Model Y - bestilling og levering 1. kvartal 2022

Startet av Antonand, mandag 03. januar 2022, klokken 23:18

« forrige - neste »

tornaldo

De leier en del av parkeringsplassen utenfor messehallen i Lillestrøm, gjort det hvert kvartal den senere tiden. Der utleveres det flere hundre/tusen biler i løpet av kort tid, så det er vel av praktiske årsaker. Alle med utlevering Drammen må vel dit for å hente bilen sin, i det minste den siste måneden før kvartalsslutt, når trykket er som størst.

For min del betyr det 5 km i stede for 60 km til og fra utlevering, så det er en bonus :)
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

gunnarPH

Sitat fra: tornaldo på fredag 25. februar 2022, klokken 12:23
De leier en del av parkeringsplassen utenfor messehallen i Lillestrøm, gjort det hvert kvartal den senere tiden. Der utleveres det flere hundre/tusen biler i løpet av kort tid, så det er vel av praktiske årsaker. Alle med utlevering Drammen må vel dit for å hente bilen sin, i det minste den siste måneden før kvartalsslutt, når trykket er som størst.

For min del betyr det 5 km i stede for 60 km til og fra utlevering, så det er en bonus :)
Jeg ser den Tornaldo. Alt handler om effektiv logistikk. Det er fair. Fikk akkurat SMS om at bilen ikke vil være klar til ønsket tidspunkt. Jaja. Sånn er det.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Doffen

Jeg fikk også denne SMS nå at bilen desverre ikke vil ankomme i det tidsrommet du har valgt (4 Mars)

DagfinnN

Var i Teslabutikken i dag. Har vin 254xxx. De sa at utlevering kommer i siste halvdel av mars. Da er det bare å vente.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

Californebu

Fick sms idag om att datum kommer nästa vecka och att det blir uthämtning i Lillestrøm. VIN 256XXX med förväntad leverans i slutet på mars.

gunnarPH

Jeg fikk forøvrig SMS fra dem i dag ettermiddag etter beskjed om at 2. Mars var utsatt. Ny levering 10. mars :-) Fikk også melding om at leveringen blir i Lillestrøm som følge av mulighetene dette gir for trygg levering. Greit nok. Kjøper den.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Duplex

258xxx, bestillt 7. Feb.
Har ikke hørt noe fra tesla enda.

Skuggfaks

Fikk melding i går om at avtalt utlevering I Bergen 05.03 er i rute - Vin236.
# Model Y LR 2022.

Arne1

Har endret seg inne på Tesla-kontoen til meg nå. Ikke fått sms eller VIN fra Tesla, men fant VIN med chrome. 259***

Før stod det «beregnet levering mars 2022» og nå står det «beregnet levering: March 14 - March 31»

Bestilte 12.februar

Fjeldern

Fått ny vin. 260 denne gangen også.
Levering står nå som 25-31 mars.
1 april begynner jeg i ny jobb som gjør det å ha diesel bil svært dyrt. Hadde vært moro å få den før, men er helt greit.

Electric cars in Norway

Sitat fra: Fjeldern på lørdag 26. februar 2022, klokken 16:36
Fått ny vin. 260 denne gangen også.
Levering står nå som 25-31 mars.
1 april begynner jeg i ny jobb som gjør det å ha diesel bil svært dyrt. Hadde vært moro å få den før, men er helt greit.
Da kommer den nok på båten Grand Pioneer... for den første til Drammen er vel Prometheus Leader deretter Grand..

DagfinnN

Vin 254xxx, har fått endret dato på kontosiden fra februar til mars 08 - 28. Skulle så gjerne ha fått den senest 18. da vi skal på hytta en uka, men den kommer når den kommer.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

Skuggfaks

Data på bilen jeg får 05.03:

Egenvekt
1 979 kg
Egenvekt med fører
2 054 kg
Tillatt totalvekt
2 619 kg
Maks nyttelast
565 kg
# Model Y LR 2022.

RALAN

Vin 256
Beregnet levering: March 14 - March 31 står det på min tesla konto, ingen sms ennå.

smetho

Vin 259, beregnet levering oppdatert fra mars til 21-31 Mars.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA