Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Autopilot - feil i skifte av fartsgrensene oppover

Startet av elhansen, torsdag 02. desember 2021, klokken 14:45

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: Koots på lørdag 04. desember 2021, klokken 11:56
Én ting jeg synes bilen sliter med er elektroniske fartsgrense-skilt, det overser den glatt, med unntak av én og annen sjelden gang hvor den tror det er rødt trafikklys...
Disse står vel oftest på motor-/4-feltsvei? Der leser jo ikke bilen fartsskilt i det hele tatt.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Autowinder

#16
Skilt langs veien er jo live, men fartsgrenser i databasen er jo historiske med ofte gammel oppdatering. I konflikt mellom de to må det vel være enkelt å prioritere live når Tesla er så skråsikre på sine egne kameratolkninger at de dropper radar. Også midlertidige veiarbeider med lavere hastigheter på gul bakgrunn vil det jo kunne gå å programmere inn for trygg prioritet over db-data. 
Edit: Er det noen som med sikkerhet kan si at fartsgrenseskilt på gul bakgrunn blir registrert av bilen (i Norge) ?
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Handyman

Sitat fra: Autowinder på søndag 05. desember 2021, klokken 12:36
Skilt langs veien er jo live, men fartsgrenser i databasen er jo historiske med ofte gammel oppdatering. I konflikt mellom de to må det vel være enkelt å prioritere live når Tesla er så skråsikre på sine egne kameratolkninger at de dropper radar. Også midlertidige veiarbeider med lavere hastigheter på gul bakgrunn vil det jo kunne gå å programmere inn for trygg prioritet over db-data. 
Edit: Er det noen som med sikkerhet kan si at fartsgrenseskilt på gul bakgrunn blir registrert av bilen (i Norge) ?
Ja, jeg passerer stadig midlertidige fartskilt på gul bakgrunn. Bilen leser disse og justerer farten etter dem.
Jeg opplever at bilen prioriterer visuell data fremfor kartdata. Har du virkelig ikke opplevd dette?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Autowinder

Nei min 19' TM3 får ikke med seg de skiltene på gul bakgrunn etter det jeg har sett. Men når TMY ankommer om en ukes tid kan det hende den klarer det 🙂
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Handyman

Sitat fra: Autowinder på søndag 05. desember 2021, klokken 23:30
Nei min 19' TM3 får ikke med seg de skiltene på gul bakgrunn etter det jeg har sett. Men når TMY ankommer om en ukes tid kan det hende den klarer det
Min TM3 19 mod leste gule skilter uten problemer. Den hadde riktignok EAP som Tesla oppgraderte til FSD med HW3.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Autowinder

Ja den har samme FSD og HW3 byttet på februarlovnaden til Musk. Men nå går den over til ny eier denne uka, så sjekker ikke mer på det. Regner med TMY fikser dette med de temporære skiltene. Mer bekymra (eller egentlig mest irritert) om ikke problemet med regenereringen på bakhjula kan ryddes opp i uten at et fatalt uhell for en eller annen må inntreffe før det tas tak i 🤨
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA