Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

EAP tilbake

Startet av jokke, lørdag 19. september 2020, klokken 10:25

« forrige - neste »

z4rd

#120
Ok, det var begrenset med informasjon - skyldes trolig at det er HW1 og en eldre modell.

Mitt beste tips er da å kontakte Tesla Support direkte og spørre. Nummeret er: +47 23 96 02 85

Angående språk og app, så var dette et problem tidligere, men det er fikset. Jeg kjører alle enhetene mine på engelsk, uansett :)
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

teslapotensiell

Jeg gjør et forsøk, takk for svar  :+1: :)

geirci2

Sitat fra: z4rd på mandag 05. april 2021, klokken 20:16
Angående språk og app, så var dette et problem tidligere, men det er fikset. Jeg kjører alle enhetene mine på engelsk, uansett :)

Nei, det er ikke fikset som du skriver :-)

Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

teslapotensiell

Sitat fra: z4rd på mandag 05. april 2021, klokken 20:16
Ok, det var begrenset med informasjon - skyldes trolig at det er HW1 og en eldre modell.

Mitt beste tips er da å kontakte Tesla Support direkte og spørre. Nummeret er: +47 23 96 02 85

Angående språk og app, så var dette et problem tidligere, men det er fikset. Jeg kjører alle enhetene mine på engelsk, uansett :)

Jeg gjorde et forsøk og fikk et tilbud på MS & MX autopilot activation - AP1 til 31.400,-.
Dumt spørsmål, men er det så mye dette faktisk skal koste? Eller har jeg forstått forumet riktig at Tesla kjører tilbud på slikt av og til?

GreenEyez

For de som har FSD-pakke, står det «Inkludert pakke», «Medfølgende pakke» el.l. på innstillingene.

Hva står det for de som har EAP?
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

filtvet

Har bare standard "autopilot" og den kjører ganske skremmende. Styrer MOT venstre i møtende trafikk og selvfølgelig i full fart over fartsdumper og i vanskelige forhold.

I tillegg er alltid minst 1 kamera blokkert i norsk vær.

At dette noengang skal bli en robotaxi er nok ikke mulig de nærmeste 10-20 år.

DagfinnN

Sitat fra: filtvet på torsdag 13. januar 2022, klokken 09:45
At dette noengang skal bli en robotaxi er nok ikke mulig de nærmeste 10-20 år.
Alltid vanskelig å spå om framtida. For 20 år siden fantes ikke smarttelefon - f.eks.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Handyman

Sitat fra: filtvet på torsdag 13. januar 2022, klokken 09:45
Har bare standard "autopilot" og den kjører ganske skremmende. Styrer MOT venstre i møtende trafikk og selvfølgelig i full fart over fartsdumper og i vanskelige forhold.

I tillegg er alltid minst 1 kamera blokkert i norsk vær.

At dette noengang skal bli en robotaxi er nok ikke mulig de nærmeste 10-20 år.
Helt enig i at den ikke er brukenes på slike veier du beskriver. Det forteller også Tesla deg når du aktiverer funksjonen. Den er altså egentlig bare beregnet på motorvei.
Om tidsangivelsen din så kommer det svært an på hvilken level det er snakk om L4 kommer leeeenge før L5.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

daktari

Vi kan uansett slå fast at dagens biler ikke blir robotaxi i vintervær eloer regnvær når de mangler rengjøring på 5 av 8 kameraer.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Autowinder

Jeg har et snev av kondens som har dukket opp et par ganger siste 4 uker bak kameraglasset på høyre B-stolpe. Forventer vel at det burde være tett, så bør vel si fra når jeg skal innom om to uker.
Noen andre som har opplevd det samme?
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

sjokomelk

Bak linsa på kameraet, eller mellom kameralinse og glasset som dekker B-stolpen? Kamera står montert "i kupéen", så det vil være noe påvirkning av luftfuktigheten i kupéen, og det er ikke så høy utskifting av luften bak dekselet til B-stolpen.
Hvis du har fått fukt bak linsen på kamera, så er det noe du bør ta opp.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Handyman

Sitat fra: Autowinder på torsdag 13. januar 2022, klokken 17:34
Jeg har et snev av kondens som har dukket opp et par ganger siste 4 uker bak kameraglasset på høyre B-stolpe. Forventer vel at det burde være tett, så bør vel si fra når jeg skal innom om to uker.
Noen andre som har opplevd det samme?
Opplevde lett dugg på innsiden av glasset på B-stolpen noen ganger på TM3. "Kamerahuset" er nok dessverre ikke hermetisk lukket, og det kommer nok litt fuktig kupeluft inn. Litt varme i glasset hadde fjernet problemet.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

trykkertor

Sitat fra: Autowinder på torsdag 13. januar 2022, klokken 17:34
Jeg har et snev av kondens som har dukket opp et par ganger siste 4 uker bak kameraglasset på høyre B-stolpe. Forventer vel at det burde være tett, så bør vel si fra når jeg skal innom om to uker.
Noen andre som har opplevd det samme?
Tror det finnes varmesystem der inne. For i romjulen da bilen stod i ro 2 dager, var kamera i B-stolpene og frontvindu-kamera tint.
Kanskje fukt fjernes hvis du skrur på varmetråder bak. For da varmes speil opp, og forhåpentligvis B-stolpe-kamera. Men det har jeg ikke testet.

Mine B-stolpekamera i november.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Handyman

Sitat fra: trykkertor på torsdag 13. januar 2022, klokken 19:34
Sitat fra: Autowinder på torsdag 13. januar 2022, klokken 17:34
Jeg har et snev av kondens som har dukket opp et par ganger siste 4 uker bak kameraglasset på høyre B-stolpe. Forventer vel at det burde være tett, så bør vel si fra når jeg skal innom om to uker.
Noen andre som har opplevd det samme?
Tror det finnes varmesystem der inne. For i romjulen da bilen stod i ro 2 dager, var kamera i B-stolpene og frontvindu-kamera tint.
Kanskje fukt fjernes hvis du skrur på varmetråder bak. For da varmes speil opp, og forhåpentligvis B-stolpe-kamera. Men det har jeg ikke testet.
En masse diskusjoner om dette på diverse forum. Ingen varme ut over at kameraet generere noe varme, men det er ikke nok til å fjerne dugg på glasset når man kjører i kaldt vær. Glasset er stort og litt varme fra kameraet er ikke nok, men kan fjerne dugg når bilen står stille. Det er en goretex-membran over et hull som noen mener er en fordel å fjerne. Det øker luftsirkulasjonen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Autowinder

#134
Det var bak glasset, ikke linsen. Takk for tips, får følge med fremover og teste med bakrutevarme og kjøre litt med A/C på for å tørke lufta, den er default av med Auto i denne temperaturen ser det ut til.

EDIT: Nei det var jo ikke varme der, så da er bakrutevarmen ikke til hjelp.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA