Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hattehylle og lastsikring

Startet av Tesla P85D, lørdag 19. mars 2022, klokken 07:45

« forrige - neste »

Tesla P85D

Noen som har fått med original hattehylle og last sikringskroker eller er ikke det kommet med på noen biler som er levert så langt?
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

BjornM

Svaret til dine to spørsmål: nei, dessverre.
Mottok ny TMY fredag 18.3 og den er dessverre uten hattehylle og lastekroker rundt hele bagaserommet.
Det er 1 lastekrok på hver bakseterygg, se bilde. Men lite hjelp i disse når de kun er på seteryggen.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD(solgt)
Nissan Leaf 2011 20KW(solgt)
VW e-Golf 2017 32KW

sjokomelk

Sitat fra: BjornM på søndag 20. mars 2022, klokken 12:04
Det er 1 lastekrok på hver bakseterygg, se bilde. Men lite hjelp i disse når de kun er på seteryggen.
Det er IKKE lastekroker, men festepunkter for øvre stroppen til LATCH (amerikansk utgave av ISOFIX).
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

BjornM

#3
 Tenk det meg det ja  ;)
TMY LR AWD
TM3 LR AWD(solgt)
Nissan Leaf 2011 20KW(solgt)
VW e-Golf 2017 32KW

Arne1

Sitat fra: sjokomelk på søndag 20. mars 2022, klokken 12:22
Sitat fra: BjornM på søndag 20. mars 2022, klokken 12:04
Det er 1 lastekrok på hver bakseterygg, se bilde. Men lite hjelp i disse når de kun er på seteryggen.
Det er IKKE lastekroker, men festepunkter for øvre stroppen til LATCH (amerikansk utgave av ISOFIX).

Men kan det funke å feste f.eks et hundebur i disse krokene? Så de ikke sklir inn i bakruta?

Redgarden

Sitat fra: Arne1 på søndag 20. mars 2022, klokken 19:28
Sitat fra: sjokomelk på søndag 20. mars 2022, klokken 12:22
Sitat fra: BjornM på søndag 20. mars 2022, klokken 12:04
Det er 1 lastekrok på hver bakseterygg, se bilde. Men lite hjelp i disse når de kun er på seteryggen.
Det er IKKE lastekroker, men festepunkter for øvre stroppen til LATCH (amerikansk utgave av ISOFIX).

Men kan det funke å feste f.eks et hundebur i disse krokene? Så de ikke sklir inn i bakruta?

Helt klart! Jeg gjorde det i dag hvertfall ;)
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

Otkristo

Sitat fra: Tesla P85D på lørdag 19. mars 2022, klokken 07:45
Noen som har fått med original hattehylle og last sikringskroker eller er ikke det kommet med på noen biler som er levert så langt?
Ferske bilder av MY Performance fra Berlin bekrefter at det leveres med hattehylle og kroker

Tesla P85D

Sitat fra: Otkristo på tirsdag 22. mars 2022, klokken 12:12
Sitat fra: Tesla P85D på lørdag 19. mars 2022, klokken 07:45
Noen som har fått med original hattehylle og last sikringskroker eller er ikke det kommet med på noen biler som er levert så langt?
Ferske bilder av MY Performance fra Berlin bekrefter at det leveres med hattehylle og kroker

Det var gode nyheter😊
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

YesThatsMe

Noen som "vet" om hattehylle vil kunne ettermonteres på YLR?
Gratis eller mot et pristillegg?

geear

Går nok fint å skifte ut plasten på sidene og kjøpe hattehylla løs. Tipper det er gjort på minutter.

Lucaria

Ser at det kommet info på sid 15 i brukermanualen rundt lastekroker og det er tegnet et nett der. Kanske det kommer til shoppen snart?

Du kan ikke vise dette vedlegget.


Ser også at man nå får kjøpt et ordentlig gitter fra begood. Dyrt ja, men hvis det er ordentlig lagd så føler jeg det kan vare en god ide.

  Du kan ikke vise dette vedlegget.

Badola

Er det generelt god kvalitet på ting fra Begood? Tenker på gulvmatter spesielt. Forøvrig, gratulerer med dagen!

Autowinder

Det varierer, gode produkter og mindre gode finnes der. Kjøp kjente produkter.
Forøvrig ser det ut som at det er ekspanderende sidestøtter som skal gi feste av lastsikringen ved å presse ut mot sidene, og det gir nok så-som-så sikring. Ikke noe jeg ville satset på før jeg hadde sett det montert og kjent godt på det.
Noen få kilo veier MYE ved en bråstopp.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Lucaria

Sitat fra: Autowinder på tirsdag 17. mai 2022, klokken 09:27

Forøvrig ser det ut som at det er ekspanderende sidestøtter som skal gi feste av lastsikringen ved å presse ut mot sidene, og det gir nok så-som-så sikring. Ikke noe jeg ville satset på før jeg hadde sett det montert og kjent godt på det.
Noen få kilo veier MYE ved en bråstopp.

Jag tenkte litt på det, det ser ut som det er slik det er satt opp ja, men nackestøttene vil jo vare med på å stoppe "gittret" fra å skjyves framover ved en eller annen ting som slår i. Uten gitter så er det jo uansett kun nakkestøttene som skal beskytte, så ett gitter vil mere vare med på å fange opp ting som kan fare imellom.

No-go for meg er hvis man må presse disse armene ut så mye at det skaper permanente skader i bilen. Erfarenhet med andre slike "presse ut"-ting er jo ikke veldig positivt, f.eks det å kun holde et dushdraperi oppe i gamle dager krevde jo ett ekstremt spenn for at det ikke skulle falle ned.

sfinxern

2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA