Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kan jeg bruke andre eller er jeg låst ?

Startet av Vikki, søndag 23. januar 2022, klokken 02:44

« forrige - neste »

Vikki

 Har en 2013 nissan leaf 24kwh. Fikk beskjed av selger at den bruker ChaDeMo 50kw. ved hurtiglading.
Er jeg låst til den eller kan jeg bruke noen andre? evt. ChaDeMo 80kw ?

Er helt ny i Elbil miljøet og prøver å sette meg inn i alt hehe.

Toalmar

Sitat fra: Vikki på søndag 23. januar 2022, klokken 02:44
Har en 2013 nissan leaf 24kwh. Fikk beskjed av selger at den bruker ChaDeMo 50kw. ved hurtiglading.
Er jeg låst til den eller kan jeg bruke noen andre? evt. ChaDeMo 80kw ?

Er helt ny i Elbil miljøet og prøver å sette meg inn i alt hehe.
Du må bruke ChaDeMo, "that's it"
Spiller ingen rolle om ladestasjon har 50kW eller 80kW, bilen regulerer dette selv.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

hanche

Så lenge laderen har ChaDeMo-plugg, kan du bruke den. Men selv om laderen kan levere 80 kW, kan ikke bilen ta imot så mye. Det gjør ingenting, for det er uansett bilen som bestemmer hvor mye laderen skal levere. Spør bilen etter 50 kW, eller mindre, er det det den får uansett. Du vil utvilsomt se det på det enkle faktum at ladehastigheten går drastisk ned når batteriet fylles opp (eller dersom du hurtiglader når batteriet er kaldt). Derfor vil det sjelden lønne seg å lade batteriet til over 80% på hurtiglader.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA