Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny fornøyd eier av 3 LR

Startet av filtvet, fredag 17. desember 2021, klokken 16:38

« forrige - neste »

filtvet

Litt plunder og heft var det å hente bilen i går men i dag var det bare fryd og gammen. Fikk testet easee-lader på landsted og den gir hele 11 kw til bilen.

Testet også "gratis"-lading med parkering for 5,- pr time i Oslo, og det fungerte ihvertfall på 2. forsøk. Ganske moderne ladestolper - ble satt opp i vår som ga 7,2 kw

Veldig behagelig bil å kjøre. Da gjenstår kun å få hengerfeste som etter sigende skal komme jan-feb.

jlan

Sitat fra: filtvet på fredag 17. desember 2021, klokken 16:38
Veldig behagelig bil å kjøre. Da gjenstår kun å få hengerfeste som etter sigende skal komme jan-feb.
Gratulerer.

Er det hele hengerfestebjelken som skal ettermonteres, eller mangler du bare selve kroken? Model 3 har jo tidligere kommet ferdig med tilhengerfeste. Jeg kjenner en som har bestilt uten, men nå gjerne vil ha tilhengerfeste. Kanskje det er mulig da?
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

filtvet

Takk, mener det er esken med kroken som mangler. Hvordan kan jeg sjekke at resten av innfestning er der?

Eik8

#3
Gratulerer med ny bil,

Er vinduene på dørene bak laminerte på din?

Det er jo noen oppdateringer som kanskje de har startet med, men som ikke er helt bekreftet.

Jeg har også en i vente om noen få dager, men lurer på å utsette den om oppdateringene som skal komme er store nok.

Redigert: Det er jo litt enklere å se enn om den har Ryzen basert MCU og Litiumbatteri på 15,5v isteden for et "gammeldags" 12v.

OlaM

Grattis! Du kan se om resten av festet er der hvis du finner den lille luken bak, åpner den og ser at det er en sokkel der som noe kan passe inn i. Ellers interessant for alle om du ser om det er dobbelt glass bak, om det er like tykt som førervinduet.
'21 3LR

filtvet

Min er jo typegodkjent med tilllatt 1000 kg henger. Burde det ikke kunne ettermonteres på alle gamle biler da?

Elmo

Sitat fra: filtvet på fredag 17. desember 2021, klokken 22:44
Min er jo typegodkjent med tilllatt 1000 kg henger. Burde det ikke kunne ettermonteres på alle gamle biler da?
Ja, hvis du har oppgitt hengervekt i vognkortet så kan du ettermontere lovlig
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Eik8

Er det originalt feste du venter på? Bestilt med bilen?

Jeg håper at festet står på min 😅

Og kunne du sjekket vinduene?

filtvet

Stemmer, bestilt med bilen.

Hva kan jeg sjekke med vinduet? Vinduene bak er tynnere enn foran ihvertfall. Bilen støyer lite - ihvertfall lite ift Performance 2019.

Eik8

Takk for info, akkurat det jeg lurte på. :)

filtvet

Oppdatert:

1. Kjøpt og installert takstativ
2. Kjøpt "Fob" nøkkel. Fungerer bra for mitt bruk. Holder at den ligger i lomma og kan åpne bagasjerom og ladeluke uten mobil (som kan gå tom for strøm).

geear

Du har kort hvis du går tom for strøm. Men skjønner de to andre argumentene, iallfall om du ikke har Tesla sin vegglader (som har åpneknapp).

TøddiVedder

Tror at FOB også kan gå tom for strøm

filtvet


trykkertor

Sitat fra: filtvet på torsdag 20. januar 2022, klokken 16:20
Sitat fra: TøddiVedder på torsdag 20. januar 2022, klokken 15:15
Tror at FOB også kan gå tom for strøm

Ja om 3 år.....
FOB uten strøm kan brukes akkurat slik som keycard.
Holde opp til B-stolpen for å låse opp. Legge bak koppholder for å starte bil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA