Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bør man kjøre reset etter sw oppdatering?

Startet av elhansen, torsdag 13. januar 2022, klokken 09:38

« forrige - neste »

elhansen

Det kommer en del SW oppdateringer og jeg lurte litt på om bilen "restarter" seg selv etter gjennomført oppdatering eller om dette er noe man bør gjøre sjøl?

Autowinder

Jeg har bare gjort det om det mot formodning skulle være noe som ikke virker. 100+ updates og skjedd 3-4 ganger.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Klykken

Opplever du problemer da? Hvis ikke har det vel ingenting for seg. Har aldri gjort dette med mindre det har vært problemer, selv. Har hatt Tesla siden 2018...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

elhansen

Ingen problemer, men ser jo slik som en telefon / pc mm starter alltid opp påny etter en oppdatering av sw. Men det kan jo hende bilen gjør også?

elhansen

Sitat fra: snakkesalig på torsdag 13. januar 2022, klokken 10:33
Ja, du ser det i appen, etter at selve installeringen er fullført så står det noe sånt som "Car rebooting".

Ok, aldri fulgt med på oppdateringen, men da skal det ikke være behov for ytterligere reset. Takk

Skvulp

Men den blir vel restartet etter installasjon automatisk?
Model 3 Reservasjon 31.03.16
Nissan Leaf 2012-Solgt
Nissan Leaf 2018 kansellert reservasjon

sjokomelk

Ja. Siste steget i en oppdatering er omstart. Ekstra omstart er bare placebo.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

trykkertor

Sitat fra: sjokomelk på lørdag 15. januar 2022, klokken 23:47
Ja. Siste steget i en oppdatering er omstart. Ekstra omstart er bare placebo.
Det tror jeg ikke stemmer. Har ved 2-3 anledninger hatt buggs etter oppdatering, og de forsvant med reset.
Siste kom ved oppdateringen før jul, V11.
Da var det en stygg gradering mellom bildet av bilen på venstre side, og veien foran. Nesten som en kunstig horisont med en overgang fra dag til natthimmel. Syntes den var stygg, men tenkte ikke mer på det.
Senere på kvelden når nattvising av skjermen ble aktivert, var så det helt malplassert ut. Skjønte da at det ikke skulle være slik.
Reset, og skjermen hadde en uniform og jevn visning igjen, uten feil. Feilen var også borte på dagvising.

En oppdatering gjorde at ryggekamera ikke virket mer. Reset og det funket igjen.

Kim-

Reset hvis en får problemer med noe, ellers har det lite for seg. Har aldri gjort det for å være på den «sikre siden».
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA