Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny bil bestilt - hva trengs av tilbehør?

Startet av Simmelim, tirsdag 15. februar 2022, klokken 09:44

« forrige - neste »

Stjerneglis

Sitat fra: TMYP22 på søndag 12. juni 2022, klokken 23:10
Sitat fra: DagfinnN på tirsdag 15. februar 2022, klokken 10:50
Sitat fra: Stjerneglis på tirsdag 15. februar 2022, klokken 10:45
OBS! Shipping to Norway: NOK 1687,-
Ja så det etter at jeg postet link.
Tror jeg tar disse i stedet:
https://www.gytisautek.no/alle/gates-gm037/gulvmatter-gummi-tesla-model-y-2021--gt-

Du kjøper en bil til ca. 600.000 og så skal du spare på gummien???? Ville helt klart valgt noe annet enn det du landet på.

Nå må du jaggu gi deg. Sånne kommentarer hører ikke hjemme her.
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

DeepFu

Kjøpte Gytis-matter til min TM3 i mars-19. De ser fortsatt ut som nye. Ingenting i veien med kvaliteten.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

DagfinnN

Sitat fra: TMYP22 på søndag 12. juni 2022, klokken 23:10
Sitat fra: DagfinnN på tirsdag 15. februar 2022, klokken 10:50
Ja så det etter at jeg postet link.
Tror jeg tar disse i stedet:
https://www.gytisautek.no/alle/gates-gm037/gulvmatter-gummi-tesla-model-y-2021--gt-

Du kjøper en bil til ca. 600.000 og så skal du spare på gummien???? Ville helt klart valgt noe annet enn det du landet på.
Ganske mye man kan si om en slik kommentar. Men det jeg kommer på vil utestenge meg fra forum, så jeg står over.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

PionerThink

Sitat fra: Fjeldern på fredag 22. april 2022, klokken 07:24
Sitat fra: PionerThink på onsdag 16. februar 2022, klokken 10:48
Jeg kjøpte disse fra AliExpress: https://www.aliexpress.com/item/1005002605610857.html?spm=a2g0o.9042311.0.0.289a4c4di4lAmG
Veldig god passform, så god at det nesten er vanskelig å få dem ut foran bakseter for å tømme dem for småstein uten at innholdet blir igjen i bilen ???
De er veldig stive, og har også en form for struktur som gjør at de ser litt skitne ut selv etter en kjapp vask, så har ikke helt funnet ut hvordan jeg skal få dem helt rene igjen ::)
Kunne tenkt meg samme passform i gummiversjon som er litt lettere å holde rene, men det skal sies at de funker greit til prisen :+1:

Jeg bestilte fra samme leverandør som deg på de mattene, men usikker på om jeg bestilte samme type.

Hvor langt tid tok det før du fikk dem? Dem ble sendt 16.03, kom til Norge 17.03 står det, og at dem nå venter på å bli tollet inn av hvem enn dem bruker til å frakte i Norge.
Det er altså over en måned..

Tror det tok fort en liten måned før jeg fikk dem, og mener jeg betalte rundt tusenlappen ferdig inn til Norge. Da var vel allerede varen deklarert mener jeg, så var ikke noe ekstra inntolling eller noe her på bjerget? Mener jeg fikk dem rett i posten?
Hvor lenge måtte du vente?
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Hoftefest

Sitat fra: Klykken på tirsdag 08. mars 2022, klokken 15:24
Bilen leveres med både skvettlapper (foran) og film (bak).

Helt grei skvettlappene som følger med, men er det flere enn meg som synes de er lange? Bilen har ganske god bakkeklaring i utgangspunktet, men skvettlappene  er så lange at de lett hekter i snø osv.

Klykken

Sitat fra: Hoftefest på mandag 13. juni 2022, klokken 13:34
Sitat fra: Klykken på tirsdag 08. mars 2022, klokken 15:24
Bilen leveres med både skvettlapper (foran) og film (bak).

Helt grei skvettlappene som følger med, men er det flere enn meg som synes de er lange? Bilen har ganske god bakkeklaring i utgangspunktet, men skvettlappene  er så lange at de lett hekter i snø osv.
De sitter litt dårlig, og "rives" lett av i snø, spesielt hvis man rygger inn i kram snø. Men heller det enn at hjulbuer og slikt blir opprevet. Har kjøpt 10klips fra Tesla (til 100kr) for å kunne sette på skvettlappene igjen de gangene de faller av. Var bare en skvettlapp som ramlet av i vinter hos meg. :)

Synes ikke de er for lange, og mener de utfører misjonen de har.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3


TheRealCoinman

Jeg har lest flere som sliter med å få de helt rene igjen, virker som såperester sitter godt igjen og lager skjolder. Men har ikke sett eller prøvd de selv, var noen i en annen tråd som skrev det.

Klykken

#38
Sitat fra: rujo79 på tirsdag 14. juni 2022, klokken 00:53
Noen som har erfaring med disse gulvmattene?

https://www.begood.no/products/weathertech-gulvmatter-tesla-model-y
Hadde weathertech i S-en vi hadde. Helt kurrante matter, men de blir glatte når de blir våt. Og skøytebane når de får på plastfornyer for å få de sorte igjen (Gtechniq T1). :) De var ikke noe problem å holde rene. Må skrubbes litt med såpe og egnet kost, som forøvrig alle matter må. De mister fargen etterhvert, men det får du tilbake igjen med plastfornyer.

Anbefaler at du heller kikker på 3DMaxPider sine. De er vesentlig bedre både på renhold, sklisikring og de har høy kant som holder fukt, sand og stein innenfor mattene (som også Weathertech har)..
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

atkhobby

Noen som har prøvd denne?
https://www.begood.no/products/tpe-bagasjerommatte-model-y

Ser fin ut, men lurer på hvor glatt den er siden det er en plast gummi kombinasjon.

Autowinder

Jeg ville være mer bekymra for hvordan en får de vertikale flakene på baksiden av bakseteryggen til å sitte og ikke falle ned. Hadde en matte på førersiden i TM3 med en slik flapp på fotstøtten for venstrebenet, den ville ikke engang sitte med borreås eller tosidig 3M teip. Teipen satt fast i matten, men fikk aldri grep på fotstøtteplasten tross grundig avfetting og rengjøring.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.


Bungk

Jeg handlet 3d Maxspider-matter fra Begood, og PPF til dørhåndtak og innstegslister fra Gytisautek. Utover det blir det å avvente eventuelle andre innkjøp frem til jeg er kjent med bilen. Varene fra Begood ble raskt levert, og prisene var helt greie med rabatten fra TOCN. PPF ble bestilt i dag, så jeg kan ikke uttale meg om leveringstid eller kvalitet enda.

HS

Tesla MYLR- 2022

Fjeldern

Sitat fra: PionerThink på mandag 13. juni 2022, klokken 12:58
Sitat fra: Fjeldern på fredag 22. april 2022, klokken 07:24
Sitat fra: PionerThink på onsdag 16. februar 2022, klokken 10:48
Jeg kjøpte disse fra AliExpress: https://www.aliexpress.com/item/1005002605610857.html?spm=a2g0o.9042311.0.0.289a4c4di4lAmG
Veldig god passform, så god at det nesten er vanskelig å få dem ut foran bakseter for å tømme dem for småstein uten at innholdet blir igjen i bilen ???
De er veldig stive, og har også en form for struktur som gjør at de ser litt skitne ut selv etter en kjapp vask, så har ikke helt funnet ut hvordan jeg skal få dem helt rene igjen ::)
Kunne tenkt meg samme passform i gummiversjon som er litt lettere å holde rene, men det skal sies at de funker greit til prisen :+1:

Jeg bestilte fra samme leverandør som deg på de mattene, men usikker på om jeg bestilte samme type.

Hvor langt tid tok det før du fikk dem? Dem ble sendt 16.03, kom til Norge 17.03 står det, og at dem nå venter på å bli tollet inn av hvem enn dem bruker til å frakte i Norge.
Det er altså over en måned..

Tror det tok fort en liten måned før jeg fikk dem, og mener jeg betalte rundt tusenlappen ferdig inn til Norge. Da var vel allerede varen deklarert mener jeg, så var ikke noe ekstra inntolling eller noe her på bjerget? Mener jeg fikk dem rett i posten?
Hvor lenge måtte du vente?

Her krevde jeg pengene mine tilbake, for selgeren svarte ikke på meldinger. Først da svarte dem og kommenterte noe om nedstengninger, men ikke noe mer enn det og så svarte dem ikke mer. Jeg fikk derimot mattene mine en liten stund etterpå.
Pakka kom siste uka i mai. Det er altså over 2,5 måneder, hvor pakka har vært i Norge, i følge dem selv, i godt over 2 måneder før den ble sendt ut.
Forferdelig kundeservice og oppfølging. Sto også at mattene ikke blir sendt brettet til land som Norge, men det stemmer heller ikke. Både baggasjen og mattene til baksetene var brettet og dem to foran var veldig veldig bøyd. Nå har det rettet seg ut greit, men det er ikke det dem markedsfører.
Mattene i seg selv virker derimot bra, så er ikke missfornøyd med dem.

Hovedgrunnen jeg valgte å kjøpe disse mattene, for den som eventuelt lurer, var ikke prisen. Dem som selger matter i Norge har ikke noe oppover seteryggen og jeg har allerede en liten skramme der pga. manglende beskyttelse (og egen dumhet. MEN hadde mattene kommet da dem skulle...)
Så annet enn elendig svar og 2,5 måneder i Norsk toll (i følge aliexpress sine sider) så var det greit.
En ting til! Jeg måtte betale et fortollingsgebyr. Så her har dem ikke gjort arbeidet sitt ordentlig. Jeg måtte ikke det på annet utstyr bestilt på aliexpress og informasjonen så ut til å vise at jeg ikke måtte betale noe...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA