2021.44.25 - Holiday update

Startet av kodax, mandag 06. desember 2021, klokken 22:55

« forrige - neste »

kodax

Når bilen selv sier hvor og hvor mye man må lade for å komme dit man skal, så vil nok de aller fleste mene at det er den informasjonen man har behov for.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Counterpointer

Mor i huset likte dårlig at det ble vanskeligere tilgjengelig tilgang til setevarme samt defroster og hele klimastyringen ble mye mer rotete.

Finnes det noen snarvei rundt dette?

Har ikke fiklet med det selv enda, men på tur hjem fra juleselskap så virket det bare som temmelig uviktige snarveier kunne legges inn fra menyen.

Profiler forsvant inn i meny, samme med telefonsnarvei (Bluetooth symbolet).

Mye nytt å venne seg til.

Kan ikke se at deling mellom kjørerelatert og navi/apper er kommet slik Elon lovet i 2020! Hadde egentlig forventet at de la seg mer mot det konfigurerbare systemet i Plaid S, men det egner seg kanskje ikke på de mindre skjermene i 3/Y eller vertikale i S/X??

Stjerneglis

Noen av dere som har funnet Tiktok under Kino etter Holiday Update?
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

AlexØ

Sitat fra: Stjerneglis på søndag 26. desember 2021, klokken 15:02
Noen av dere som har funnet Tiktok under Kino etter Holiday Update?
Kikket nå. Er heldigvis ikke der hos meg.

Otkristo

turfsurf

Sitat fra: Counterpointer på søndag 26. desember 2021, klokken 14:44

Hadde egentlig forventet at de la seg mer mot det konfigurerbare systemet i Plaid S, men det egner seg kanskje ikke på de mindre skjermene i 3/Y eller vertikale i S/X??
Setevarme kan enten styres med talestyring eller sette på auto som alternativer.

Det er mye mindre plass på 15" i 3/Y vs 17"+12" i X/S. De egner seg rett og slett ikke for ett slikt UI.

Jeg savner ikke IC på 3 i seg selv, men jeg savner den ekstra plassen det frigjorde på hovedskjermen. Faktisk noe av det værste med overgangen fra X til 3. Må si IC + horisontal hovedskjerm som på nye X/S gir mye mening.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer

Sitat fra: turfsurf på søndag 26. desember 2021, klokken 16:35
Sitat fra: Counterpointer på søndag 26. desember 2021, klokken 14:44

Hadde egentlig forventet at de la seg mer mot det konfigurerbare systemet i Plaid S, men det egner seg kanskje ikke på de mindre skjermene i 3/Y eller vertikale i S/X??
Setevarme kan enten styres med talestyring eller sette på auto som alternativer.

Det er mye mindre plass på 15" i 3/Y vs 17"+12" i X/S. De egner seg rett og slett ikke for ett slikt UI.

Jeg savner ikke IC på 3 i seg selv, men jeg savner den ekstra plassen det frigjorde på hovedskjermen. Faktisk noe av det værste med overgangen fra X til 3. Må si IC + horisontal hovedskjerm som på nye X/S gir mye mening.
Jeg har svingt helt over til å ikke ville ha IC i det hele tatt. Med sentral horisontal skjerm trenger en virkelig ikke IC, det blir bare lysforurensing.

Hadde nylig en ID4 og det var ingen fordel å ha farten inne i rattet. Mye bedre å ha den høyere opp til høyre.

turfsurf

Sitat fra: Counterpointer på søndag 26. desember 2021, klokken 18:20
Jeg har svingt helt over til å ikke ville ha IC i det hele tatt. Med sentral horisontal skjerm trenger en virkelig ikke IC, det blir bare lysforurensing.

Hadde nylig en ID4 og det var ingen fordel å ha farten inne i rattet. Mye bedre å ha den høyere opp til høyre.
Hm, synes egentlig Yoke + IC til nye S/X ser bra ut. Hadde vært interessant å prøve.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Marre

Hei, etter oppdatering sliter jeg med at når jeg skal åpne rear trunk så stopper den i midten eller litt lenger ned, stiller den inn igjen slik at den går helt opp når jeg åpner, men skjer igjen etter et par ganger.. noen tips?

olekvi

Sitat fra: turfsurf på søndag 26. desember 2021, klokken 16:35

Har fått testet ut automatisk setevarme litt nå og det fungerer imponerende bra. 
Tror ikke jeg lenger har bruk for noe annet!

'19 TM3P

Jeronan

Sitat fra: tornaldo på lørdag 25. desember 2021, klokken 22:06
Sitat fra: turfsurf på fredag 24. desember 2021, klokken 14:54
Sitat fra: Jeronan på fredag 24. desember 2021, klokken 13:43
I really hope the bottom swipe for Energy / trip consumption and Tire pressure comes back!

Completely idiotic they removed this.
Enig. Sånne ting er man faktisk interessert i å ha på skjermen hele tiden.

Er virkelig trip consumption fjernet fra "hjem" skjermen?? Det må jo være veldig irriterende.

Yep! It's gone and no way to get it back! Now you are forced to either open the Energy app ( that fills the entire screen ) or dive into the car menu.

I am absolutely baffled as to why they felt the need to remove this?!
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

tornaldo

Tror du har ganske mange med deg på det.

Tragikomisk at det å ha snarvei til noe så ubrukelig som kalender er høyere prioritert...
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Thalgar

Dette er rett og slett elendige greier. Mange viktige funksjonar er mindre tilgjengelege. I staden har ein fått tilgang til irrelevante og/eller farlege ting i staden. Direkte tilgang til nettlesaren men ikkje til defrostaren? WTF? For å gjera det heile meir tåpeleg har dei til og med ikkje klart å implementera styringa av vindusviskarane slik dei gjorde det på nye S og X (rullehjulet brukast til å stilla inn vindusviskarfart etter trykk på vindusviskarknappen).

Det verste er at det truleg hadde vore enkelt for Tesla å gjera dei fleste nøgde gjennom å gjera grensesnittet meir individuelt tilpassbart, t.d. slik:

1. Gjer det mogeleg å bytta ikon på informasjonslinjene på toppen og i botnen (slik dei var på gammal UI), og slik ein t.d. har det på Android. Gjer det mogeleg å velga sjølv kva funksjonar ein vil ha der. Bryr seg ikkje om bluetooth? OK! Har ikkje Homelink? OK! Elskar mobilnettvisinga? Òg ok!

2. Gjer det mogeleg å justera storleiken av visinga av bil til venstre vis-a-vis vindauget til høgre med kart og musikk. Vil ein ha 20 % bil og 80 % kart? Heilt ok! 50/50? Òg mogeleg!

3. La oss velga fontstorleik for element som speedometer og informasjonslinjene i topp og botn (innan visse grenser).

Model Y LR Quicksilver, 2023

geear

Savner sentryikonet i toppen. Brukte det hyppig til å slå på sentry der jeg ville det. Har det aldri på som standard fordi det bruker så sykt med strøm.

Motorwatt

Nå også for TMS:

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA