Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problemer med lading Internlader går varm P85

Startet av MrIsaksen, lørdag 12. mars 2022, klokken 18:43

« forrige - neste »

MrIsaksen

Hei.

Jeg har kjøpt en skadet Tesla s som sto uten frostvæske.   Nå er den nesten ferdig sammensatt og jeg fylte grønn frostvæske på den idag og prøvde hjemmeladeren. Den var ganske tom 31km igjen på batteri siden den har stått en stund og blitt utladet.   Den begynner og lade og begge sirkuleringspumpene framme begynner og gå men jeg får feilmelding etter noen minutter at Ladetemperaturen overskrider grenseverdi.  Må kjølesystemet øuftes på noen måte?
Er det noen gode der ute som kan jeg kan snakke med for og bedre forstå litt hvordan disse bilene virker:-)
Jeg er en gammel bilmekaniker og jeg kjøpte en bil som det bare var skrujobb på så så vel for meg at denne skulle bli grei og å sette i stand. 

På forhånd takk;-)

sjokomelk

Ja, systemet må luftes. Kjenner ikke metoden, men mistenker Tesla har en innstilling i servicemenyen sin som gjør at alle pumpene går og alle ventiler står åpne. Laderen/laderne er under sitteputa i baksetet, og ligger høyere opp enn resten av systemet, så du har nok en luftlomme der som gjør at lading stopper.

Regner med du har fylt på G48 frostvæske?
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Johnny

TMS og eGolf.

MrIsaksen

Problem løst.   
Fant en metode for og få lufta anlegget på på egenhånd  og nå lader den fullt.

MrIsaksen

Sitat fra: Johnny på søndag 13. mars 2022, klokken 16:01
Denne karen her har i alle fall en løsning på problemet.


https://www.youtube.com/watch?v=-NvJM_DoyZQ

Jeg fant denne jeg og men den var ikke utslagsgivende for min del.  Kom noen få luftlommer ut av det men jeg gikk lei den metoden.

petersv


MrIsaksen

Jeg kjørte varmeapparat og lading slik at alt sirkulerte og så la jeg kjeften over ekspansjonstanken og lagde trykk i systemet.   Da slapp det opp noen bobler så brukte jeg trykkluft videre.  Veldig forsiktig og det var trikset. Da ble det mest  sannsynlig nok trykk i væska i systemet at det fikk flytta på luftlommer.   Det tok en del tid men etter hvert forsøk så kom det opp bobler i eks.tank så jeg bare fortsatte og plutselig så tok den lading uten og overopphete og det ble til at jeg måtte etterfylle etterhvert så skjønte jeg var inne på noe.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA