Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi charging service

Startet av saparchy, tirsdag 07. desember 2021, klokken 15:09

« forrige - neste »

saparchy

Noen som bruker dette? Er det DC lading for 2.50  pr min (lest fra Audi sine sider datert Jan 2020) bortsett fra MER som har en miks av minutter og KWh
Med 49 pr mnd må vel det lønne seg om man lader litt på veien? 

Orbit

Prisene er her: https://e-tron.charging-service.audi/web/audi-no/tariffs

Dersom du ikke går for Transit-avtalen (pga mye lading hos Ionity), evt har dette inkludert gratis første året på ny bil, er det ikke noe å hente prismessig med Audi charging service. Den største fordelen er enkelheten med et ladekort som virker veldig mange steder, spesielt utenlands.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

orodreth

Vil si det er hårreisende hvor mye dyrere Audi sin løsning er i forhold til konkurente. Se på BMW charging service, levert av akkurat samme firma... 19kr/mnd + 39kr/mnd for rimelig Ionity lading.
https://bmw-public-charging.com/web/bmw-no/tariffs

janbanan

Jeg sa opp min avtale (innenfor frist), utløper sent i januar.
Lader for lite på Ionity, regnet inn pris pr kWh, og månedsbeløp. Da hadde lading hos Inoity kostet meg ca 7,- pr kWh siste året.
Mitt inntrykk er også at det er oftest kø hos Ionity. Regner med at det kommer av mange med nybilavtale og utbygging av kapasitet som ikke følger nybilsalget.

Uten Ionity avtalen så er det heller ikke nødvendig å oppsøke Ionity, men enklere valg å bruke den laderen som er mest hensiktsmessig.
Må jeg allikevel lade på Ionity så bruker jeg Elton appen. Elton gir litt rabatt ift til full pris hos Ionity.
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA