Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppgradert i5 bekreftet

Startet av JEG, tirsdag 01. mars 2022, klokken 18:35

« forrige - neste »

eisa01

Vil eksisterende biler få softwareoppgradering for forvarming av batteriet?

SitatI tillegg vil den oppgraderte utgaven få batteriforvarming. Ved å angi hvor man skal lade i navigasjonssystemet, vil systemet sørge for at batteritemperaturen er optimal når man ankommer ladestasjonen.

Edison

Eg meiner det har vore lovnadar om det, men då er det jo litt rart at dei lanserer det som ein av dei tre oppgraderingane. Får håpa det kjem på alle bilar, då dette sikkert opplevast som ein mangel når det går ut over ladefarten.

Fjeldern

Så den nye versjonen blir 10 000 billigere?

nordmannisverige

Sitat fra: Fjeldern på søndag 06. mars 2022, klokken 13:26
Så den nye versjonen blir 10 000 billigere?
Her i Sverige koster HDA 2.0 på MY23 10kkr ekstra, ikke det som er forskjellen?
Jeg fikk tilbud om MY23 til 50kkr dyrere enn MY22, alt annet det samme.
Det er dyrt for ~5kWh jeg aldri kommer til å få bruk for.

kjellrt

Sitat fra: eisa01 på søndag 06. mars 2022, klokken 10:42
Vil eksisterende biler få softwareoppgradering for forvarming av batteriet?

I følge denne artikkelen i Motor lover Hyundai Norge at også eksisterende modeller oppgraderes med forvarming: https://www.motor.no/bil/hyundai-ioniq-5-far-forvarme-av-batteri/214974

Christian Borchgrevink-Vigeland

Sitat fra: nordmannisverige på søndag 06. mars 2022, klokken 20:48
Sitat fra: Fjeldern på søndag 06. mars 2022, klokken 13:26
Så den nye versjonen blir 10 000 billigere?
Her i Sverige koster HDA 2.0 på MY23 10kkr ekstra, ikke det som er forskjellen?
Jeg fikk tilbud om MY23 til 50kkr dyrere enn MY22, alt annet det samme.
Det er dyrt for ~5kWh jeg aldri kommer til å få bruk for.

Noen hørt om HDA er ekstra på MY23 i Norge?

nordmannisverige

Sitat fra: Christian Borchgrevink-Vigeland på mandag 07. mars 2022, klokken 14:10
Sitat fra: nordmannisverige på søndag 06. mars 2022, klokken 20:48
Sitat fra: Fjeldern på søndag 06. mars 2022, klokken 13:26
Så den nye versjonen blir 10 000 billigere?
Her i Sverige koster HDA 2.0 på MY23 10kkr ekstra, ikke det som er forskjellen?
Jeg fikk tilbud om MY23 til 50kkr dyrere enn MY22, alt annet det samme.
Det er dyrt for ~5kWh jeg aldri kommer til å få bruk for.

Noen hørt om HDA er ekstra på MY23 i Norge?
I fölge:
https://s7g10.scene7.com/is/content/hyundaiautoever/IONIQ-5-2023_01-03-2022pdf

Så er HDA II Highway Driving Assist med nivå 2 autonomi standard.
I Sverige koster den pakka 10kkr.


Christian Borchgrevink-Vigeland

Hva er egentlig forskjellen på de nye demperne?

HPSE

Sitat fra: kjellrt på mandag 07. mars 2022, klokken 09:27
Sitat fra: eisa01 på søndag 06. mars 2022, klokken 10:42
Vil eksisterende biler få softwareoppgradering for forvarming av batteriet?

I følge denne artikkelen i Motor lover Hyundai Norge at også eksisterende modeller oppgraderes med forvarming: https://www.motor.no/bil/hyundai-ioniq-5-far-forvarme-av-batteri/214974

Nei de gjør ikke dette... Sannsynligvis kommer ikke dette på my22.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

nordmannisverige

Sitat fra: HPSE på mandag 14. mars 2022, klokken 22:51
Sitat fra: kjellrt på mandag 07. mars 2022, klokken 09:27
Sitat fra: eisa01 på søndag 06. mars 2022, klokken 10:42
Vil eksisterende biler få softwareoppgradering for forvarming av batteriet?

I følge denne artikkelen i Motor lover Hyundai Norge at også eksisterende modeller oppgraderes med forvarming: https://www.motor.no/bil/hyundai-ioniq-5-far-forvarme-av-batteri/214974

Nei de gjør ikke dette... Sannsynligvis kommer ikke dette på my22.
Hva baserer du det på?
Jeg har fått beskjed fra Hyundai SE/DK, at både min AWD og RWD skal få batteriforvarming når man navigerer til en HPC, via en softwareoppdatering med ETA Q3 2022. De var dog usikre på om den oppdateringen kom via OTA, da de trodde BMS software også ble påvirket.

Christian Borchgrevink-Vigeland

Håper forvarming også blir mulig å starte "manuelt"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA