Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når kommer Y LR fra Berlin?

Startet av Grenadier, lørdag 19. mars 2022, klokken 04:14

« forrige - neste »

Taben

Hei. Utlevering i Drammen avtalt 31. august, VIN XP7, tyskprodusert bil.

Bestilte Y LR den 10 mars 2022 og ba selger om BERLIN produsert bil. Hvit-sort, 19 Gemini.

---------------------------------------------------
2 stk Tesla Model YLR I bestilling
2 stk Tesla CT i bestilling
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla model X Signatur P90D, August 2
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

Elbrom

Jeg ba også om LR fra Berlin. Rn11657, bestillt i februar. Jeg fant ut at jeg har MiC på vei...  får se hva som skjer.

Taben

Sitat fra: KNOTTY på fredag 19. august 2022, klokken 18:12
Sitat fra: Taben på fredag 19. august 2022, klokken 17:05
Hei. Utlevering i Drammen avtalt 31. august, VIN XP7, tyskprodusert bil.

Bestilte Y LR den 10 mars 2022 og ba selger om BERLIN produsert bil. Hvit-sort, 19 Gemini.

---------------------------------------------------
2 stk Tesla Model YLR I bestilling
2 stk Tesla CT i bestilling
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla model X Signatur P90D, August 2


Hva er de første 4 tallene i RNen din? :)


Hei. RN11673
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

Thob

For meg er det uforståelig at endel absolutt skal ha Berlin-produsert bil. Hvorfor? Jeg har selv hatt en mic-Y og den var perfekt sammenskrudd. De andre jeg har sett har også vært feilfrie, og det er også den gjengse oppfatningen at bilene derfra har høy kvalitet og meget lite feil. Har også testet og sett noen Berlin-YP (trolig tidlig produksjon) og de var ikke perfekte. Bla skjevt montert baklykt, løst takpanel etc. Berlin-bilene blir sikkert bedre og bedre fremover, men syns det er rart at mange absolutt må ha bil fra Berlin uten noe åpenbar god grunn for det

sls

Jeg bestilte en sølvgrå Y LR med 20'' induction i mars 2020. Jeg har oppgitt at jeg ønsker tyskprodusert.
I går ettermiddag fikk jeg plutselig melding om at bilen er på vei og leveringsdato tidlig september.
Når jeg ringte Tesla Skøyen for å høre om dette faktisk var en MIG så kunne de avkrefte det. De får kun inn MIC LR nå sa personen. Så da er det litt interessant at noen får VIN som tyder på tysk LR med levering i august/september.
Jeg må nok vente til neste år på bil ifølge Tesla

turfsurf

Sitat fra: sls på lørdag 20. august 2022, klokken 14:05
Jeg bestilte en sølvgrå Y LR med 20'' induction i mars 2020. Jeg har oppgitt at jeg ønsker tyskprodusert.
I går ettermiddag fikk jeg plutselig melding om at bilen er på vei og leveringsdato tidlig september.
Når jeg ringte Tesla Skøyen for å høre om dette faktisk var en MIG så kunne de avkrefte det. De får kun inn MIC LR nå sa personen. Så da er det litt interessant at noen får VIN som tyder på tysk LR med levering i august/september.
Har nok med fargen å gjøre.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Geir Tore Simonsen

Sitat fra: Thob på lørdag 20. august 2022, klokken 10:53
For meg er det uforståelig at endel absolutt skal ha Berlin-produsert bil. Hvorfor? Jeg har selv hatt en mic-Y og den var perfekt sammenskrudd. De andre jeg har sett har også vært feilfrie, og det er også den gjengse oppfatningen at bilene derfra har høy kvalitet og meget lite feil. Har også testet og sett noen Berlin-YP (trolig tidlig produksjon) og de var ikke perfekte. Bla skjevt montert baklykt, løst takpanel etc. Berlin-bilene blir sikkert bedre og bedre fremover, men syns det er rart at mange absolutt må ha bil fra Berlin uten noe åpenbar god grunn for det

Enig der. Hadde Tesla kontaktet meg og gitt meg valget mellom bil fra Berlin og Shanghai hadde jeg uten tvil valgt Shanghai, slik jeg oppfatter situasjonen nå.

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Taben

#173
Hei. Noen som sitter på de siste ukentlige produksjonstall av model Y LR i Berlin?

Det produseres kun hvite og sorte model Y LR i Berlin nå.
Produksjonen av model Y lå en periode på ca 1000 per uke. Produksjonskapasitets mål er over 9000 per uke.   
Mars- april- mai ble det produsert 8600 model Y i Berlin inkl testproduksjonen av de første 2000.
Utifra VIN nr som begynner på XP7 er det totalt 18.000 model Y produsert i Berlin per nå.

LRW = Tesla Inc. Shanghai, China; XP7 = Tesla Inc. Berlin, Germany.
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

ladov

Sitat fra: Thob på lørdag 20. august 2022, klokken 10:53
For meg er det uforståelig at endel absolutt skal ha Berlin-produsert bil. Hvorfor? Jeg har selv hatt en mic-Y og den var perfekt sammenskrudd. De andre jeg har sett har også vært feilfrie, og det er også den gjengse oppfatningen at bilene derfra har høy kvalitet og meget lite feil. Har også testet og sett noen Berlin-YP (trolig tidlig produksjon) og de var ikke perfekte. Bla skjevt montert baklykt, løst takpanel etc. Berlin-bilene blir sikkert bedre og bedre fremover, men syns det er rart at mange absolutt må ha bil fra Berlin uten noe åpenbar god grunn for det
For meg er det mer politisk enn teknisk. Jeg bestiller heller en bil bygget i et demokrati enn en bil bygget i et diktatur. Og ja, jeg er klar over at 'alt' vi kjøper uansett er produsert i Kina men det er bedre å gjøre litt enn å gjøre ikkeno.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Thob

Sitat fra: ladov på lørdag 20. august 2022, klokken 18:07
Sitat fra: Thob på lørdag 20. august 2022, klokken 10:53
For meg er det uforståelig at endel absolutt skal ha Berlin-produsert bil. Hvorfor? Jeg har selv hatt en mic-Y og den var perfekt sammenskrudd. De andre jeg har sett har også vært feilfrie, og det er også den gjengse oppfatningen at bilene derfra har høy kvalitet og meget lite feil. Har også testet og sett noen Berlin-YP (trolig tidlig produksjon) og de var ikke perfekte. Bla skjevt montert baklykt, løst takpanel etc. Berlin-bilene blir sikkert bedre og bedre fremover, men syns det er rart at mange absolutt må ha bil fra Berlin uten noe åpenbar god grunn for det
For meg er det mer politisk enn teknisk. Jeg bestiller heller en bil bygget i et demokrati enn en bil bygget i et diktatur. Og ja, jeg er klar over at 'alt' vi kjøper uansett er produsert i Kina men det er bedre å gjøre litt enn å gjøre ikkeno.

Ja, det argumentet kan jeg absolutt forstå, men virker som veldig mange bare vil ha Berlin-bil for alt i verden, uten å ha noen god grunn for det. Kvaliteten på bilene er ihvertfall ikke noe bedre enn fra Kina. Jaja, sånn går no dagan😀

turfsurf

Sitat fra: ladov på lørdag 20. august 2022, klokken 18:07
For meg er det mer politisk enn teknisk. Jeg bestiller heller en bil bygget i et demokrati enn en bil bygget i et diktatur. Og ja, jeg er klar over at 'alt' vi kjøper uansett er produsert i Kina men det er bedre å gjøre litt enn å gjøre ikkeno.
Samme her. Noen standpunkt kan man jo ha.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

sls

Sitat fra: sls på lørdag 20. august 2022, klokken 14:05
Jeg bestilte en sølvgrå Y LR med 20'' induction i mars 2020. Jeg har oppgitt at jeg ønsker tyskprodusert.
I går ettermiddag fikk jeg plutselig melding om at bilen er på vei og leveringsdato tidlig september.
Når jeg ringte Tesla Skøyen for å høre om dette faktisk var en MIG så kunne de avkrefte det. De får kun inn MIC LR nå sa personen. Så da er det litt interessant at noen får VIN som tyder på tysk LR med levering i august/september.
Jeg må nok vente til neste år på bil ifølge Tesla

Jeg fikk en telefon fra Tesla i dag. Nå har Tesla endret policy og vi som har bedt om tyskprodusert bil får ikke lenger vente på denne uten at prisen går opp (mot hva pris var ved bestilling i 2020).
Så jeg har valget mellom å ta ut en Shanghai-produsert bil nå eller vente på tyskprodusert med den prisen Model Y LR koster nå.
Har andre opplevd det samme?

ndrsone

Sitat fra: sls på mandag 22. august 2022, klokken 22:47
Sitat fra: sls på lørdag 20. august 2022, klokken 14:05
Jeg bestilte en sølvgrå Y LR med 20'' induction i mars 2020. Jeg har oppgitt at jeg ønsker tyskprodusert.
I går ettermiddag fikk jeg plutselig melding om at bilen er på vei og leveringsdato tidlig september.
Når jeg ringte Tesla Skøyen for å høre om dette faktisk var en MIG så kunne de avkrefte det. De får kun inn MIC LR nå sa personen. Så da er det litt interessant at noen får VIN som tyder på tysk LR med levering i august/september.
Jeg må nok vente til neste år på bil ifølge Tesla

Jeg fikk en telefon fra Tesla i dag. Nå har Tesla endret policy og vi som har bedt om tyskprodusert bil får ikke lenger vente på denne uten at prisen går opp (mot hva pris var ved bestilling i 2020).
Så jeg har valget mellom å ta ut en Shanghai-produsert bil nå eller vente på tyskprodusert med den prisen Model Y LR koster nå.
Har andre opplevd det samme?

Hørtes rart ut. Hva om man får Tyskprodusert bil uten å spesifisere ønsker?

Contango

Sitat fra: ndrsone på tirsdag 23. august 2022, klokken 08:26
Hørtes rart ut. Hva om man får Tyskprodusert bil uten å spesifisere ønsker?
Eh - javel?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA