Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladestatistikk i appen - Versjon 4.6.1

Startet av Handyman, lørdag 29. januar 2022, klokken 07:49

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: Baldrian på onsdag 02. februar 2022, klokken 16:37
Man kan se sitt eget strømforbruk for hver time i "Elhub.no".  Gå til "Mine sider" og log in med Bank-ID. Velg måned, og da fremkommer en remse på 720 tall (30x24) hvor hvert tall er ditt forbruk i KW for hver time i angjeldende måned.  Hvis du så multipliserer (bruk EXCEL) hver enkelt av disse timetallene med tilsvarende timepris fra Norpool, får du prisen du skal betale for hver time gjennom måneden.  Summen av disse 720 timeprisen gir deg det du skal betale for ditt strømforbruk denne måneden.  Hvis du har en strømleverandør som fakturerer ut fra time-spot, skal dette beløp stemme med den faktura du har fått.  Hvis ikke, bør du kontakte dem og be om å bli timefakturert.
Timespot er regulert. Det er ikke lov å markedsføre en strømavtale som timespot med mindre strømprisen og forbruket avregnes hver time. Forbrukerrådet kontrollerer dette kontinuerlig. Det er derfor lite sannsynlig at noen trikser med disse tallene, da det jo er svært enkelt å avsløre.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

CCTesla

Sitat fra: elhansen på tirsdag 01. februar 2022, klokken 17:33
Har prøvd både  logge ut og logge inn, samt slette appen og laste den igjen. Men ingen ladehistorikk... snodige. Måtte jo da selvfølgelig ordne med nøkkel kort mm igjen i bilen,  men da ble det en repetisjon.  8)

Ladestatistikk krever at Deling av data er tillatt under Kontroller > Programvare > Deling

Stjerneglis

Sitat fra: Stjerneglis på søndag 30. januar 2022, klokken 08:30
Prøvde å legge inn snittpris fra forrige strømregning, men det var ikke mulig med noe annet enn kr 0,00 under innstillinger...

Noen som har fått til dette på iPhone?
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

elhansen

Sitat fra: CCTesla på fredag 04. februar 2022, klokken 22:19
Sitat fra: elhansen på tirsdag 01. februar 2022, klokken 17:33
Har prøvd både  logge ut og logge inn, samt slette appen og laste den igjen. Men ingen ladehistorikk... snodige. Måtte jo da selvfølgelig ordne med nøkkel kort mm igjen i bilen,  men da ble det en repetisjon.  8)

Ladestatistikk krever at Deling av data er tillatt under Kontroller > Programvare > Deling
Har nå satt på slik deling også men fortsatt intet. Må man ha mer enn inkludert autopilot for å få dette?

Motorwatt

#34
Trenger nok ikke noen opsjoner for å få fram statistikken. Jeg vil heller tro at det er noe med appen eller kommunikasjonen. Hvorfor ikke kontakte Tesla?

ps. Kan du prøve med en annen telefon?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

CCTesla

Sitat fra: elhansen på søndag 06. februar 2022, klokken 08:37
Sitat fra: CCTesla på fredag 04. februar 2022, klokken 22:19
Sitat fra: elhansen på tirsdag 01. februar 2022, klokken 17:33
Har prøvd både  logge ut og logge inn, samt slette appen og laste den igjen. Men ingen ladehistorikk... snodige. Måtte jo da selvfølgelig ordne med nøkkel kort mm igjen i bilen,  men da ble det en repetisjon.  8)

Ladestatistikk krever at Deling av data er tillatt under Kontroller > Programvare > Deling
Har nå satt på slik deling også men fortsatt intet. Må man ha mer enn inkludert autopilot for å få dette?

Nei.


I følge utgivelsesnotater fra Tesla Software Updates:

"The car must be on software version 2021.44.25 or higher and you must have data sharing enabled in the vehicle"

geear

Kanskje lurt å logge ut og inn igjen i Tesla-appen etter du har slått på data sharing.

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Lynet

Funket tvert på konas iPhone, men ikke å finne på Google play 😒
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

elhansen

Sitat fra: kodax på søndag 06. februar 2022, klokken 16:01
Har du restartet bilen?

Nei, Det er vel det eneste jeg ikke har prøvd..... Så det får jeg forsøke i morgen. ...

glx-rider

Sitat fra: elhansen på søndag 06. februar 2022, klokken 18:56
Sitat fra: kodax på søndag 06. februar 2022, klokken 16:01
Har du restartet bilen?

Nei, Det er vel det eneste jeg ikke har prøvd..... Så det får jeg forsøke i morgen. ...


Sliter med det samme - snakket med Tesla i helgen som foreslo å aktivere Deling og så ville det ta mellom 12-24 timer før det kom på plass. Aktiverte på fredag og fortsatt ikke fått noe..

Har forsøkt å restarte bil, lade forskjellige steder, koble bilen til wifi, slette og legge inn app på nytt. Ingenting hjelper.

elhansen

Sitat fra: glx-rider på mandag 07. februar 2022, klokken 10:47
Sitat fra: elhansen på søndag 06. februar 2022, klokken 18:56
Sitat fra: kodax på søndag 06. februar 2022, klokken 16:01
Har du restartet bilen?

Nei, Det er vel det eneste jeg ikke har prøvd..... Så det får jeg forsøke i morgen. ...


Sliter med det samme - snakket med Tesla i helgen som foreslo å aktivere Deling og så ville det ta mellom 12-24 timer før det kom på plass. Aktiverte på fredag og fortsatt ikke fått noe..

Har forsøkt å restarte bil, lade forskjellige steder, koble bilen til wifi, slette og legge inn app på nytt. Ingenting hjelper.

Samme her...

svedman

Jeg får heller ikke ladestatistikk hverken på Android eller iOS-appen. Kanskje Tesla fortsatt ruller ut funksjonaliteten gradvis eller at det er andre forhold som må oppfylles. Heldigvis får jeg den statistikken jeg trenger via Easee og TezLab.

* Kjører app 4.5.1
* Har 2022.4
* Har aktivert deling av data fra bilen
* Har restartet bilen
* Har logget ut og inn av appen, til og med avinstallert og reinstallert
* Har ladet mange ganger, men kun hjemme på Easee-lader
* Bilen har god mobildekning, men er ikke fast tilkoblet wifi
2021: Tesla Model Y LR med FSD.
2008 - 2012: Kewet Buddy Citi-Jet 6, 2008-modell, "YOSHI".

Pitmairen

Fikk 4.5.1 i dag (android), ikke noe ladestatistikk hos meg heller. Aktiverte deling av data i bilen for en god stund siden.

Den linken for å vise detaljer om bilen neders i appen funker heller ikke, det kommer bare opp en svart skjerm med tesla logoen.

TøddiVedder


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA