Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Redusert kraft under 20% ladenivå.

Startet av eoz, lørdag 29. januar 2022, klokken 12:41

« forrige - neste »

eoz

Jeg opplever at når ladenivået er under ca 20% gir bilen bare ca halv effekt selv ved «full gass». Jeg tenkte først det var ved veldig lave temperaturer- men sjekket også nå ved +8 grader ute-temperatur, og med bil som var kjørt ~en time. På «PWR» i instrumentpanelet fylles ikke mer enn halvparten av søylene selv ved fullt pådrag. Det er ingen varsler eller lamper som gir beskjed om at kraften mangler. Har hatt bilen inne til kontroll, ingenting er feil er tilbakemeldingen.
Jeg synes det er en sikkerhetskritisk «egenskap»- at man får full kraft med full gass i f.eks en forbikjøringssituasjon. Det er godt mulig «det skal være sånn», men da vil jeg ha en melding som sier ifra om den reduserte kraften?



RJK

Du skal vel mer eller mindre ikke miste særlig kraft før du nærmer deg rødt nivå på batteriet, som vel er nærmere 10-15 %. Og så skal det falle mer signifikant når du får skilpadda i instrumentpanelet. Ihvertfall når man kjører i Comfort-modus.


Jeg kjører bortimot aldri i ECO, da det ikke er derfor jeg kjøpte bil med bra aks og stort batteri. Kan dog ikke si om det er forskjellig der, men tviler.

Er dog heller ikke så ofte på sport, da det er mer egnet til områder der man vil kjøre aktivt. Kjører for det meste lengre turer og endel mellomlange turer (8-15 mil), og da er det Comfort jeg trives med til vanlig. Da har man krefter raskt tilgjengelig om man skulle ha behov eller lyst på.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA