Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skjermen er treeeeeeeeeeeeg...

Startet av E_S, mandag 03. januar 2022, klokken 19:43

« forrige - neste »

E_S

Har en ID.3 på jobb. Igrunn godt fornøyd med bilen - men en ting overrasker og tildels irriterer meg. Betjening på skjermen er vanvittig tregt. Bare å skrive inn en adresse på navigasjonen krever at man tar en "kunstpause" mellom hver bokstav for at bilen skal få det med seg, og Android Auto er så tregt at det er umulig å betjene fra skjermen, igrunn verdiløst. Nærmest ingen respons what-so-ever. Øvrige menyer er også overraskende trege, omtrent som en gammel PC med for lite minne som ikke henger helt med på det man prøver å gjøre.

Er dette bare "Stand der Technik" på ID.3, eller er det noe å gjøre med det?
:)

Jambo

#1
Er den oppdatert til 2.3? Det du skriver var vel vanlige beskrivelser av hvordan infotainmenten hos enkelte var da ID3 var lansert, før alle oppdateringene. På min ID4 (antar samme prosessor, men vet egentlig ikke) er infotainmenten relativt kjapp og jeg har ingenting å utsette på Android Auto. Skjedde bare én gang at Android Auto begynte å hakke, men da var det telefonen min som hadde blitt veldig varm og alt på telefonen gikk også treigt, så det var ikke bilen sin feil.

bmw2002

Har Cupra Born som skal være omtrent samme bil, skjermen her er lynrask, så vil jo tro at en softwareoppdatering bør fikse problemet på ID.3

Truls Antonsen

Jeg har id3 med 2.3 sw, og hadde en lånebil med pre-2.3.... Det var en tålmodighetsprøve ift 2.3 iallefall.
Opplever en 2022 modell med 2.3 som helt ok, ikke noe jeg irriterer meg over.

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk


E_S

Er dette en oppdatering som kommer OTA, eller må man inn til forhandler? Denne bilen ble utlevert september 21, så den har sikkert noe gammelt. Det er i hvert fall helt latterlig tregt - bilen bruker jo også et par minutter fra oppstart til den kobler seg til telefonen..
:)

Truls Antonsen

Var nyoppdatert når jeg hentet den i november.

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk


daktari

Sitat fra: E_S på søndag 23. januar 2022, klokken 21:39
Er dette en oppdatering som kommer OTA, eller må man inn til forhandler? Denne bilen ble utlevert september 21, så den har sikkert noe gammelt. Det er i hvert fall helt latterlig tregt - bilen bruker jo også et par minutter fra oppstart til den kobler seg til telefonen..
Du kan sjekke dette på "innstillinger" "systeminformashon". Der står versjonnummer. Id software 2.3 programvare 0910 eller programvare 0792 (som er 2.1).

Har du lavere tall enn 0792 må du på verksted for oppdatering - må ha 2.1 for OTA.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA