Når kommer Y LR fra Berlin?

Startet av Grenadier, lørdag 19. mars 2022, klokken 04:14

« forrige - neste »

Elbrom

Fant akkurat ut dette. Da er det bare å vente litt til da.

AUK

Fra andre forum/youtube virker det som noen i Europa har fått VIN for tysk LR nå nylig. Så da skjer det kanskje ting, som ryktene forventer.

Taben

Hei. Estimert levering er nå endret: August 21 - September 10, Fikk VIN XP7 idag, da blir det tyskprodusert bil.

Bestilte Y LR den 10 mars 2022 og ba selger om BERLIN produsert bil. Hvit-sort, 19 Gemini, utlevering Lillestrøm.

---------------------------------------------------
2 stk Tesla Model YLR I bestilling
2 stk Tesla CT i bestilling
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla model X Signatur P90D, August 2016, Solgt
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

Odinpodin

er det kvalitetsforskjeller på y fra Berlin vs Shanghai?

Thalgar

Sitat fra: Odinpodin på tirsdag 16. august 2022, klokken 10:10

Uvisst. Men det har vore snakk om eit par forskjellar mellom bilar frå Shanghai og Berlin:

1. Krokar i bagasjerommet til å festa bagasje. Er på tyske bilar, uvisst om det kjem på denne lasta frå Shanghai.
2. Fleire rapportar om betre demping på tyske bilar - meir komfortabel bil.
3. Filt ein del stader i staden for plast, for å hindra slitasje og støy.
4. Frontseter som er sydd litt annleis.

Model Y LR Quicksilver, 2023

Panda4u

Sitat fra: Thalgar på tirsdag 16. august 2022, klokken 10:56
Sitat fra: Odinpodin på tirsdag 16. august 2022, klokken 10:10

Uvisst. Men det har vore snakk om eit par forskjellar mellom bilar frå Shanghai og Berlin:

1. Krokar i bagasjerommet til å festa bagasje. Er på tyske bilar, uvisst om det kjem på denne lasta frå Shanghai.
2. Fleire rapportar om betre demping på tyske bilar - meir komfortabel bil.
3. Filt ein del stader i staden for plast, for å hindra slitasje og støy.
4. Frontseter som er sydd litt annleis.
Dette er vel sammenligning som er gjort mot LR fra Shanghai og P fra Berlin? Om kilden er den YouTube videoen.

Ampéreson

Så en dronevideo fra Giga Berlin i dag, der er det mange LR som blir står parkert rundt om og kjørt opp på lastebiler.

https://youtu.be/wbXBM2ZTBT4?t=933
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

Stick

Sitat fra: Ampéreson på onsdag 17. august 2022, klokken 16:44
Så en dronevideo fra Giga Berlin i dag, der er det mange LR som blir står parkert rundt om og kjørt opp på lastebiler.

Denne videoen viser bare hvor dårlig det går med produksjonen i Berlin. Bare jeg som ikke er begeistret og syntes det er alt for få biler som syntes å oppta plass rundt fabrikken?
2022 Model Y LR Grå/Sort 20"

Torpedo Ted

Sitat fra: Stick på torsdag 18. august 2022, klokken 12:35
Denne videoen viser bare hvor dårlig det går med produksjonen i Berlin. Bare jeg som ikke er begeistret og syntes det er alt for få biler som syntes å oppta plass rundt fabrikken?

Det er jo ikke ønskelig å ha en eneste bil stående på plassen utenfor fabrikken, så det i seg selv kan jo like gjerne bety at driften er effektiv.

delurium

Sitat fra: Ampéreson på onsdag 17. august 2022, klokken 16:44

Ser ut som om det er LR med 20" også, det kan forklare den nye EDD som kom for meg og flere andre denne uka kanskje?

Stick

Sitat fra: Torpedo Ted på torsdag 18. august 2022, klokken 13:03

Det er jo ikke ønskelig å ha en eneste bil stående på plassen utenfor fabrikken, så det i seg selv kan jo like gjerne bety at driften er effektiv.

Enig med deg i det, men i forhold til Shanghai hvor det ofte er videoer med stappfulle parkeringer så er jeg litt skeptisk. Skal ikke påberope meg å ha sett så mange forskjellige videoer fra Berlin så kan også godt hende det nylig har vært enda flere biler utenfor her.
2022 Model Y LR Grå/Sort 20"

Thalgar

Sitat fra: Stick på torsdag 18. august 2022, klokken 14:57
Sitat fra: Torpedo Ted på torsdag 18. august 2022, klokken 13:03

Enig med deg i det, men i forhold til Shanghai hvor det ofte er videoer med stappfulle parkeringer så er jeg litt skeptisk. Skal ikke påberope meg å ha sett så mange forskjellige videoer fra Berlin så kan også godt hende det nylig har vært enda flere biler utenfor her.

Frå Berlin kan dei jo berre fortløpande skippa avgarde lastebilar direkte til utleveringsstad i Europa, mens i Shanghai må dei jo samla opp bilar til å fylla opp ein heil båt...
Model Y LR Quicksilver, 2023

ViktorS

Vil man kunne se hyppigere og mere kontinuerlige/fortløpende  leveranser av LR nå som de så enkelt kan transporteres fra Tyskland i stedet for Kina?
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

AUK

Det er vel sånn det har vært med performance (fra Berlin).

Stjernemix

En tysker som fikk utlevert LR fra Berlin rapporterte at festekroker er på plass.
Alt er som på P.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA