Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problemer med å skru på klima i appen

Startet av gte-bjørn, lørdag 26. februar 2022, klokken 18:10

« forrige - neste »

gte-bjørn

Jeg fikk min ID.3 i slutten av januar. Siden da har jeg 6 ganger forsøkt å starte "Klimaregulering" via We Connect ID-appen, og hver eneste gang har jeg måttet prøve 3-4 ganger før det virker. Det er to steder i appen man kan klikke start og jeg har prøvd begge. Etter en liten stund får jeg blå start-knapp igjen og det står at det er av. Men etter minst 3-4 forsøk så har det tilslutt virket, unntatt en gang hvor bilen antagelig ikke hadde 4G-dekning. Den ene gangen jeg har brukt appen for å slå det av så funka det på første forsøk.  ::)

Nå idag fikk jeg skrudd det på mot slutten av skituren, etter 4-5 forsøk men da jeg kom fram til bilen så var det av igjen. Men det slo seg på av seg selv idet jeg åpnet døren og ble stående på selv om jeg lukket døren igjen.

Er det flere som har hatt problemer? Jeg tror ikke det skyldes 4G-dekning, både fordi det ikke skal være noe problem der jeg har parkert (eller der jeg selv har befunnet meg) og fordi appen ikke sier noe om at den ikke får kontakt. Unntatt altså den ene gangen jeg måtte gi opp. da sa den tilslutt fra om det. Dessuten har jeg jo fått kontakt tilslutt.



daktari

Bare et par ganger forvarming ikke har startet hos meg på 1 år. Men det er litt spesielt: det tar 30 sek før appen bekrefter at klima har startet. I mellomtiden skrur appen seg tilbake, så det ser ikke ut som at man har aktivert klima.
Min teknikk er å skru på, så vente med appen åpen til bekreftelsen kommer. Men i det siste har jeg testet litt med "en klikk og lukk", dvs vente til den grå boksen "Sendt til bilen" kommer og forsvinner etter noen sekund, og det funker også.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

gte-bjørn

Jeg lar også appen stå åpen, enten jeg aktiverer fra start-knappen på "hjemme"-skjermen eller via boksen du får ved å klikke på klimaregulering fra "bil"-skjermen. Hva slags bekreftelse er det du snakker om? Jeg opplever at start-knappen blir blå igjen og på hjemme-skjermen står det at det er av. Kan bekreftelsen komme i ettertid selv om start-knappen blir blå?

[ edit: jeg er på android men tror ikke det skal bety så mye om det er android eller iphone ]

IvarAndreas

Sitat fra: gte-bjørn på søndag 27. februar 2022, klokken 10:54Jeg opplever at start-knappen blir blå igjen og på hjemme-skjermen står det at det er av. Kan bekreftelsen komme i ettertid selv om start-knappen blir blå?

[ edit: jeg er på android men tror ikke det skal bety så mye om det er android eller iphone ]
I vår ID4 tar det også litt tid og knappen blir blå, men det har alltid startet.

daktari

Jeg bruker ofte "bil"-"klimaregulering"-"start". Da ser man at hjulet går.

Bruke roman "hjem"-start fra forsiden kommer en liten grå boks som sier "Sendt til kjøretøyet" helt nederst, Android her også.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

gte-bjørn

OK kanskje jeg neste gang skal trykke start og så dobbeltsjekke en liten stund senere. Litt plunder når man er på skitur men likevel. Det forklarer ikke hvorfor den slo seg av igjen igår, det var gått max. 10 minutter selv om jeg ble lurt inn på en "strafferunde" inn mot parkeringen. Mulig jeg i vanvare hadde trykket "stopp"....

daktari

Sitat fra: gte-bjørn på søndag 27. februar 2022, klokken 11:38
OK kanskje jeg neste gang skal trykke start og så dobbeltsjekke en liten stund senere. Litt plunder når man er på skitur men likevel. Det forklarer ikke hvorfor den slo seg av igjen igår, det var gått max. 10 minutter selv om jeg ble lurt inn på en "strafferunde" inn mot parkeringen. Mulig jeg i vanvare hadde trykket "stopp"....
Hvis du trykker mange ganger er det jo fare for at den stopper igjen kanskje
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

gte-bjørn

Det er isåfall dårlig app-design om den tolker trykk på 'start' som 'stopp' hvis det er på i bilen.  ::)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA