Når kommer Y LR fra Berlin?

Startet av Grenadier, lørdag 19. mars 2022, klokken 04:14

« forrige - neste »

Panda4u

Sitat fra: Taben på torsdag 16. juni 2022, klokken 07:47
Hei. Ingen aktivitet her siste 6 uker...... Er det noen som har info på når fabrikken i Berlin starter opp produksjon av TMY LR? Går produksjonen av TMY P med oppimot normal produksjons kapasitet i Berlin allerede nå eller er det lavere produksjon enn normalt forventet? Noen som sitter på tall?

Det er status quo når det gjelder LR fra Berlin. Finnes ingen informasjon om produksjonsstart.

makki

Berlin Giga er ikke samme som Shanghai Giga, her går det sakte gående samme som krypekjøring uansett får de sprøye i rumpe🤣. Jeg tror ikke heller Giga Berlin har kapasitet til å produsere long range før midten av 2023, kanskje slutten av 2023?

ladov

Giga Berling har akkurat markert at de har passert 1000 biler i uka. Riktignok en drøy måned senere enn de hadde tenkt men det går da fremover. :p
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

ladov

I løpet av de siste dagene har det blitt postet et par dronevideoer på youtube tatt over giga Berlin hvor forfatterne påstår de kan se TMY-LR-biler. Problemet er at forskjellene mellom LR og P er såpass små at det er vrient å se på en dronevideo.. Jeg  ser det hvertfall ikke. På begge videoene *tror* jeg at jeg ser bakspoiler på de påståtte LR-bilene, ergo *ikke* LR-biler.
11kW hjemmelader

Otkristo

Sitat fra: ladov på mandag 27. juni 2022, klokken 20:44
I løpet av de siste dagene har det blitt postet et par dronevideoer på youtube tatt over giga Berlin hvor forfatterne påstår de kan se TMY-LR-biler. Problemet er at forskjellene mellom LR og P er såpass små at det er vrient å se på en dronevideo.. Jeg  ser det hvertfall ikke. På begge videoene *tror* jeg at jeg ser bakspoiler på de påståtte LR-bilene, ergo *ikke* LR-biler.

ladov

Hele *to* hvite biler uten spoiler? Håper den ikke har falt av da, eller at de manglet lim* til montering den dagen. :p

*om jeg ikke husker helt feil ble et antall TM3P levert uten spoiler på grunn av leveringsproblemer for selve spoileren..
11kW hjemmelader

RJK

Kan jo være hvit med transportfolie på spoileren, og da sees den knapt på bildene...

;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Mebi

De har gemini-felger. Det er vel bare LR som kommer med det?

ladov

Nja, da hadde vi vel sett transportfolie på noen av de svarte også?
11kW hjemmelader

ladov

Sitat fra: Mebi på mandag 27. juni 2022, klokken 21:38
De har gemini-felger. Det er vel bare LR som kommer med det?
Godt observert.  :+1:

Edit:
Og da blir det nesten 10 LR-biler på bildet. :D
11kW hjemmelader

geear

For meg ser det ut som alle bilene på bildet er LR. Ingen har spoiler og flere har 19" gemini, tipper resten har 20" Induction.

ViktorS

Kan det da hende at de som har åpen ordre på LR kan få  fra Berlin framover da, i stedet for Kina?
Og vil dette påvirke leveringstider på LR framover? :)

Jada, vet jo at ingen(?) her inne kan svare presis på dette, men gøy å spekulere litt :)
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

snakkesalig

Jeg har en nabo som har en onkel som kjenner en som har en sønn som spiller fotball med en som har en mor som er vaskedame på Giga Berlin, og hun sier at alle LR som er produsert der nå er 7-setere som snart er på vei til kunder i Norge.

Slå DEN du!

RJK

Ja, med så sikre kilder, så må det være sant, og ikke biler som kommer fra Kina og skal leveres ut til kunder i Berlin...

;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ladov

Sitat fra: ViktorS på tirsdag 28. juni 2022, klokken 12:37
Kan det da hende at de som har åpen ordre på LR kan få  fra Berlin framover da, i stedet for Kina?
Og vil dette påvirke leveringstider på LR framover? :)

Jada, vet jo at ingen(?) her inne kan svare presis på dette, men gøy å spekulere litt :)
Ikke umiddelbart. Tror de først skal jobbe seg gjennom køen av dem som venter på tyskprodusert bil. Tror jeg leste at 10-ish prosent venter på tysk bil, med 6k Y så langt i Norge ender vi da kanskje med en kø på 500-1000 biler bare i norge? De 10 bilene som er observert så langt monner ikke mye men om vi nå får et skifte av produksjonen mot minst 50% LR vil biler fra tyskland kanskje fases inn i den generelle leveringen i Q4?

Det blir veldig grovt og spekulativt og jeg har ikke engang forsøkt å ta høyde for at lakkeringsverkstedet i tyskland så langt kun er S/HV.. :p
11kW hjemmelader

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA