Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Resette carcontroller 2.2 den selv i Buddy

Startet av kamlot, mandag 29. november 2021, klokken 11:20

« forrige - neste »

kamlot

Hei.
Jeg har fant en enkel måte å resete batteripakke i carcontroller v2.2 men jeg vet ikke om jeg kan gjøre den offentlig på forumet. Hele operasjonen har 10 sekunder... kanskje priv?
Hilsen Kamlot

kamlot

Jeg tror jeg trygt kan gjøre det, fordi jeg ikke hacket dette systemet, og jeg gir dette tipset helt gratis her.

Jeg beklager også til alle eiere av dette kjøretøyet at for åtte år siden hadde jeg en Reva DeLux ikke Buddy, og dere måtte vente så lenge på denne resetten:)

1. Slå på tenningen.
2. Hold TRIP-knappen inne på tavle og trekk carcontroller sikringen ut(batteriindikatoren skal slukke).
3. Hold fortsatt knappen inne og sett tilbake sikringen.
4. Slipp knappen.
5. Slå av og på tenning.
6. Hvis alt er ok, skal Buddy vise en annen batterikapasitet.
7. Lade batteriet helt opp.

Jeg har også tips for å regenerere Odyssey-batterier.  Hvis noen vil, kan jeg lage annen instruks. Jeg hadde 10km rekkevidde...nå jeg har 30-40km:)

Buddy på landet

Fint å se, legg gjerne inn en instruks på regenerering også.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA