Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan er det mulig å gjøre oppdateringer så vanskelig?

Startet av Vollis47, torsdag 17. februar 2022, klokken 14:52

« forrige - neste »

Vollis47

Mottok vår Mokka for en drøy uke siden og i går gjorde jeg klar til å laste ned noe data som var nødvendig for å få app til å virke optimalt - i henhold til nevnte app. Kjøpte meg en ny 32 GB USB pinne og startet opp Macen og lastet ned Opel upgrade. Gikk, men ikke uten problem, men fikk lastet ned filer på noen og tjue GB. Men til tross for at brikken var 32 gb, var den ikke stor nok. Derfor en ny tur til databutikken og kjøpte ny 64 GB brikke. Nå gikk det tilsynelatende bra. Utsatte arbeidet i bilen til i dag. Startet greit og etter ca 25 minutter var data lastet inn i bilen mens jeg satt og ventet og lurte på hva som nå ville skje. Fikk noen kryptiske meldinger om å sette inn igjen nøkkelen uten at jeg hadde fått noe beskjed om å fjerne. Så stoppet alt opp. Jeg slo av bilen tok ut brikken og gikk inn for en kopp kaffi for å roe meg ned litt.

Etter en liten pause prøvde jeg alt i bilen på nytt, med samme begredelige resultat. Venter med å prøve en gang til.

Ps, om jeg ikke akkurat er en datanerd, så regner jeg meg for å være ganske oppegående. Kona lurte fælt på hvordan andre kan få dette til. Det gjør jeg også.

Oppdaget etterpå at nå kan jeg starte klimaanlegget i bilen fra telefonen. Og nå viser ikke lenger appen at bilen er parkert ca 2 km hjemmefra, slik den har gjort de siste dagene. For nå er hele kartet borte fra appen. Og turer, kjørt lengde og gjenværende estimert kjørelengde er også borte.

Kan kanskje nevne at oppdateringer går svært mye lettere på Teslaen vår.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Contango

Håper du har fått fikset det nå. Men iom at alle Stellantis bilene er like (og like dumme mht app og oppdateringer) burde vi samarbeide litt på tvers. Har hatt akkurat de samme problemene som deg på 208 og la ut erfaringen i den delen av forumet.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA