Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når kommer Y LR fra Berlin?

Startet av Grenadier, lørdag 19. mars 2022, klokken 04:14

« forrige - neste »

Radial

Ikke prøvd 2022 LR eller Performance, men fjæringen er ikke ett problem etter 10k i 2021.
Var ett lite helvete i starten, kjente hver eneste ujevnhet i asfalten, men nå er den helt fin og grei. Rett og slett gått seg til litt. Fremdeles fast, men ikke i nærheten av hva den var.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

afitch80

Teori:

- Mange av oss som har Y i bestilling der antatt leveringsdato spretter frem og tilbake som en ubesluttsom kenguru.
- Tesla har nylig hatt produksjonsstopp i både Berlin og Shanghai for oppgraderinger som øker produksjonskapasiteten. Dette sammenfaller ganske bra med når det var oftest hopp i estimert levering for oss med estimert levering sent Q3 22 til Q1 23. Etter denne oppgradering har Berlin nå en produksjonskapasitet på over 250.000 biler i året.
- Den første Berlin produserte Y LR ble tidligere i sommer registrert i Norge. Og ett par stk med Y LR bestilling i Tyskland har fått bekreftet at deres bil kommer fra Berlin.
- Etter oppgraderingen var klar hoppet min og mange andres estimerte levering fra september 22 til des 22 - feb 23.

Betyr alt dette at de av oss som får Y LR mot slutten av året vil få bil fra Berlin og ikke Shanghai?
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

snakkesalig

Nei, det betyr bare at systemene til Tesla som beregner leveringstid er helt kokkeli-monke.

Radial

Var en artikkel som antyder at Berlin trolig bare vil produsere Svarte og Hvite biler en god stund til, noe som ikke virker usannsynlig mtp forsyningslinjer som er strekt langt.

Så svarte &hvite LR fra Berlin og resten av fargene importeres fra Kina en stund til?

Forøvrig spent på når , og prisen, på Y RWD med LFP.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

cwave7

Sitat fra: Radial på onsdag 27. juli 2022, klokken 11:54
Var en artikkel som antyder at Berlin trolig bare vil produsere Svarte og Hvite biler en god stund til, noe som ikke virker usannsynlig mtp forsyningslinjer som er strekt langt.

Så svarte &hvite LR fra Berlin og resten av fargene importeres fra Kina en stund til?

Forøvrig spent på når , og prisen, på Y RWD med LFP.
Har du en link til den artikkelen?


Sent from my iPhone using Tapatalk

snakkesalig


Radial

Sitat fra: cwave7 på onsdag 27. juli 2022, klokken 13:49
Sitat fra: Radial på onsdag 27. juli 2022, klokken 11:54
Var en artikkel som antyder at Berlin trolig bare vil produsere Svarte og Hvite biler en god stund til, noe som ikke virker usannsynlig mtp forsyningslinjer som er strekt langt.

Så svarte &hvite LR fra Berlin og resten av fargene importeres fra Kina en stund til?

Forøvrig spent på når , og prisen, på Y RWD med LFP.
Har du en link til den artikkelen?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Måtte google litt, her var den
https://insideevs.com/news/597674/tesla-giga-berlin-said-produce-only-black-and-white-model-y/amp/
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

ladov

Min bestilling (Hvit LR med hvitt interiør, fra Berlin) har stått med levering i Q3 en god stund nå, så flyttet den seg til Q4 i forrige uke, for nå å bli 'blank'?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Contango

Sitat fra: ladov på torsdag 28. juli 2022, klokken 19:53
Min bestilling (Hvit LR med hvitt interiør, fra Berlin)...
Hvordan vet du at den er fra Berlin?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

ladov

Sitat fra: Contango på torsdag 28. juli 2022, klokken 19:57
Sitat fra: ladov på torsdag 28. juli 2022, klokken 19:53
Min bestilling (Hvit LR med hvitt interiør, fra Berlin)...
Hvordan vet du at den er fra Berlin?
Fordi jeg har bedt om bil fra Berlin?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Contango

Skjønner, takk. Jeg trodde de ikke lenger ville skille mellom produksjonsland i nye og tidligere bestillinger, men dette kan jeg lite om. Kanskje det gir noen indikasjoner. 
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Thalgar

Model Y LR Quicksilver, 2023

Rævedilter

Er det ikkje mulig å bestille 7 seter p.t? Får ikkje opp valget i konfigurator.

RJK

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

afitch80

Ser ut som sjansen er stor for at det blir Berlin bil på de fleste i Q4. Mye mulig i Q3 og
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA