Når kommer Y LR fra Berlin?

Startet av Grenadier, lørdag 19. mars 2022, klokken 04:14

« forrige - neste »

Dieselgubben

Men hvor mange er P og hvor mange er LR av de som leveres fra Tyskland?

afitch80

Det er det nok ingen som vet, men siden det kommer kun 7k LR fra Shanghai i Q4 må vel en god del av de 37k fra Berlin være LR. Mange med LR bestilling med forventet levering i Q4.
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

ladov

Sitat fra: Contango på torsdag 28. juli 2022, klokken 21:28
Skjønner, takk. Jeg trodde de ikke lenger ville skille mellom produksjonsland i nye og tidligere bestillinger, men dette kan jeg lite om. Kanskje det gir noen indikasjoner.
Så vidt jeg vet har det aldri vært en opsjon i konfiguratoren men den som er interessert kan kontakte Tesla etter at bestilling er gjort på nett og spesifisere produksjonsland.

Det er 'ofte' ting er tilgjengelig utenfor menyen. Tror den $35k TM3-en kun kunne skaffes på den måten. ;)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Thalgar

Tippar at nær alle kvite og svarte Model Y LR i Q4 kjem frå Berlin, mens raud, blå og grå kjem frå Shanghai.
Model Y LR Quicksilver, 2023

Contango

Sitat fra: ladov på lørdag 30. juli 2022, klokken 12:53
Skjønner, takk. Jeg trodde de ikke lenger ville skille mellom produksjonsland i nye og tidligere bestillinger, men dette kan jeg lite om. Kanskje det gir noen indikasjoner.
Så vidt jeg vet har det aldri vært en opsjon i konfiguratoren men den som er interessert kan kontakte Tesla etter at bestilling er gjort på nett og spesifisere produksjonsland.

Det er 'ofte' ting er tilgjengelig utenfor menyen. Tror den $35k TM3-en kun kunne skaffes på den måten. ;)
Er klar over det. Gjelder eksvs hengerfeste på M3. Men trodde allikevel at du måtte velge å ta bil nå eller miste reservasjonen. Men åpenbart ikke.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

ladov

Sitat fra: Contango på lørdag 30. juli 2022, klokken 16:49
Sitat fra: ladov på lørdag 30. juli 2022, klokken 12:53

Er klar over det. Gjelder eksvs hengerfeste på M3. Men trodde allikevel at du måtte velge å ta bil nå eller miste reservasjonen. Men åpenbart ikke.
Kanskje jeg hadde mistet reservasjonen om jeg hadde glemt å si at jeg skulle ha bil fra Tyskland og prøvde å utsette levering i det Tesla hadde klar en kinesisk bil til meg men siden jeg sa fra med en gang så blir jeg vel plassert i en annen kø. ;)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Contango

Sitat fra: ladov på tirsdag 02. august 2022, klokken 22:18
Kanskje jeg hadde mistet reservasjonen om jeg hadde glemt å si at jeg skulle ha bil fra Tyskland og prøvde å utsette levering i det Tesla hadde klar en kinesisk bil til meg men siden jeg sa fra med en gang så blir jeg vel plassert i en annen kø. ;)
Høres logisk ut. Du blir hele forumets informant for når det blir levering av MIG LR du, da 😉

Haggish

Ser ut til at LR Sort og hvit med sort interiør vil komme fra Berlin fra nå av.

https://youtu.be/BrNivfTkuzk
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

casall

Sitat fra: Haggish på torsdag 04. august 2022, klokken 09:32
Ser ut til at LR Sort og hvit med sort interiør vil komme fra Berlin fra nå av.

https://youtu.be/BrNivfTkuzk

Har valg av dekk noe betydning? Jeg bestilte nettopp sort/sort Y LR med induction felger og vanlig piggfrie vinterdekk. Antar du det vil komme fra Berlin?

Taben

Hei. Bestilte Y LR den 10 mars 2022 og ba selger om TYSKLAND produsert bil, selger la det inn i systemet. Denne er nå blitt flyttet frem til levering 25 aug-30 sept. Hvit bil-sort innvendig, 19 Gemini med utlevering Lillestrøm. Har ikke fått VIN eller fått telefon/ e-post fra Tesla.

(Bestilte også Y LR den 15 juni 2022 uten å be om spesifisert hvor den skal produseres. Denne har levering 30 okt-14 des. Hvit bil-sort innvendig, 19 Gemini, tilhengerfeste, 19 piggfri vinterdekksett med utlevering Lillestrøm. Har ikke fått VIN eller fått telefon/ e-post fra Tesla).
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

Elbrom

Jeg bestilte Y LR i februar.  Presiserte at jeg skulle ha tysk bil. Hvit med 20" og sort interiør. Har fått leveringsdato 20aug-10sept. Har fått vin. Er det mulig å sjekke ut fra Vin hvor bilen faktisk kommer fra?

Mazzbot

Sitat fra: Elbrom på søndag 07. august 2022, klokken 20:09
Jeg bestilte Y LR i februar.  Presiserte at jeg skulle ha tysk bil. Hvit med 20" og sort interiør. Har fått leveringsdato 20aug-10sept. Har fått vin. Er det mulig å sjekke ut fra Vin hvor bilen faktisk kommer fra?

Ja , har du vin som begynner med LRW eller XP7 ?
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Taben

Sitat fra: Mazzbot på søndag 07. august 2022, klokken 20:16
Sitat fra: Elbrom på søndag 07. august 2022, klokken 20:09

Ja , har du vin som begynner med LRW eller XP7 ?

Hei Elbrom. Hva er det ditt VIN nr begynner på?
LRW = Tesla Inc. Shanghai, China; XP7 = Tesla Inc. Berlin, Germany.
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

Contango

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA