Oppdatering og ny-forsegling av HV-batteriet (93J8 og 90R6)

Startet av små_bil_elsker, fredag 03. desember 2021, klokken 13:13

« forrige - neste »

små_bil_elsker

Hadde bilen nå nylig på service, pga. av en ''viktig'' oppdatering og ny-forsegling av HV-batteriet (etter at en modul røk sist vinter). Så jeg regner med for dere som hadde dette problemet blir eller har blitt innkalt allerede?

Til å nevne så hadde kuldet allerede vært her i litt over en uke. Før servicen ladet bilen helt fint, var rimelig presis på angitt tid/rekkevidde den vil lade opp til. Ved varierende kulde fra -4 til -9 grader pleide jeg å få full "tank" ca. 140-160km.
Etter oppdateringen har bilen begynt å slite med å ta imot lading, det som pleide å ta før ca. 7:45t til fullt, nå tar >10:30t. Ved fulladet batteri har ikke rekkevidde blikket mer enn 60-70km, noe jeg synes er absolutt tåpelig..
Skjedd nå flere ganger at når jeg har våknet dagen etter, så har ikke bilen ladet noe i det hele tatt.. Samtidig at jeg forsikrer meg hver gang jeg forlater bilen at lyset indikerer/pulserer grønt (tar imot lading og alt er OK).

Tenkte å høre med dere som er her inne, om det er noe dere har opplevd. Før jeg evt. tar kontakt med Møller igjen, som er både lei av meg og jeg er lei av de...:D
VW e-up! 2014
Skoda Citigo iV e 2020

Daruu

Har du sjekket i appen om det har skjedd noe krøll der? Feks begrensning i lading og/eller avreisetid?
2020 VW Eup range

små_bil_elsker

Sitat fra: Daruu på tirsdag 07. desember 2021, klokken 21:41
Har du sjekket i appen om det har skjedd noe krøll der? Feks begrensning i lading og/eller avreisetid?

Kjapp oppdatering...
Ja, jeg hadde sjekket appen og alle mulige scenarioer som kunne evt. begrenset ytelsen på lading. Bilen ble levert til Møller ved hjelp av Viking(stilig:) ), og dagen etter fikk jeg beskjed på at ombordlader og en HV cellepakke hadde takket for seg. Bare til å nevne igjen, før oppdatering og ''nyforsegling'' av batteriet funket alt FINT. Så tydeligvis noen som ikke klarer å gjøre jobben sin bare...

Totalt sett er det andre gang en HV pakke takker for seg, hadde gått ca et år siden sist.
Etter laang diskusjon med Møller fikk jeg meg en Skoda Enyaq fram til bilen blir ordnet hah, lukter som at den blir der en stund igjen pga deler som må sendes fra Tyskland.

ho ho - god jul :D
VW e-up! 2014
Skoda Citigo iV e 2020

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA