Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pre-owned

Startet av Fossil, mandag 14. mars 2022, klokken 14:02

« forrige - neste »

Fossil

Hei

Disse pre-owned bilene. Jeg blir litt i stuss over hvilke utstyrspakker som følger med. Under oversikten over tilgjengelige biler står for så vidt hvilke pakker som er med. På noen står det "pilot, plus" mens på andre står det "pilot, NA". Hvis jeg går inn på sistnevnte og velger "funksjoner" står følgende: "Fra lansering kommer både Pilot- og Plusspakken med som standard."
Noen som vet hva dette betyr i praksis?

BubbaJoFet

Er det 2022 modeller, så må de ha pakkene bestilt, NA betyr at en pakke mangler, i det tilfellet PLUS.
Biler registrert fra og med september 2021 (ish) er MY22.

RJK

NA er normalt forkortelse for Not Available. Så om noen biler kom med dette som standard, så er pakkevalget altså ikke tilgjengelig som valgbart tillegg.

Det er ihvertfall min forståelse av dette.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ViktorS

Sitat fra: BubbaJoFet på mandag 14. mars 2022, klokken 17:14
Er det 2022 modeller, så må de ha pakkene bestilt, NA betyr at en pakke mangler, i det tilfellet PLUS.
Biler registrert fra og med september 2021 (ish) er MY22.

Hei

Hva er er MY22? Og hva er forskjellen på de før september 21, og de etter?

Ser også litt på disse preowned bilene.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

BubbaJoFet

MY22 er ikke launch edition, dvs at Plus og pilot pakkene kan/må bestilles i tillegg samt introduksjon av forhjulsdrift med to batteristørrelser.
Plus pakken fikk i tillegg en Varmepumpe, Pilot pakken har etterhvert mistet pixel frontlyktene, sensor for håndsfri bagasjerom åpning mangler også.

Prisøkningen er ca 30k på en AWD med plus og pilot for MY22, men når vinterdekk er inkludert blir forskjellen langt mindre.
 
Fordelen med en pre-owned launch edition er at bilen er komplett med tanke på utstyr og det er ca 30k i "rabatt" fra launch edition nybilpris om biler er ca 1 år 15k kilometerstand.

ViktorS

Sitat fra: BubbaJoFet på mandag 21. mars 2022, klokken 11:52
MY22 er ikke launch edition, dvs at Plus og pilot pakkene kan/må bestilles i tillegg samt introduksjon av forhjulsdrift med to batteristørrelser.
Plus pakken fikk i tillegg en Varmepumpe, Pilot pakken har etterhvert mistet pixel frontlyktene, sensor for håndsfri bagasjerom åpning mangler også.

Prisøkningen er ca 30k på en AWD med plus og pilot for MY22, men når vinterdekk er inkludert blir forskjellen langt mindre.
 
Fordelen med en pre-owned launch edition er at bilen er komplett med tanke på utstyr og det er ca 30k i "rabatt" fra launch edition nybilpris om biler er ca 1 år 15k kilometerstand.

Hei, takk for svar. Jeg ble dog litt forvirret. Så vidt jeg kan se er både plus og pilot ekstra-pakker man må bestille i tillegg, uansett hvilken bil du kjøper ny. Men på pre-owned, så står det spesifisert om det er plus/pilot eller ingen av de på bilene.

Hvordan vet jeg om det er varmepumpe og pixel ?
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

BubbaJoFet

Modell skifte er august/september 2021. Men en MY21 kan ha blitt registrert senere, så eneste måten å være sikker er å kontakte Polestar.
Pixel lysene forsvant rundt februar 2022.

Launch edition er ikke mulig å bestille mer, den forsvant rundt juni 2021.

mephisto32

I alle tilfelle vil VIN koden på bilen lett kunne vise om det er en MY21 eller MY22. Sjekk reportasjen i lenken.

https://www.tv2.no/a/8627285

Jorge

Hei, hopper på denne tråden med et spørsmål om preowned.

Er det noen som har noen tanker om prisingen på pre-owned? Så vidt jeg kan se er pre-owned, hvertfall den jeg kikket på, noe dyrere enn å bestille en ny med samme konfigurasjon. Mener jeg fikk med alt tilleggsutstyr (vinterhjul). Så vidt jeg forstår har den pre owned som det snakk om, pixellys, ellers ingen forskjell i pilot-pakken. Bilen har ikke gått langt, men blir nærmere ett år siden førstegangsregistrering. Ville antatt at preowned skulle være litt billigere en å bestille en ny...? Selv om fordelen selvfølgelig er at de er umiddelbart tilgjengelige.

Er det noen store fordeler med preowned via polestar framfor en brukt polestar via en annen forhandler?

BubbaJoFet

Litt vanskelig å si noe når du ikke kommer med lenken til den aktuelle bilen. De pre-owned launch edition med ca 12 mndr og 10k km jeg har sett gir ca 30k rabatt i forhold til nybilpris.
https://www.polestar.com/no/preowned-cars/product/f503381f-c9e3-47c4-833f-b8f1be14b5eb#dl=eyJmaW5hbmNlLXR5cGUiOiJMb2FuIiwiY3VzdG9tZXItdHlwZSI6IkIyQyIsInRyYWRpbmctdHlwZSI6IiIsInRlbnVyZSI6OCwidXBmcm9udC1wYXltZW50IjoxODIwMDB9

En slik var jeg på nippet å bestille i sin tid, da kostet den meg 555k inkludert krok og v-hjul

Jorge

Ja, godt poeng. Det var denne jeg kikket på https://www.polestar.com/no/preowned-cars/product/091f4d76-3f3a-41d3-be3a-be15672baa2f#dl=eyJmaW5hbmNlLXR5cGUiOiJMb2FuIiwiY3VzdG9tZXItdHlwZSI6IkIyQyIsInRyYWRpbmctdHlwZSI6IiJ9

Når jeg ser litt nærmere kan virke som at deler av Plus-pakken er inkludert i denne, men ikke alt(?), det er feks HK-anlegg, trådløs mobillading beskrevet, men ikke samme seter som man får med plus-pakken, så kanskje derfor de ikke kan legge inn «Plus» under utstyrspakke? Det er ikke helt samsvar med pakkene slik de selges i dag?


BubbaJoFet

Godt spørsmål...virker som prisene er skrudd opp litt på MY22 pre-owned, som du antydet tidligere. Bilen er også avbildet med performance felger.

Contango

Jeg er sikker på at bruktprisene reflekterer høyere nybilpris - når de kommer senere i måneden. Kanskje et ganske kraftig hopp også om de inkluderer en eller begge pakkene i standardbilen.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Jorge

Ja nettopp, takk for svar. Holder på å orientere meg litt, og synes det var litt vrient å sammenlikne, men det blir jo litt klarere hvorfor etterhvert. Gjør det ikke så mye lettere dog 😛

Contango

Sitat fra: BubbaJoFet på mandag 11. april 2022, klokken 15:10
Litt vanskelig å si noe når du ikke kommer med lenken til den aktuelle bilen. De pre-owned launch edition med ca 12 mndr og 10k km jeg har sett gir ca 30k rabatt i forhold til nybilpris.
https://www.polestar.com/no/preowned-cars/product/f503381f-c9e3-47c4-833f-b8f1be14b5eb#dl=eyJmaW5hbmNlLXR5cGUiOiJMb2FuIiwiY3VzdG9tZXItdHlwZSI6IkIyQyIsInRyYWRpbmctdHlwZSI6IiIsInRlbnVyZSI6OCwidXBmcm9udC1wYXltZW50IjoxODIwMDB9

En slik var jeg på nippet å bestille i sin tid, da kostet den meg 555k inkludert krok og v-hjul
Med en prisoppgang inkl vinterhjul på 40k synes jeg bla. bilen i linken over fremstår attraktivt priset. Dessuten 5 måneders leveringstid på nye biler. Tror jeg ville bestemt meg ganske fort om jeg så etter brukt P2 nå.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA