-98-A (venstre) og 1670642-98-A (høyre).
Anything traveling faster than the speed of light going backward in time.

ruslebiff

Sitat fra: _bR44 på lørdag 25. juni 2022, klokken 23:29
Delenummer (1641293-00-D) for de som vil bestille hattehylla.
Har også funnet et annet nummer også: 1641293-97-B
De side panelene skal være 1670641-98-A (venstre) og 1670642-98-A (høyre).

Sjekket pris?

Har rolloen fra begood, den fungerer egentlig helt greit. Fordelen med rollo er at den kan rulles helt inn og blir unna vei om man skal laste noe over hattehyllehøyde. Dobbel rollo som også kunne festes i taket hadde vært optimalt.

k1

#42
Kan original hattehylle brettes og settes vertikalt opp mot hodestøtter/seterygg?

_bR44

Sitat fra: ruslebiff på søndag 26. juni 2022, klokken 07:59
Sitat fra: _bR44 på lørdag 25. juni 2022, klokken 23:29
Delenummer (1641293-00-D) for de som vil bestille hattehylla.
Har også funnet et annet nummer også: 1641293-97-B
De side panelene skal være 1670641-98-A (venstre) og 1670642-98-A (høyre).

Sjekket pris?

Har rolloen fra begood, den fungerer egentlig helt greit. Fordelen med rollo er at den kan rulles helt inn og blir unna vei om man skal laste noe over hattehyllehøyde. Dobbel rollo som også kunne festes i taket hadde vært optimalt.

Nei, det har jeg ikke gjort. Fikk min LR allerede med hattehylla 😬
Anything traveling faster than the speed of light going backward in time.

Jojo86

Er det noen som nylig har tatt levering på MY LR, og kan bekrefte om det var lastekroker i bagasjerommet til denne? Har selv EDD i slutten av september, så litt spent på om dette nå er standard.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA