Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva skjer med Flexible Fast Charger ?

Startet av Trond.m, søndag 20. februar 2022, klokken 11:55

« forrige - neste »

Trond.m

Noen som har fått beskjed om hva BMW skal gjøre i forhold til at de ikke har levert Flexcharge til iX kundene ?

Det står fortsatt at denne er inkludert i konfiguratoren. Hvis de ikke leverer den, så er det vel en mangel. At den ikke virker i Norge blir jo for dumt, og da må de jo etterlevere en som virker. Å levere en billig 8A lader er bare en midlertidig løsning, og ikke et likeverdig produkt.

https://www.bmw.no/no/topics/offers-and-services/bmw-tilbehor.bmw-flexible-fast-charger-startpakke-type-e-f-norge.html


LMOR

Har du sagt dette til selgeren? Hva sier han/hun?
Jeg fikk flexilader og fikk beskjed om at jeg ville få en recall når denne skulle byttes ut. Antar jeg da får en flexilader som virker.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

Har ikke tatt det opp. Synes han har vært så grei med meg at jeg ikke gjorde noe poeng ut av det. Har også kjøpt Besen Flexcharge Pro, så da kan jeg vel lade på hva som helst.  Var mest interessert i hvilke beskjeder andre har fått.

Trond.m

#3
Sitat fra: LMOR på søndag 20. februar 2022, klokken 12:04
Har du sagt dette til selgeren? Hva sier han/hun?
Jeg fikk flexilader og fikk beskjed om at jeg ville få en recall når denne skulle byttes ut. Antar jeg da får en flexilader som virker.
Regner med at du valgte Flexcharge, på tross av informasjon om at den ikke virker på 230V IT nett ? De leverer jo ikke ut ladeledninger som ikke virker over alt, uten å gjøre kundene oppmerksom på det. Så jeg tror alle andre har fått den enkle AC ladekabelen som er begrenset til 10A ? Synes bare det er litt rart at de fortsatt markedsfører den hvis de ikke har en plan for når den skal virke.

LMOR

Jeg ble spurt om det var viktig å få med en som virker. Den lå i bilen, jeg valgte ingenting annet enn å si det var greit fordi jeg har 2 andre.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

Sitat fra: LMOR på søndag 20. februar 2022, klokken 16:42
Jeg ble spurt om det var viktig å få med en som virker. Den lå i bilen, jeg valgte ingenting annet enn å si det var greit fordi jeg har 2 andre.
Artig spørsmål fra selger. Vil du ha en lader som virker 🤣

LMOR

Betyr vel like lite som at jeg fikk en bil som ikke hadde kontakt med appen.
Bilen kjører like godt uten begge deler. Jeg ville heller ha bilen der og da i stedet for å venter til det fungerer.
Den ene mangelen er fixet, den andre ordner seg helt sikkert før jeg trenger den  :)
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

Ja, enig det. Da regner jeg med at den første som hører noe mer om levering av Flexcharger publiserer det her.

Trond.m

Det har kommet ny prisliste fra 1.3. Der står det at Flexible Charger er inkludert.
«For nødlading/ husholdningsuttak (Schuko)(2,3 kW / 10A)(Kan utrustes med 11 kW industrikontakt)»

Er usikker på hva som stod i den opprinnelige. Uansett må vi da forvente at BMW leverer det ?
Det står ikke noe om 32A blå industrikontakt, så hvis det ikke er støtte for det, så er det ikke en veldig «Flexible» løsning.






Trond.m

Sendte skriftlig spørsmål om Flexcharger til BMW Norge 27.2.

Foreløpig er dette det eneste svaret jeg har fått. Mao, et høflig svar uten noe svar. Fabrikken har kanskje andre utfordringer de prioriterer om dagen. Tross alt viktigere med kabelsett til nye biler, men et prinsipielt spørsmål om de har planer om å levere i henhold til gjeldene prislister er vel ikke for mye å forvente ?

Hei Trond,

Takk for henvendelsen din.

Vi har sendt henvendelsen din videre til berørt avdeling og vil komme tilbake til deg så snart vi har fått en tilbakemelding i saken.

Ha en fortsatt fin dag.
Best regards / Med vennlig hilsen



Orbit

#10
Det var tilsvarende problemer med å få lovet funksjonalitet på laderen til i-Pace. Der endte de med å levere JuiceBooster til de kundene som var lovet «multilader».
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Trond.m

#11
Sitat fra: Orbit på mandag 07. mars 2022, klokken 17:43
Det var tilsvarende problemer med å få lovet funksjonalitet på laderen til i-Pace. Der endte de med å levere JuiceBooster til de kundene som var lovet «multilader».
BMW har vel hittil bare levert en kip 10A Schuko lader uten å nevne det for kundene. De er for dårlig.

Trond.m

#12
Da har jeg fått svar fra BMW Norge. Virker som om de ikke hva de skal svare og da lar man forhandleren ta seg av det.

«Takk for henvendelsen din og beklager sen tilbakemelding til deg.

Dessverre så må vi be deg å ta kontakt med den selgeren du har kjøpt bilen av slik at han kan hjelpe deg videre i denne saken.

Ha en fin ettermiddag»

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA