Søksmål mot Tesla for SuC-struping på TMS 2013-2016 ledet av Tesla-eiere

Startet av magnussen01, fredag 10. desember 2021, klokken 08:52

« forrige - neste »

BMW850

Er jo bare ett fåtall av dem som kjøpte Tesla i 2013-2015 som har vært med på dette søksmålet. Kan nok bare glemme å tro at det er mulig å hive seg på nå pga reklamasjonsfrist.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Jejl

Ble oppringt av en automatisk talemelding fra bilklager.no i dag. Talemeldingen fortalte at siden jeg hadde en Model S fra 2013 kunne jeg kreve 50 000 fra Tesla.
Jeg la bare på, men kan det være noe sannhet i det?

Electric cars in Norway

#122
Sitat fra: Jejl på mandag 10. mars 2025, klokken 22:32Ble oppringt av en automatisk talemelding fra bilklager.no i dag.

Mener dette ble anmeldt eller klaget på tidligere. Han bak bilklager har ikke lov å spore opp eiere slik mener jeg det stod et sted.

Se et case her om dette samt skjermbilder:

https://elbilforum.no/index.php?topic=47039.0

Og her:
https://elbilforum.no/index.php?topic=10160.50

Og her:
https://elbilforum.no/index.php?topic=55287.0

daktari

Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

BMW850

Tesla ble pålagt å betale innen 14 dager etter at dommen falt. Har de betalt tro...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Thor2014


What-a-watt

Musk:

"My commitment: We will never seek victory in a just case against us, even if we will probably win," he wrote. "We will never surrender/settle an unjust case against us, even if we will probably lose."



daktari

Fra DN: https://www.dn.no/jus/tesla/bil/tesla-ma-betale-erstatning-til-norske-bileiere-pa-ingen-mate-tilstrekkelig/2-1-1834751

Sikkert plussak, så noen høydepunkter: totalt kostet dette Tesla 20 millioner
-Tesla ville ikke forhandler med gruppen i forliksrådet, men en og en kunde
-saksøkerne var 4 i en liten gruppe, når disse vant frem så startet gruppesøksmålet med noe over 100 stk
-Tesla anket helt til høyesterett, men ble avvist
-så forsøkte Tesla å si at gruppesøksmålet ikke var gyldig for den store gruppen. De tapte dette, men dom ikke enda rettskraftig.
-erstatningen ble beskjeden ca 50.000 pr bil for å dekke verditap pga sterkt redusert ladefart. (Tesla hevder dette er erstatning "helt ute av proporsjoner")
-Tesla har åpenbart kjørt en "drøy og fordyr"-taktikk, og dette skremte vekk endel saksøkerne ifølge saksøkerne advokat

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke kan huske noe bilfirma som holder på slik som dette. Det er noen krangler for enkeltpersoner som ender med rettsak, men det har ikke vært gruppesøksmål og denne typen summer. Meste løses i forliksrådet eller mye tidligere. Et rødt flagg i mine øyne.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

hELgenen

Sitat fra: daktari på onsdag 02. juli 2025, klokken 10:35Fra DN: https://www.dn.no/jus/tesla/bil/tesla-ma-betale-erstatning-til-norske-bileiere-pa-ingen-mate-tilstrekkelig/2-1-1834751

Sikkert plussak, så noen høydepunkter: totalt kostet dette Tesla 20 millioner
-Tesla ville ikke forhandler med gruppen i forliksrådet, men en og en kunde
-saksøkerne var 4 i en liten gruppe, når disse vant frem så startet gruppesøksmålet med noe over 100 stk
-Tesla anket helt til høyesterett, men ble avvist
-så forsøkte Tesla å si at gruppesøksmålet ikke var gyldig for den store gruppen. De tapte dette, men dom ikke enda rettskraftig.
-erstatningen ble beskjeden ca 50.000 pr bil for å dekke verditap pga sterkt redusert ladefart. (Tesla hevder dette er erstatning "helt ute av proporsjoner")
-Tesla har åpenbart kjørt en "drøy og fordyr"-taktikk, og dette skremte vekk endel saksøkerne ifølge saksøkerne advokat

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke kan huske noe bilfirma som holder på slik som dette. Det er noen krangler for enkeltpersoner som ender med rettsak, men det har ikke vært gruppesøksmål og denne typen summer. Meste løses i forliksrådet eller mye tidligere. Et rødt flagg i mine øyne.

Tesla har en kultur som fremstår som fra det hinsidige for enkelte av oss. Det i seg selv burde være nok grunn til å holde seg unna.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA