Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil visning av utetemperatur, lite varme i bilen

Startet av hobsen, torsdag 18. november 2021, klokken 19:56

« forrige - neste »

hobsen

Har de seneste dager opplevd at visning av utetemperatur feiler. Nå 5 grader ute, bilen viser 32.

Får heller ikke særlig effekt på varmeapparatet.
Kanskje en sammenheng?

Noen som har hatt samme problem?

2019 modell kjørt 50'.

TB

Høres ut som du må en tur til forhandler. Logisk med lite varme når bilen mener det er 32 grader C.

Du kan teste med kjøling, den bør fungere som bare det om bilen tror det er sommer ute.

Om det bare var valgt Fahrenheit som temperatur skala ville det bli mye "varmere".
Men, 0 grader C er 32 Fahrenheit, 5 er 41 F, samt da burde varmeapparat fungere som normalt.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

RJK

I forbindelse med første service, så oppdaget forhandler selv at PTC-heateren min ikke funket som den skulle. Jeg hadde glemt å nevne det, men jeg måtte stille den til 20-21 grader før det kom noe særlig varme av anlegget. Selv foretrekker jeg 17-18 grader, så det ble litt jojo med å sette for høyt i starten, så senke, og så ev. justere opp igjen når det begynte å kjennes kjølig.

Ikke helt likt, men antar det er en avart av samme feilen, og at du bare må få nyt PTC-heater til bilen...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

OA

Jeg hadde samme feil sist vinter. Utetemperaturen økte gradvis og viste til slutt rundt 60 grader. Bilen så da ingen grunn til å bruke ekstra energi på å varme opp den luften den blåste inn... Feilen var temperaturmåleren, som jeg mener var plassert et eller annet sted innenfor støtfanger foran. Fikk veldig bra service fra forhandler som plukket av måleren fra en nybil de hadde inne - og heller satte den de måtte bestille på denne - slik at jeg kunne få tilbake bilen raskest mulig.

hobsen

Ligner min bil. Nærmer seg 40 grader nå. Time på verksted om vel en uke.

hobsen

Saken er løst. Feil i utetemperaturmåler.
Fikset fort og greit hos Mobile Åsane.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA