Advarsel om plugpay

Startet av Glan, tirsdag 11. januar 2022, klokken 17:05

« forrige - neste »

Glan

Har fått ladeløsning fra plugpay for et par mnd siden det har vert helt katastrofe virker nert sagt aldri og får ikke ladet. Kundeservice klarer ikke ordne noe og sikringene går daglig så fort det skulle virke. Dyrt var det og.
Dette frarådes og virker useriøst.
Trodde påenget med smartlading og lastbalansering var at sikringene ikke skulle gå.

TB

Fra bildet til PlugPay sin webside ser det ut som de benytter Zaptec Pro ladestasjon?

Har erfart at noen de eldre ZapCharger Pro løser ut vern internt uten noen spesiell grunn. Da har har elektriker sendt ladeboksen inn til Zaptec, som har byttet den interne sikringen.

Men, om kurs sikringen går må det være feil satt opp, slik at ladere kan belaste kursen mer enn den skal levere. Eller, feil på sikringen, slik at den løser ut for tidlig.

Har PlugPay informert installatør om feilen?
Har installatør undersøkt anlegget? Eller, er det forsøkt løst eksternt av PlugPay uten å fysisk se på anlegget?
Citroen C-Zero 2012 -2019
Hyundai KONA Electric 2019 - 2023
KONA Electric Long Range Premium 2024
Lørenskog

Glan

#2
De bruker easee her og Bravida har vert her mange ganger og blir ikke bedere forsellige feil hele tiden.

Wisd0m

Er nok for liten sikring ift. uttak. Prøv å redusere uttaket deres. Å henge ut Plugpay som hovedsakelig er en faktureringstjeneste basert på at sikringen går blir feil etter min mening.

Vidar_S

Sitat fra: Wisd0m på onsdag 12. januar 2022, klokken 12:38
Er nok for liten sikring ift. uttak. Prøv å redusere uttaket deres. Å henge ut Plugpay som hovedsakelig er en faktureringstjeneste basert på at sikringen går blir feil etter min mening.

Plugpay skriver følgende på sine hjemmesider:
"PlugPay gir bekymringsfri administrasjon av ladeanlegget."
"Vi gjør det enkelt for deg som anleggseier! Vi håndterer alt, og dere vil ikke ha noe arbeid knyttet til drift og administrasjon. Alle henvendelser fra brukerne rettes direkte til oss: bestilling av ladebrikke, support og fakturaspørsmål."

Her ser ikke alt til å være bekymringsfritt, så da må de finne seg i å bli litt uthengt.

TB

Sitat fra: Glan på onsdag 12. januar 2022, klokken 11:55
De bruker easee her og Bravida har vert her mange ganger og blir ikke bedre, forskjellige feil hele tiden.
Kjenner ikke Easee Charge, men de skal fungere mye likt som Zaptec Pro.

Så lenge PlugPay via Bravida har levert en tjeneste som ikke fungerer må de løse det, slik at tjenesten fungerer. Om det ikke lar seg gjøre må betaling og leveranse opphøre, som betyr å demontere anlegget og kreditere det som betalt inn.

Satt på spissen, om feil meldes til PlugPay som "det virker ikke". PlugPay melder videre til Bravida, som sender installatør. Installatøren tester "noe", og melder tilbake "nå virker det".... Da kan feilsøkingen gå noe sakte...

I slike tilfeller vil det være en stor fordel å loggføre nøyaktig hva som ikke fungerer, når det ikke fungerer osv. Tolker dette som et større anlegg, i borettslag / sameie. Om 29 ladebokser alltid fungerer, men en ikke fungerer vil være en annen feil enn om alle 30 ladeboksene er strømløs. (30 er et tilfeldig valgt tall.)

For å avklare om feil er i bil, koble bil til en annen ladeboks, følger feilen da "med" - eller feiler samme ladeboks uansett hvilken bil som kobles til?

Feil vil være enklere for leverandør å finne om de mottar denne typen detaljert informasjon. Ideelt skulle ikke feilen være der, men når den først er der er det bruker av systemet som opplever hvordan det fungerer på daglig basis.

Har erfart flere små feil på anlegget som er installert her jeg bor. Defekte ladebokser, feil på lader i to ulike biler, jordingsfeil, utfall av nett, m.m.

Det har så langt alltid løst seg.
Citroen C-Zero 2012 -2019
Hyundai KONA Electric 2019 - 2023
KONA Electric Long Range Premium 2024
Lørenskog

Glan

Her gjelder det alle ladere og alle biler fungerer i beste fall noen timer så går sikring eller så vil ikke lader starte, de har vert her utallige ganger å målt og å gudene vet hva de har gjort men fungerer gjør det ikke.

TB

Sitat fra: Glan på onsdag 12. januar 2022, klokken 19:59
Her gjelder det alle ladere og alle biler fungerer i beste fall noen timer så går sikring eller så vil ikke lader starte, de har vert her utallige ganger å målt og å gudene vet hva de har gjort men fungerer gjør det ikke.
Høres ikke bra ut.

Antar dette er borettslag / sameie, der bestilling er gjort av et styre?

Da er det signert en kontrakt som ikke kan være oppfylt om før anlegget fungerer etter hensikten. Om det drar ut i tid må styret (den som bestilte) stille krav i form av frist til når anlegget skal fungere.

Om leverandør fremdeles ikke klarer å levere et fungerende anlegg regnes kontrakten som ikke oppfylt, og betaling opphører. Nøyaktig hvordan en slik avvikling skal skje i praksis vil avhenge hvem som eier anlegget.

Er anlegget leid (slik jeg leser nettsiden) antar jeg leverandør vil forsøke å få til en form avtale om utkjøp. Men, neppe ønsket situasjon å kjøpe et anlegg som ikke fungerer.

Er anlegget kjøpt vil det ikke være enkelt å levere anlegget tilbake, og få refundert betalingen.

Det beste er for alle parter er å få anlegget til å fungere.
Citroen C-Zero 2012 -2019
Hyundai KONA Electric 2019 - 2023
KONA Electric Long Range Premium 2024
Lørenskog

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA