Prisøkning GTX

Startet av ENTO, ons 09. feb 2022, kl. 11:37

« forrige - neste »

ENTO

Sitat fra: Løytnanten på ons 09. feb 2022, kl. 20:04
Sitat fra: ENTO på ons 09. feb 2022, kl. 11:37
Snakket med en VW - selger idag som fortalte at GTX har prisøkning fra i morgen 10.februar. Det er prisøkning på 10-12 % på fabrikkpris på bil og fabrikkmontert utstyr !

Gikk du på bløffen og signerte kontrakt uten avslag der og da ENTO?  :)

Nei,nei,nei !
Enten har vedkommende snakket feil eller så har jeg oppfattet feil. Glem dette utsagnet.
Har bestilt gtx for en mnd siden til en meeeget god pris, så alt er på stell.

Løytnanten

Sitat fra: ENTO på ons 09. feb 2022, kl. 23:25
Sitat fra: Løytnanten på ons 09. feb 2022, kl. 20:04
Sitat fra: ENTO på ons 09. feb 2022, kl. 11:37
Snakket med en VW - selger idag som fortalte at GTX har prisøkning fra i morgen 10.februar. Det er prisøkning på 10-12 % på fabrikkpris på bil og fabrikkmontert utstyr !

Gikk du på bløffen og signerte kontrakt uten avslag der og da ENTO?  :)

Nei,nei,nei !
Enten har vedkommende snakket feil eller så har jeg oppfattet feil. Glem dette utsagnet.
Har bestilt gtx for en mnd siden til en meeeget god pris, så alt er på stell.

Godt det da!

ID4

Grunnpris økt til kr 475 100. Tidligere 466400,- (ved lansering kr 444 000,-) Utstyrspakkene økt med noen hundrelapper hver.

Trond.m

Greit at jeg bestilte kl 21:30 i går da   ;)

hELgenen

Sitat fra: HelEl på tor 10. feb 2022, kl. 09:39
Grunnpris økt til kr 475 100. Tidligere 466400,- (ved lansering kr 444 000,-) Utstyrspakkene økt med noen hundrelapper hver.

Ca 7% prisstigning mao fra den referansen som ble satt opp der altså..

Min grunnpris rundt 1 mai 2021 var 447.820 - den samme har nå blitt 475.100
Altså ca 6% prisøkning fra mai 2021

hav4rd

I tillegg til å endre prisene, ser det også ut som de har fjernet fargen mangan grey fra konfiguratoren. Gjelder både GTX og Pro. Vil anta at Mangan hittil har vært av de mest populære fargene?
ID.4 GTX (2022)

hELgenen

Sitat fra: hav4rd på tor 10. feb 2022, kl. 19:01
I tillegg til å endre prisene, ser det også ut som de har fjernet fargen mangan grey fra konfiguratoren. Gjelder både GTX og Pro. Vil anta at Mangan hittil har vært av de mest populære fargene?

Har hatt en mangan - synes fargen ble bedre og bedre over tid.
Har nå en sølv - den har litt blåstikk i seg og her er det nesten motsatt. Den likte jeg svært godt med en gang,
men over tid så mister den liksom gnisten....Farger er ikke bare bare.......

Trond.m

Sort er vel den mest solgte fargen på alle modeller. Mange synes nok at Mangan er så mørk at de like godt kan gå for sort. Kanskje det kommer en ny grå metallic som skiller seg mer fra sort.
Angående prisstigningen, så er det riktig at den nå har økt overraskende mye siden den ble lansert. Enda godt at Møller har beskyttet kundene mot prisøkning.

Dieselgubben

Jeg hadde også skrudd opp prisen dersom jeg hadde 1000 biler å selge og 5000 kjøpere ;)

Mange merker gjør dette når de har liten produksjon evt har katt være å sette ned prisen når kronen har styrket seg.

hELgenen

Sitat fra: Dieselgubben på tor 10. feb 2022, kl. 20:06
Jeg hadde også skrudd opp prisen dersom jeg hadde 1000 biler å selge og 5000 kjøpere ;)

Mange merker gjør dette når de har liten produksjon evt har katt være å sette ned prisen når kronen har styrket seg.

Det er dog slik at bilmarkedet i Europa går dårlig...
Sånn sett burde man ikke sette opp prisen.

Men forklaringen er nok så enkel at energikostnadene driver prisene opp.

ihaal

De ventet jo ganske lenge med  å øke prisene - i oktober solgte de den for 444, så på drøye fire måneder har prisen økt med 7%, det er solid. Spørsmålet er egentlig hvorfor de la seg såpass lavt i utgangspunktet når etterspørselen hele veien har vært formidabel og leveringssituasjonen ustabil.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Krokstein

Sitat fra: hav4rd på tor 10. feb 2022, kl. 19:01
Ser ut som det har vært Mangan på nesten 40% av GTX bilene som er registrert så det er nok den fargen det er mest av ja. Hadde opprinnelig bestilt samme selv, men byttet til Scale Silver fordi "alle" hadde Mangan ;) ...og strengt tatt synes jeg vel den lysere fargen ser bedre ut mot det det sorte taket.
(Er sikkert så lenge til bilen dukker opp enda at jeg vel har mulighet til å ombestemme meg flere ganger....)
ID.4 GTX

ENTO

Glacier White med sort kontrast, tak detaljer osv. er jo topp !

Elektro12

Fått tilbud på GTX til 506 tusen med 2 sett hjul, førerass. pakke og krok - er det god deal?

ihaal

Den koster jo ca. 500 med førerassistentpakke og hengerfeste før vinterdekk, så ja, vil si det er en god deal. Hengerfeste og førerassistentpakke er jo absolutt viktigste tillleggsutstyret også, da er bilen på mange måter ganske komplett. Litt som en 1st med firehjulsdrift og Matrix-lys. 
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA