Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model Y - bestilling og levering 1. kvartal 2022

Startet av Antonand, mandag 03. januar 2022, klokken 23:18

« forrige - neste »

kasmir

Bestilte LR med blå lakk og 19" den 10. Mars med forventet levering Juli 21.
Når jeg logger meg inn står det at forventet levering er 21.-31. Mars ? Kan dette stemme ?
I utgangspunktet tenkte jeg det var greit å vente til Juli for å få hattehylle.

Kommer ikke gjennom på telefon naturligvis...

Fjeldern

Sitat fra: kasmir på mandag 21. mars 2022, klokken 15:20
Bestilte LR med blå lakk og 19" den 10. Mars med forventet levering Juli 21.
Når jeg logger meg inn står det at forventet levering er 21.-31. Mars ? Kan dette stemme ?
I utgangspunktet tenkte jeg det var greit å vente til Juli for å få hattehylle.

Kommer ikke gjennom på telefon naturligvis...

En på jobb bestilte bil forrige uka, en time før dem skrudde opp prisen (flaks) og ble ringt i helga angående utlevering av bil i morra. Helt standard, utenom at den er grå.

kasmir

Sitat fra: Fjeldern på mandag 21. mars 2022, klokken 17:46
Sitat fra: kasmir på mandag 21. mars 2022, klokken 15:20
Bestilte LR med blå lakk og 19" den 10. Mars med forventet levering Juli 21.
Når jeg logger meg inn står det at forventet levering er 21.-31. Mars ? Kan dette stemme ?
I utgangspunktet tenkte jeg det var greit å vente til Juli for å få hattehylle.

Kommer ikke gjennom på telefon naturligvis...

En på jobb bestilte bil forrige uka, en time før dem skrudde opp prisen (flaks) og ble ringt i helga angående utlevering av bil i morra. Helt standard, utenom at den er grå.

Da viste det seg at jeg hadde blitt matchet likevel. Ba om å få utsatt leveringen siden denne leveransen ikke kommer med hattehyllen.

Zebulon

Sitat fra: kasmir på tirsdag 22. mars 2022, klokken 08:16

Da viste det seg at jeg hadde blitt matchet likevel. Ba om å få utsatt leveringen siden denne leveransen ikke kommer med hattehyllen.

Akkurat det samme som skjedde meg (blå, 20", bestilt 06.03). Var ikke noe problem å få utsatt levering, jeg vil helst ikke ha bilen før juli. Høres litt rart ut for meg med juli siden rushet pleier å komme mot slutten av kvartalene, men me får sjå....

movic

Er det noen som vet noe om når en bil som skal leveres ut blir registrert?

Arne1

Sitat fra: movic på onsdag 23. mars 2022, klokken 15:27
Er det noen som vet noe om når en bil som skal leveres ut blir registrert?

Min ble registrert i dag, og jeg har levering førstkommende lørdag 👍

DagfinnN

Har utlevering på tirsdag. VIN finnes på vegvesen.no, men intet bil nr. ennå.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Fjeldern

Endelig fått levering! Tirsdag til uka og ble Lillestrøm istedet for Brumunddal

Skuggfaks

Sitat fra: movic på onsdag 23. mars 2022, klokken 15:27
Er det noen som vet noe om når en bil som skal leveres ut blir registrert?

Vanlig å få SMS fra vegvesenet 1-3 dager før utlevering, der du godtar eierskap og bilen deretter registreres.
# Model Y LR 2022.

erh

Hvordan kommer dere i kontakt med tesla? Det bare ringer og ringer når jeg prøver mitt nærmeste sc.

Og hvor lenge før estimert levering forventer de å få betalt?

DagfinnN

Du får SMS når det nærmer seg. Jeg fikk en uke før. Der stod det at innbetalingen må være gjort 5 dager før. Jeg får bil 29. mars, betalte inn i går og fikk SMS fra vegvesen om godkjenning av eierbytte.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Fjeldern

To jeg jobber med har hentet ut sine Yer nå. Den som bestilte bil samme dag som prisstigningen var, og da bestilte sist, fikk først. Han som bestilte uka før det fikk noen dager etterpå, og jeg får da på tirsdag.
HVIS ting går som planlagt.

Noen som vet navnet på båten som kommer med flere biler i dag/morra?
Kan jeg finne ut selv om bilen kanskje blir forsinka

ViktorS

Ser det snakkes om hattehylle.

Hvis man bestiller ny Y i dag, hva er det man får/ikke får? Står levering i mai/juli alt etter hvilke valg man tar.
Tesla Model Y Hvit,sort, 20" hengerfeste
Ordredato: 10/4-22
Utlevering: Tromsø
Utlevering: 23/12-22
VIN: XP7YGCEK0PB052***

Colargul

Sitat fra: Fjeldern på lørdag 26. mars 2022, klokken 14:04
Noen som vet navnet på båten som kommer med flere biler i dag/morra?
Kan jeg finne ut selv om bilen kanskje blir forsinka
Jeg ser at ELBE HIGHWAY er på vei fra Zeebrugge til Oslo. Den skulle allerede vært fremme, men avgangen er tydeligvis blitt forsinket av en eller annen grunn. For øyeblikket ser forventet ankomsttid ut til å være mandag kveld. Det er i så fall nesten helt sikkert den aller siste båten til Norge med Teslaer i dette kvartalet.

Fjeldern

Sitat fra: Colargul på søndag 27. mars 2022, klokken 19:39
Sitat fra: Fjeldern på lørdag 26. mars 2022, klokken 14:04
Noen som vet navnet på båten som kommer med flere biler i dag/morra?
Kan jeg finne ut selv om bilen kanskje blir forsinka
Jeg ser at ELBE HIGHWAY er på vei fra Zeebrugge til Oslo. Den skulle allerede vært fremme, men avgangen er tydeligvis blitt forsinket av en eller annen grunn. For øyeblikket ser forventet ankomsttid ut til å være mandag kveld. Det er i så fall nesten helt sikkert den aller siste båten til Norge med Teslaer i dette kvartalet.

Jaggu meg er det bra detektiver på forumet her.
Hvis det stemmer, så er det vel lite sannsynlig at jeg får bilen på tirsdag?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA