Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Canton, parkeringspakke osv

Startet av Bigdrago, tirsdag 14. desember 2021, klokken 22:45

« forrige - neste »

Bigdrago

Leste i en facebookgruppe at valgene canton og parkeringsassistenten er tigjengelig i andre land.

Noen som vet om parkassistent kan bli en fremtidig software oppdatering (mot betaling) eller er det ekstra hardware som er installert fra fabrikk kontra parkeringspakke intro?
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Trovi

Based on the info in different thread (ref. below) there is different price for the self-parking package, so I do not expect that to be free update, even if that is just software update.
E.g. In other countries, Skoda is offering paid upgrade of charging speed for cars with the basic 50kW charging speed and that is "only" SW upgrade as well.

I have checked a few configurators in different countries and so far I have found that only the Canton sound system is added in SE & CZ, but nothing about the self-parking package.
Interesting thing is that the "Bagasjeromspakke" is not available (at all) in the SE & CZ, but was there before.

Sitat fra: oiqbal på torsdag 09. desember 2021, klokken 19:57
Pratet med min forhandler i dag, og følgende utstyr kan bestilles nå (ikke på prislisten enda):

- Canton Sound System - 5500kr
- Selvparkering - 6400kr tillegg for de som allerede har Parkeringspakke pluss Intro, eller 10200kr for de uten

VoltWay

Noen som har sett detaljer for Canton-anlegget? Tar de plassen under bagasjerommet for en subwoofer? Standardanlegget virker ganske brukbart og Canton i vår Kodiaq er jeg ikke spesielt imponert over, så inntil videre har jeg ikke planer om å ta det med.

Bigdrago

Sitat fra: VoltWay på onsdag 15. desember 2021, klokken 16:32
Noen som har sett detaljer for Canton-anlegget? Tar de plassen under bagasjerommet for en subwoofer? Standardanlegget virker ganske brukbart og Canton i vår Kodiaq er jeg ikke spesielt imponert over, så inntil videre har jeg ikke planer om å ta det med.

Alle høyttalerne er canton + sub ja.
Bass brothers sin løsning bruker eksisterende høyttalere + forsterker + 2 subber. Går heller for den.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

oarnoe

Rart om en ikke må ha sensorer på siden av bilen med utvidet parkeringspakke, mine andre biler som har hatt denne funksjonen har i allefall hatt disse.  Du kan ikke vise dette vedlegget.
2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

igniztion

VW har i alle fall bekreftet at Parkeringsassistent ikke kan legges til via software på ID.4. Den krever sensorer på sidene, samt en mye kraftigere prosessor enn det som er i 2021-modellene.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

Bigdrago

Får ringe forhandler i morgen da siden han ikke svarer på e-post slik at det blir lagt til.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

oiqbal

#7
Dette stemmer. Parkeringspakken må bestilles med bilen, får ikke muligheten til å oppgradere gjennom SW seinere. Bekreftet av Albjerk i Drammen.

Sitat fra: igniztion på onsdag 22. desember 2021, klokken 13:52
VW har i alle fall bekreftet at Parkeringsassistent ikke kan legges til via software på ID.4. Den krever sensorer på sidene, samt en mye kraftigere prosessor enn det som er i 2021-modellene.
2022 ENYAQ iV80x Sportline

Bigdrago

Sitat fra: oiqbal på søndag 26. desember 2021, klokken 11:37
Dette stemmer. Parkeringspakken må bestilles med bilen, får ikke muligheten til å oppgradere gjennom SW seinere. Bekreftet av Albjerk i Drammen.

Sitat fra: igniztion på onsdag 22. desember 2021, klokken 13:52
VW har i alle fall bekreftet at Parkeringsassistent ikke kan legges til via software på ID.4. Den krever sensorer på sidene, samt en mye kraftigere prosessor enn det som er i 2021-modellene.

Mener du da park.ass intro eller park.ass?
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA