Elbilforum.no
Bilmerker => Tesla => Tesla SW og AP => Emne startet av: Handyman på lørdag 29. januar 2022, klokken 07:49
Siste oppdatering inkluderer ladestatistikk.
Ser ingen mulighet for å velge Nordpool timespot som prisgrunnlag slik som i den norske appen Charged. Får bare opp stater i USA under fylker. Uten mulighet for timespot og tillegg for nettleie blir prisen svært unøyaktig.
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220129/8ffb2c0b2cc4cf57be32c4c4721f7788.jpg)
Oppdatering: Det ser ut til at det kun er hoved-brukeren (samme innlogging som til Tesla-kontoen) som har tilgang til statistikken. Sjåfører som er lagt til (i appen: sikkerhet->Administrer sjåfører-> ) har bla ikke tilgang til statistikk.
Ja får håpe det kommer på plass etterhvert.
For meg med fastpris avtale på månedsbasis var dette supert å ha i appen.
La inn kWh på strømavtale + kWh på nettleie og får da helt nøyaktig kostnad.
Dere med spotpris kan ihvertfall putte inn sin snitt kWh i etterkant når man får det på sin faktura.
Hvor i appen finner man ladeststistikk?
Versjon 4.5.1 har det på hovedmenyen. Versjonen kom igår.
Sitat fra: model3pw på lørdag 29. januar 2022, klokken 09:14
.... får da helt nøyaktig kostnad.
Jeg tipper at dette bare er energi lagt til i batteriet, og at ladetapet ikke er regnet inn. Jeg har en nøyaktig 3-fasemåler med detaljert historikk jeg skal montere for å kunne beregne ladetap og forbruk til forvarming.
Sitat fra: model3pw på lørdag 29. januar 2022, klokken 09:14
Dere med spotpris kan ihvertfall putte inn sin snitt kWh i etterkant når man får det på sin faktura.
Snittprisen hjelper lite når man kun lader på natta når prisen er lavest. Appen Charged bruker spotprisen på Nordpool og man får reell kostnad på ladeøktene. Man må selv legge til påslag og nettleie.
Sitat fra: Stjerneglis på lørdag 29. januar 2022, klokken 09:16
Hvor i appen finner man ladeststistikk?
Fant den etter oppdatering til ny versjon. Tusen takk
Sitat fra: Handyman på lørdag 29. januar 2022, klokken 09:59
Sitat fra: model3pw på lørdag 29. januar 2022, klokken 09:14
.... får da helt nøyaktig kostnad.
Jeg tipper at dette bare er energi lagt til i batteriet, og at ladetapet ikke er regnet inn. Jeg har en nøyaktig 3-fasemåler med detaljert historikk jeg skal montere for å kunne beregne ladetap og forbruk til forvarming.
Sitat fra: model3pw på lørdag 29. januar 2022, klokken 09:14
Dere med spotpris kan ihvertfall putte inn sin snitt kWh i etterkant når man får det på sin faktura.
Snittprisen hjelper lite når man kun lader på natta når prisen er lavest. Appen Charged bruker spotprisen på Nordpool og man får reell kostnad på ladeøktene. Man må selv legge til påslag og nettleie.
Ser fra nattens ladeøkt at ladetap er medregnet
Sitat
Snittprisen hjelper lite når man kun lader på natta når prisen er lavest.
De fleste strømselskap fakturerer kun 1 fakturalinje når man har spotpris (ikke «innkjøpspris per time ala Tibber»):
Så faktura blir kun 1 linje med:
Totalt antall kWh * snittpris gjennom måneden.
+ tilsvarende for nettleie sin faste kWh pris.
Snittprisen på spot fra en kunde til en annen er hos noen selskap individuell etter når man har brukt strøm (rettferdig), men hos mange den samme snittprisen til alle kunder. Slik at man feilaktig tror det har noe å si når på døgnet man bruker strøm.
Så det jeg mente var bare at man med Spotpris fakturering over snittpris kan man legge inn i appen når man har fått fakturaen og se oversikten.
Sitat fra: Kim- på lørdag 29. januar 2022, klokken 10:29
Sitat fra: Handyman på lørdag 29. januar 2022, klokken 09:59
Sitat fra: model3pw på lørdag 29. januar 2022, klokken 09:14
.... får da helt nøyaktig kostnad.
Jeg tipper at dette bare er energi lagt til i batteriet, og at ladetapet ikke er regnet inn. Jeg har en nøyaktig 3-fasemåler med detaljert historikk jeg skal montere for å kunne beregne ladetap og forbruk til forvarming.
Sitat fra: model3pw på lørdag 29. januar 2022, klokken 09:14
Dere med spotpris kan ihvertfall putte inn sin snitt kWh i etterkant når man får det på sin faktura.
Snittprisen hjelper lite når man kun lader på natta når prisen er lavest. Appen Charged bruker spotprisen på Nordpool og man får reell kostnad på ladeøktene. Man må selv legge til påslag og nettleie.
Ser fra nattens ladeøkt at ladetap er medregnet
Hordan ser du det? har du Easee/Tibber?
Når det gjelder pris så benyttet Tesla gjennomsnittet på 135 ørs, mens prisen da jeg ladet var under 60 øre.
For de som har spotpris er prisingen lite til hjelp slik det er nå.
Sitat fra: model3pw på lørdag 29. januar 2022, klokken 10:58
Sitat
Snittprisen hjelper lite når man kun lader på natta når prisen er lavest.
De fleste strømselskap fakturerer kun 1 fakturalinje når man har spotpris (ikke «innkjøpspris per time ala Tibber»):
Så faktura blir kun 1 linje med:
Totalt antall kWh * snittpris gjennom måneden.
+ tilsvarende for nettleie sin faste kWh pris.
Snittprisen på spot fra en kunde til en annen er hos noen selskap individuell etter når man har brukt strøm (rettferdig), men hos mange den samme snittprisen til alle kunder. Slik at man feilaktig tror det har noe å si når på døgnet man bruker strøm.
Så det jeg mente var bare at man med Spotpris fakturering over snittpris kan man legge inn i appen når man har fått fakturaen og se oversikten.
Trodde det ble regelverksfestet for litt siden at alle skulle ha timesavregning?
Vet noen var tidligere ute enn andre, men trodde alle hadde det nå.
Sitat fra: model3pw på lørdag 29. januar 2022, klokken 10:58
Sitat
Snittprisen hjelper lite når man kun lader på natta når prisen er lavest.
De fleste strømselskap fakturerer kun 1 fakturalinje når man har spotpris (ikke «innkjøpspris per time ala Tibber»):
Så faktura blir kun 1 linje med:
Totalt antall kWh * snittpris gjennom måneden.
+ tilsvarende for nettleie sin faste kWh pris.
Snittprisen på spot fra en kunde til en annen er hos noen selskap individuell etter når man har brukt strøm (rettferdig), men hos mange den samme snittprisen til alle kunder. Slik at man feilaktig tror det har noe å si når på døgnet man bruker strøm.
Så det jeg mente var bare at man med Spotpris fakturering over snittpris kan man legge inn i appen når man har fått fakturaen og se oversikten.
Dette er ikke riktig når man har timespot. Med timespot blir man fakturert time for time. Trodde de fleste som har spotpris faktisk har timespot.
Den ene linjen på fakturaen bare din egen utregnede snittpris. Snittprisen er derfor forskjellig fra kunde til kunde, selv med identisk strømavtale, i og med at man ikke vil bruke like mye strøm til lik tid.
Sitat fra: Handyman på lørdag 29. januar 2022, klokken 14:11
Sitat fra: model3pw på lørdag 29. januar 2022, klokken 10:58
Sitat
Snittprisen hjelper lite når man kun lader på natta når prisen er lavest.
De fleste strømselskap fakturerer kun 1 fakturalinje når man har spotpris (ikke «innkjøpspris per time ala Tibber»):
Så faktura blir kun 1 linje med:
Totalt antall kWh * snittpris gjennom måneden.
+ tilsvarende for nettleie sin faste kWh pris.
Snittprisen på spot fra en kunde til en annen er hos noen selskap individuell etter når man har brukt strøm (rettferdig), men hos mange den samme snittprisen til alle kunder. Slik at man feilaktig tror det har noe å si når på døgnet man bruker strøm.
Så det jeg mente var bare at man med Spotpris fakturering over snittpris kan man legge inn i appen når man har fått fakturaen og se oversikten.
Dette er ikke riktig når man har timespot. Med timespot blir man fakturert time for time. Trodde de fleste som har spotpris faktisk har timespot.
Den ene linjen på fakturaen bare din egen utregnede snittpris. Snittprisen er derfor forskjellig fra kunde til kunde, selv med identisk strømavtale, i og med at man ikke vil bruke like mye strøm til lik tid.
Som jeg selv skrev ved timepris/innkjøpspris (og mange spotpris) avtaler får man kalkulert sin egen individuelle snittpris, men jo, mange spotpris avtaler er fortsatt ikke individuelle hva gjelder fakturert snittpris.
Sitat fra: model3pw på lørdag 29. januar 2022, klokken 14:23
Som jeg selv skrev ved timepris/innkjøpspris (og mange spotpris) avtaler får man kalkulert sin egen individuelle snittpris, men jo, mange spotpris avtaler er fortsatt ikke individuelle hva gjelder fakturert snittpris.
Ser at jeg var uklar i mitt svar. Det virker som du mener at de fleste som har spotprisavtale ikke har timespot. Er det riktig, og har du i så fall en referanse? Jeg trodde bestemt det motsatte var tilfellet. Det er jo mange avtaler som kalles Spotpris, selv når det faktisk er Timespot.
Alle som har timespot betaler den gjeldende prisen for strømmen den aktuelle timen uavhengig av antall linjer på fakturaen. Er det dette du kaller individuelle?
Sitat fra: Handyman på lørdag 29. januar 2022, klokken 11:04
Sitat fra: Kim- på lørdag 29. januar 2022, klokken 10:29
Sitat fra: Handyman på lørdag 29. januar 2022, klokken 09:59
Sitat fra: model3pw på lørdag 29. januar 2022, klokken 09:14
.... får da helt nøyaktig kostnad.
Jeg tipper at dette bare er energi lagt til i batteriet, og at ladetapet ikke er regnet inn. Jeg har en nøyaktig 3-fasemåler med detaljert historikk jeg skal montere for å kunne beregne ladetap og forbruk til forvarming.
Sitat fra: model3pw på lørdag 29. januar 2022, klokken 09:14
Dere med spotpris kan ihvertfall putte inn sin snitt kWh i etterkant når man får det på sin faktura.
Snittprisen hjelper lite når man kun lader på natta når prisen er lavest. Appen Charged bruker spotprisen på Nordpool og man får reell kostnad på ladeøktene. Man må selv legge til påslag og nettleie.
Ser fra nattens ladeøkt at ladetap er medregnet
Hordan ser du det? har du Easee/Tibber?
Når det gjelder pris så benyttet Tesla gjennomsnittet på 135 ørs, mens prisen da jeg ladet var under 60 øre.
For de som har spotpris er prisingen lite til hjelp slik det er nå.
kWh måler direkte fra easee ladeboks vs Tesla app
Prøvde å legge inn snittpris fra forrige strømregning, men det var ikke mulig med noe annet enn kr 0,00 under innstillinger...
Hmm, 4.5.1 er ikke tilgjengelig for Android enda🤔
Jeje, kommer vel snart 😜
Jeg får ikke dette opp i iPhone heller enda jeg har 4.5.1
Hva er hele versjonsnummeret ditt, da? Har 4.5.1-864, og det fungerer som det skal her. Har valget "Ladestatistikk" på hovedmenyen. Men skal sies at jeg måtte inn i app store og inn på Tesla-appen der, og manuelt trykke oppgrader. Hadde ikke fått den inn automatisk. Tror det er litt delay på autooppdateringer av apper.
Har også 4.5.1-864 på iphone, men ingen ladestatestikk. Eneste er under menyen konto/lading at jeg finner historikk fra SuC ladinger. Ellers ikke noe statistikk nei.
Sitat fra: k1 på søndag 30. januar 2022, klokken 21:04
Har også 4.5.1-864 på iphone, men ingen ladestatestikk. Eneste er under menyen konto/lading at jeg finner historikk fra SuC ladinger. Ellers ikke noe statistikk nei.
Har du v11 i bilen da? Ellers fungerer det tydeligvis ikke.
Sitat fra: jkirkebo på søndag 30. januar 2022, klokken 21:09
Sitat fra: k1 på søndag 30. januar 2022, klokken 21:04
Har også 4.5.1-864 på iphone, men ingen ladestatestikk. Eneste er under menyen konto/lading at jeg finner historikk fra SuC ladinger. Ellers ikke noe statistikk nei.
Har du v11 i bilen da? Ellers fungerer det tydeligvis ikke.
Ah, nei.
Versjon 2022.4 på bilen og appen er 451 864 men får ikke opp ladestatestikk. Noen som har forslag?
Har du scrollet helt ned?
Sitat fra: elhansen på søndag 30. januar 2022, klokken 21:36
Versjon 2022.4 på bilen og appen er 451 864 men får ikke opp ladestatestikk. Noen som har forslag?
Har du ladet bilen etter du installerte nyeste app og 2022.4?
Sitat fra: 3mt på mandag 31. januar 2022, klokken 23:09
Sitat fra: elhansen på søndag 30. januar 2022, klokken 21:36
Versjon 2022.4 på bilen og appen er 451 864 men får ikke opp ladestatestikk. Noen som har forslag?
Har du ladet bilen etter du installerte nyeste app og 2022.4?
Ja bilen er ladet etter oppdatering.... og jeg har scrollet opp og ned men like herlig borte....
Ikke noe jeg dauer av, men liker å ha alt slikt teknisk....
Har du prøvd å slette appen, og installere på nytt?
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 01. februar 2022, klokken 15:17
Har du prøvd å slette appen, og installere på nytt?
Nei, men ser at det kanskje blir det ja.
Sitat fra: elhansen på tirsdag 01. februar 2022, klokken 15:51
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 01. februar 2022, klokken 15:17
Har du prøvd å slette appen, og installere på nytt?
Nei, men ser at det kanskje blir det ja.
Logge ut og inn løser av og til problemer med at ting mangler i appen.
Har prøvd både logge ut og logge inn, samt slette appen og laste den igjen. Men ingen ladehistorikk... snodige. Måtte jo da selvfølgelig ordne med nøkkel kort mm igjen i bilen, men da ble det en repetisjon. 8)
Man kan se sitt eget strømforbruk for hver time i "Elhub.no". Gå til "Mine sider" og log in med Bank-ID. Velg måned, og da fremkommer en remse på 720 tall (30x24) hvor hvert tall er ditt forbruk i KW for hver time i angjeldende måned. Hvis du så multipliserer (bruk EXCEL) hver enkelt av disse timetallene med tilsvarende timepris fra Norpool, får du prisen du skal betale for hver time gjennom måneden. Summen av disse 720 timeprisen gir deg det du skal betale for ditt strømforbruk denne måneden. Hvis du har en strømleverandør som fakturerer ut fra time-spot, skal dette beløp stemme med den faktura du har fått. Hvis ikke, bør du kontakte dem og be om å bli timefakturert.
Sitat fra: Baldrian på onsdag 02. februar 2022, klokken 16:37
Man kan se sitt eget strømforbruk for hver time i "Elhub.no". Gå til "Mine sider" og log in med Bank-ID. Velg måned, og da fremkommer en remse på 720 tall (30x24) hvor hvert tall er ditt forbruk i KW for hver time i angjeldende måned. Hvis du så multipliserer (bruk EXCEL) hver enkelt av disse timetallene med tilsvarende timepris fra Norpool, får du prisen du skal betale for hver time gjennom måneden. Summen av disse 720 timeprisen gir deg det du skal betale for ditt strømforbruk denne måneden. Hvis du har en strømleverandør som fakturerer ut fra time-spot, skal dette beløp stemme med den faktura du har fått. Hvis ikke, bør du kontakte dem og be om å bli timefakturert.
Timespot er regulert. Det er ikke lov å markedsføre en strømavtale som timespot med mindre strømprisen og forbruket avregnes hver time. Forbrukerrådet kontrollerer dette kontinuerlig. Det er derfor lite sannsynlig at noen trikser med disse tallene, da det jo er svært enkelt å avsløre.
Sitat fra: elhansen på tirsdag 01. februar 2022, klokken 17:33
Har prøvd både logge ut og logge inn, samt slette appen og laste den igjen. Men ingen ladehistorikk... snodige. Måtte jo da selvfølgelig ordne med nøkkel kort mm igjen i bilen, men da ble det en repetisjon. 8)
Ladestatistikk krever at Deling av data er tillatt under Kontroller > Programvare > Deling
Sitat fra: Stjerneglis på søndag 30. januar 2022, klokken 08:30
Prøvde å legge inn snittpris fra forrige strømregning, men det var ikke mulig med noe annet enn kr 0,00 under innstillinger...
Noen som har fått til dette på iPhone?
Sitat fra: CCTesla på fredag 04. februar 2022, klokken 22:19
Sitat fra: elhansen på tirsdag 01. februar 2022, klokken 17:33
Har prøvd både logge ut og logge inn, samt slette appen og laste den igjen. Men ingen ladehistorikk... snodige. Måtte jo da selvfølgelig ordne med nøkkel kort mm igjen i bilen, men da ble det en repetisjon. 8)
Ladestatistikk krever at Deling av data er tillatt under Kontroller > Programvare > Deling
Har nå satt på slik deling også men fortsatt intet. Må man ha mer enn inkludert autopilot for å få dette?
Trenger nok ikke noen opsjoner for å få fram statistikken. Jeg vil heller tro at det er noe med appen eller kommunikasjonen. Hvorfor ikke kontakte Tesla?
ps. Kan du prøve med en annen telefon?
Sitat fra: elhansen på søndag 06. februar 2022, klokken 08:37
Sitat fra: CCTesla på fredag 04. februar 2022, klokken 22:19
Sitat fra: elhansen på tirsdag 01. februar 2022, klokken 17:33
Har prøvd både logge ut og logge inn, samt slette appen og laste den igjen. Men ingen ladehistorikk... snodige. Måtte jo da selvfølgelig ordne med nøkkel kort mm igjen i bilen, men da ble det en repetisjon. 8)
Ladestatistikk krever at Deling av data er tillatt under Kontroller > Programvare > Deling
Har nå satt på slik deling også men fortsatt intet. Må man ha mer enn inkludert autopilot for å få dette?
Nei.
I følge utgivelsesnotater fra Tesla Software Updates:
"The car must be on software version 2021.44.25 or higher and you must have data sharing enabled in the vehicle"
Kanskje lurt å logge ut og inn igjen i Tesla-appen etter du har slått på data sharing.
Har du restartet bilen?
Funket tvert på konas iPhone, men ikke å finne på Google play 😒
Sitat fra: kodax på søndag 06. februar 2022, klokken 16:01
Har du restartet bilen?
Nei, Det er vel det eneste jeg ikke har prøvd..... Så det får jeg forsøke i morgen. ...
Sitat fra: elhansen på søndag 06. februar 2022, klokken 18:56
Sitat fra: kodax på søndag 06. februar 2022, klokken 16:01
Har du restartet bilen?
Nei, Det er vel det eneste jeg ikke har prøvd..... Så det får jeg forsøke i morgen. ...
Sliter med det samme - snakket med Tesla i helgen som foreslo å aktivere Deling og så ville det ta mellom 12-24 timer før det kom på plass. Aktiverte på fredag og fortsatt ikke fått noe..
Har forsøkt å restarte bil, lade forskjellige steder, koble bilen til wifi, slette og legge inn app på nytt. Ingenting hjelper.
Sitat fra: glx-rider på mandag 07. februar 2022, klokken 10:47
Sitat fra: elhansen på søndag 06. februar 2022, klokken 18:56
Sitat fra: kodax på søndag 06. februar 2022, klokken 16:01
Har du restartet bilen?
Nei, Det er vel det eneste jeg ikke har prøvd..... Så det får jeg forsøke i morgen. ...
Sliter med det samme - snakket med Tesla i helgen som foreslo å aktivere Deling og så ville det ta mellom 12-24 timer før det kom på plass. Aktiverte på fredag og fortsatt ikke fått noe..
Har forsøkt å restarte bil, lade forskjellige steder, koble bilen til wifi, slette og legge inn app på nytt. Ingenting hjelper.
Samme her...
Jeg får heller ikke ladestatistikk hverken på Android eller iOS-appen. Kanskje Tesla fortsatt ruller ut funksjonaliteten gradvis eller at det er andre forhold som må oppfylles. Heldigvis får jeg den statistikken jeg trenger via Easee og TezLab.
* Kjører app 4.5.1
* Har 2022.4
* Har aktivert deling av data fra bilen
* Har restartet bilen
* Har logget ut og inn av appen, til og med avinstallert og reinstallert
* Har ladet mange ganger, men kun hjemme på Easee-lader
* Bilen har god mobildekning, men er ikke fast tilkoblet wifi
Fikk 4.5.1 i dag (android), ikke noe ladestatistikk hos meg heller. Aktiverte deling av data i bilen for en god stund siden.
Den linken for å vise detaljer om bilen neders i appen funker heller ikke, det kommer bare opp en svart skjerm med tesla logoen.
Oppdaterte android idag. Fikk ladehistorikk.
Sitat fra: Pitmairen på mandag 07. februar 2022, klokken 22:10
Den linken for å vise detaljer om bilen neders i appen funker heller ikke, det kommer bare opp en svart skjerm med tesla logoen.
Jupp hold dere unna den
Fungerer fint her.. ios15.
Easee sin rapport stemmer veldig godt med Tesla sin rapport, så da har man riktige tall å regne forbruk med ihvertfall 👍 Tesla runder dog opp til nærmeste hele kWh.
Bryr meg lite om energi og kjørelengde :o pga at jeg har allerede gjort et ok valg mtp bil. S75D holder i massevis for oss. Ladenettverket er jo blitt et supert sikkerhetsnett.
Men den ladestatistikken var fin og oversiktlig. God jobb av Tesla :+1:
Sitat fra: JorEl på tirsdag 08. februar 2022, klokken 12:23
Bryr meg lite om energi og kjørelengde
Jeg syns det er litt artig å se hvor mye gratis strøm jeg får fra Tesla:)
Dere andre som ikke får opp ladehistorikk, har dere premium connectivity?
Noen som ikke har premium connectivity som får opp ladehistorikk?
Ja. Har ikke Premium og får opp statistikk. Men er på Wi-Fi i garasjen.
Jeg har ikke wifi til vanlig, så kanskje det er det. Jeg får prøve å gi den litt wifi og se om det hjelper, men det er vel ikke mye data det er snakk om så litt merkelig om det skulle være det.
Jeg har Premium og får ikke ladestatistikk.
Fortsatt ikke noe statisikk hos meg.
Dere som har statistikk, hvilken versjon har dere på bilen? Er det noen som har versjon 2022.4 eller nyere med statistikk i appen?
Begynner å lure på om det bare fungerer med 2021.44.*
2021.44.30.14 her, 4.5.1 app, Android, fikk ladestatistikk ifm 30.7 som kom for ei drøy uke siden, og som ble til .14 like etterpå.
Men tror det kom pga reboot, bilen står for øvrig alltid på Wi-Fi i garasjen om det skulle hatt noe å si ???
2022.4.5 her og har hatt statistikk siden det kom. App 4.5.1
Sitat fra: kodax på tirsdag 08. februar 2022, klokken 12:49
Sitat fra: JorEl på tirsdag 08. februar 2022, klokken 12:23
Bryr meg lite om energi og kjørelengde
Jeg syns det er litt artig å se hvor mye gratis strøm jeg får fra Tesla:)
Tja, den strømmen ble strengt tatt forhåndsbetalt da bilen ble kjøpt ny. Tesla budsjetterte vel gratis superlading til rundt 15k om jeg ikke husker feil? Blir noen kWt det. La oss si kostprisen til Tesla er 2,- pr kWt, da har de i så fall budsjettert tilsvarende 7.500 kWt "gratis SuC" som altså var innbakt i nybilprisen.
Denne statistikken er ubrukelig så lenge vi ikke kan endre strømprisene i appen :-1:
Sitat fra: fonberg på onsdag 16. februar 2022, klokken 12:59
Sitat fra: kodax på tirsdag 08. februar 2022, klokken 12:49
Sitat fra: JorEl på tirsdag 08. februar 2022, klokken 12:23
Bryr meg lite om energi og kjørelengde
Jeg syns det er litt artig å se hvor mye gratis strøm jeg får fra Tesla:)
Tja, den strømmen ble strengt tatt forhåndsbetalt da bilen ble kjøpt ny. Tesla budsjetterte vel gratis superlading til rundt 15k om jeg ikke husker feil? Blir noen kWt det. La oss si kostprisen til Tesla er 2,- pr kWt, da har de i så fall budsjettert tilsvarende 7.500 kWt "gratis SuC" som altså var innbakt i nybilprisen.
Tja til den tja-en;) Det var slutt på gratis lading en stund før jeg kjøpte bilen min, men så tilbød de det (sammen med endel andre ting) for å skuffe unna endel biler. Ergo, gratis strøm😎
Jeg har også gratis strøm så lenge jeg har bilen. Korttidstilbud som gikk ut i slutten av 2018, og bilen kostet nøyaktig det samme etter at tilbudet var over.
Kall det "inkludert lading/strøm" så blir det uansett ikke feil.
Frie elektroner!
Sitat fra: kodax på onsdag 16. februar 2022, klokken 17:40
Frie elektroner!
Nice one! :laugh: :laugh:
Lastet ned ny iOS app-versjon 4.6.0 i kveld og fikk endelig oppdatert kWh priser (fastpris) :+1:
Jeg har nå
App: 4.6.0
SW: 2022.4.5.3
Deling er på
Fortsatt ikke ladestatistikk
Samme her. Alt oppdatert men ingen statistikk. Har en iPhone 8+. For gammel tlf???
Sitat fra: elhansen på torsdag 24. februar 2022, klokken 12:34
Samme her. Alt oppdatert men ingen statistikk. Har en iPhone 8+. For gammel tlf???
Sjekket opp i sakene her nå:
Både jeg og kona har iPhone 8. Jeg har statistikk, men hun hadde ikke. Hun har egen bruker som hun er logget inn i appen med. Logget henne av og logget inn med min bruker (som er selve brukeren til Tesla-kontoen) og da dukket statistikken også opp i appen på hennes telefon. Det samme gjelder sønnen min, som har egen bruker.
Det ser altså ut til at det kun er hoved-brukeren (Tesla-kontoen) som har tilgang til statistikken.
Edit: Det viser seg at dette ikke var løsningen likevel.
Mulig blindskudd, men har du prøvd å bytte passord? + Har du noen 3dje-parts app, så ikke start den igjen hvis det hjalp å bytte passord.
Sitat fra: Motorwatt på torsdag 24. februar 2022, klokken 13:09
Mulig blindskudd, men har du prøvd å bytte passord? + Har du noen 3dje-parts app, så ikke start den igjen hvis det hjalp å bytte passord.
Tror ikke det har noe med passord å gjøre.
Utenom statistikk er følgende valg ikke tilgjengelig for "sjåfører" som er lagt til:
Oppgraderinger->Programvareoppdateringer
Sikkerhet->Administer sjåfører
Det er rimelig logisk at noen valg er begrenset til hovedbruker slik at ikke alle brukerne av bilen eksempelvis kan kjøpe acceleration boost til 18500,-
Den var egentlig til @elhansen 😎
Sitat fra: Handyman på torsdag 24. februar 2022, klokken 13:19
Sitat fra: Motorwatt på torsdag 24. februar 2022, klokken 13:09
Mulig blindskudd, men har du prøvd å bytte passord? + Har du noen 3dje-parts app, så ikke start den igjen hvis det hjalp å bytte passord.
Tror ikke det har noe med passord å gjøre.
Utenom statistikk er følgende valg ikke er tilgjengelig for "sjåfører" som er lagt til:
Oppgraderinger->Programvareoppdateringer
Sikkerhet->Administer sjåfører
Det er rimelig logisk at noen valg er begrenset til hovedbruker slik at ikke alle brukerne av bilen eksempelvis kan kjøpe acceleration boost til 18500,-
Jeg har begge de tilgjengelig men fortsatt ikke ladestatestikk. Så er nok ikke relatert til det
Jeg er hovedbruker jeg også. Men ingenting gitt.... Skal forsøke å bytte passord.
Ingen statistikk her heller. Har siste app og er eneste bruker av bilen. :-[
Hmmm. Jeg som trodde jeg hadde funnet årsaken.
Har dere også "Vis detaljer" helt nederst på forsiden i appen?
Sitat fra: Handyman på torsdag 24. februar 2022, klokken 22:52
Hmmm. Jeg som trodde jeg hadde funnet årsaken.
Har dere også "Vis detaljer" helt nederst på forssiden i appen?
Jepp og etter den siste oppdateringen så funker det å trykke der, før så låste appen seg
Fungerer fortsatt ikke her heller.
Deling i bilen er aktivert, app og bil er oppdatert til det nyeste som er tilgjengelig og jeg har lite troen på at en ny samtale til Tesla vil hjelpe nå.
Telefon er iPhone 13 pro.
Kom en ny versjon, 4.6.1. Hjelper den?
Den noe kryptiske setningen (les talentløse oversettelsen) "Støtte for praktiske trykkvarsler for kjøretøy" betyr kanskje at dekktrykket vises?
Jeg ser dog ikke dekktrykk i appen etter oppdatering.
"Trykkvarsler" er nok "push notifications", og ikke "pressure warnings". :P
🤣🤣🤣
Sitat fra: sjokomelk på tirsdag 01. mars 2022, klokken 18:30
"Trykkvarsler" er nok "push notifications", og ikke "pressure warnings". :P
Åhh ja... det er det nok!! Tesla har en del gode kandidater til en "worst translation award"! :D
Ja, og denne topper listen. @Handymann: Du var ubetinget nærmest uten fasiten. Måtte sjekke hvordan Google ville oversette, men ser ikke ut som de bruker den heller:
push notification=push-varsling
Men
https://www.notateslaapp.com/software-updates/version/2022.4.5.3/release-notes
Sier jo vitterlig
SitatThis release adds tire pressure sensor data to the Tesla API.
Tire pressure information is expected to be added to the Tesla app in an upcoming app update.
Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på onsdag 02. mars 2022, klokken 18:58
Men
https://www.notateslaapp.com/software-updates/version/2022.4.5.3/release-notes
Sier jo vitterlig
SitatThis release adds tire pressure sensor data to the Tesla API.
Tire pressure information is expected to be added to the Tesla app in an upcoming app update.
Tja, foruten enkel feilsøking når kona ringer og sier bilen klager på noe, så ser jeg ikke behovet for dette😄
Sensorene virker ikke før bilen triller, så hva er hensikten.
Sitat fra: Radial på onsdag 02. mars 2022, klokken 19:47
Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på onsdag 02. mars 2022, klokken 18:58
Men
https://www.notateslaapp.com/software-updates/version/2022.4.5.3/release-notes
Sier jo vitterlig
SitatThis release adds tire pressure sensor data to the Tesla API.
Tire pressure information is expected to be added to the Tesla app in an upcoming app update.
Tja, foruten enkel feilsøking når kona ringer og sier bilen klager på noe, så ser jeg ikke behovet for dette😄
Sensorene virker ikke før bilen triller, så hva er hensikten.
Funksjonen finnes allerede i appen Stats, og den lagrer og viser trykket i dekkene da du parkerte. Siste trykker er altså alltid tilgjengelig. Jeg er veldig nøye med å ikke kjøre med for lavt trykk i dekkene. Nå som "cards" er borte og informasjonen ikke er like lett tilgjengelig på skjermen i bilen, men gjemt bort i undermenyer, så glemmer jeg ofte å sjekke dette. Da er det jo praktisk å kunne sjekke det i appen når du lurer, ikke mer enn det.
Til alle som sliter med manglende ladestatistikk i app - i dag fikk jeg løst problemet og forklart hvor feilen lå! ( Med stor takk til en ivrig teslaarbeider på mobile service ved SuC i Gol ☺️)
Det viste seg at min bil/profil var satt som global og ikke EU. Dette gjøres i tesla sine systemer og han måtte sende forespørsel videre for endring, men vipps noen timer etterpå så har jeg nå statistikk i app!
Håper denne løsningen fungerer for flere!
Sitat fra: glx-rider på lørdag 05. mars 2022, klokken 00:42
Det viste seg at min bil/profil var satt som global og ikke EU. Dette gjøres i tesla sine systemer og han måtte sende forespørsel videre for endring, men vipps noen timer etterpå så har jeg nå statistikk i app!
Hei, betyr dette at også at du kan velge spot-pris-område i Norge så kostnadsberegning fungerer? Jeg får kun opp stater i USA i listen over "Fylker".
Sitat fra: glx-rider på lørdag 05. mars 2022, klokken 00:42
Det viste seg at min bil/profil var satt som global og ikke EU. Dette gjøres i tesla sine systemer og han måtte sende forespørsel videre for endring, men vipps noen timer etterpå så har jeg nå statistikk i app!
Håper denne løsningen fungerer for flere!
Interresting! Jeg sliter med å legge til kona som sjåfør fra appen (v4.6.1) og får en feilmelding med «account incompatibility» når hun åpner delingslenken, så det kan jo høres ut som det kan være noe lignende. Jeg har heller ikke ladestatistikk i appen forøvrig.
Edit: ser appen er oppdatert til 4.7.0 nå, men får samme feil. Eller, feilmelding er endret til «prøv igjen senere». Og fortsatt ingen statistikk. Satser på at Account support fikser det.
Sitat fra: mr.Comedian på søndag 13. mars 2022, klokken 18:21
Sitat fra: glx-rider på lørdag 05. mars 2022, klokken 00:42
Det viste seg at min bil/profil var satt som global og ikke EU. Dette gjøres i tesla sine systemer og han måtte sende forespørsel videre for endring, men vipps noen timer etterpå så har jeg nå statistikk i app!
Får ikke opp noe valg der jeg kan velge fylke faktisk, må sette alt manuelt. Kan velge sesong og tid på døgnet bare. (Som forsåvidt er greit for meg som lader på gaten i Oslo)
Hei, betyr dette at også at du kan velge spot-pris-område i Norge så kostnadsberegning fungerer? Jeg får kun opp stater i USA i listen over "Fylker".
Under Fylke får jeg bare opp stater i USA. Vet noen hvorfor?
Fordi det bare er USA som ligger inne, og jeg tror ikke det vil komme priser for alle land heller. Blir for mye å holde styr på, og det finnes ingen sentrale registre som de kan bruke.
Sitat fra: Kim- på lørdag 29. januar 2022, klokken 16:17
Sitat fra: Handyman på lørdag 29. januar 2022, klokken 11:04
Sitat fra: Kim- på lørdag 29. januar 2022, klokken 10:29
Sitat fra: Handyman på lørdag 29. januar 2022, klokken 09:59
Sitat fra: model3pw på lørdag 29. januar 2022, klokken 09:14
.... får da helt nøyaktig kostnad.
Jeg tipper at dette bare er energi lagt til i batteriet, og at ladetapet ikke er regnet inn. Jeg har en nøyaktig 3-fasemåler med detaljert historikk jeg skal montere for å kunne beregne ladetap og forbruk til forvarming.
Sitat fra: model3pw på lørdag 29. januar 2022, klokken 09:14
Dere med spotpris kan ihvertfall putte inn sin snitt kWh i etterkant når man får det på sin faktura.
Snittprisen hjelper lite når man kun lader på natta når prisen er lavest. Appen Charged bruker spotprisen på Nordpool og man får reell kostnad på ladeøktene. Man må selv legge til påslag og nettleie.
Ser fra nattens ladeøkt at ladetap er medregnet
Hordan ser du det? har du Easee/Tibber?
Når det gjelder pris så benyttet Tesla gjennomsnittet på 135 ørs, mens prisen da jeg ladet var under 60 øre.
For de som har spotpris er prisingen lite til hjelp slik det er nå.
kWh måler direkte fra easee ladeboks vs Tesla app
Jeg har også easee, hvordan får du sammenkoblet dem?
Sitat fra: Lucaria på søndag 25. september 2022, klokken 13:26
Jeg har også easee, hvordan får du sammenkoblet dem?
Har du Easee app? Da kan du se hver ladeøkt der. Med smartlading så kan Tesla og Easee ha litt forskjellig oppdeling av ladeøktene, med det er stort sett mulig å sammenligne. Tibber app har også ladestatistikk, separat for bil og easee.
Sitat fra: jlan på søndag 25. september 2022, klokken 17:21
Sitat fra: Lucaria på søndag 25. september 2022, klokken 13:26
Jeg har også easee, hvordan får du sammenkoblet dem?
Har du Easee app? Da kan du se hver ladeøkt der. Med smartlading så kan Tesla og Easee ha litt forskjellig oppdeling av ladeøktene, med det er stort sett mulig å sammenligne. Tibber app har også ladestatistikk, separat for bil og easee.
Ja jeg har easee app og ser igentlig det jeg trenger der. Men det ser ut som noen har fått det in bedre i Tesla appen og (hjemme). Jeg sitter med det å ikke kunne stille hvor mitt hjem er fordi den kun har USA fylker, så ladeøktene blir registrert som "100% annet" med helt feil pris. Om jeg bare kunne få det til å havne under "hjemme" så kunne jeg letter følge det som skjer utenfor hjemmet.
Sitat fra: Lucaria på søndag 25. september 2022, klokken 18:43
Jeg sitter med det å ikke kunne stille hvor mitt hjem er fordi den kun har USA fylker, så ladeøktene blir registrert som "100% annet" med helt feil pris.
Dette er vel to innstillinger. Jeg har også USA "fylker", så jeg får ikke riktig pris, men jeg får registrert hjemmelading som hjemme, med blå stolper. Det er jo en "hjemme" setting på navigasjonsiden (langtrykk på hus-symbol). Jeg er litt usikker på om den brukes, men i så fall er det antagelig nødvendig at bilen er (eller ihvertfall tror at den er) innenfor tomtegrensene på angitt adresse når den lader.
Ja det kan vare at jeg ladet før jeg hade registrert dette. Skal se videre. Har kun trengt lade 1 gang når jeg fikk bilen i Torsdags. :D
Ladestatistikk i appen har vært borte siden mars/april, noen som vet hvordan få den tilbake? Har oppdatert bilens software og Tesla appen til det siste pdd.. TMY 2021.
Jeg har hatt det hele tiden siden det kom. Altså leeenge siden.
Vet at noen har manglet dette, og mener å huske at de kanskje fant årsaken, men jeg husker i så fall ikke hva det var.
Du må tillate å dele data med Tesla fra bilen hvertfall.
Jeg fjernet dette valget en gang og statistikk i appen forsvant
Denne her jeg skal samtykke deling?
.
Takk nå dukket ladestatistik opp 🍺