Nå kan du laste ned oppdateringer til navigasjon og infotainment selv.

Startet av TB, søndag 14. november 2021, klokken 14:18

« forrige - neste »

TB

Se tråden på delforum Hyundai Ioniq 5.

https://elbilforum.no/index.php?topic=58462.0

Testet å ta ut SD kortet fra min 2019 model Kona, og følge instruksjonene. Oppgradering kjøres via Windows pc eller Mac. SD kortet må settes i PCen, eller via minne kort leser. Oppgradering krever ca 40 GB plass på SSD, lastes først til PCen så til minnekortet. Minnekortet skal være 32 GB.

Infotainment var sist oppdatert i mai (service) ble nå oppdatert til siste versjon. Siste utgave av kartet er også oppdatert. Menyene i infotainment ble endret, så om en liker slik det var må en ikke oppgradere. Nytt kart kunne ikke brukes før oppgradering var kjørt.
Citroen C-Zero 2012 -2019
Hyundai KONA Electric 2019 - 2023
KONA Electric Long Range Premium 2024
Lørenskog

Tsenng

Testet dette i går på min 2021(2022) Kona Premium.  Fungerte som bare det med en 64GB usb stick.  Firmware + kartoppdatering og helt nye menyer. Tok ca 40 minutter totalt i bilen før alt var oppdatert.

TB

Har ikke testet, men mulig 2018, og 2019 modellene med den smalere skjermen må benytte SD kort?
Nyere modeller, kan benytte USB minnepinne?
Lørenskog

e-curious

På første generasjon infotainment med SD-kort.  Kan/bør en bruke det originale SD-kortet som står i bilen, eller bør en bruke et eget SD-kort?

Er det noe krav til firmware i bilen for å kunne bruke nyeste kart?

Av innhold ser jeg at på det origianle kortet ligger en fil med navnet "dealercode", men ligger ikke i oppdateringen,  Kan denne slettes?

TB

Jeg benyttet det originale SD kortet fra min 2019 model Kona, og følge instruksjonene.
Mener programmet selv fjerner innholdet og oppdaterer, så du trenger ikke gjøre det.

Om det er noen krav til bilen er jeg usikker på, men så lenge bilen har vært på ordinær service er det neppe noe problem, om det er en sammenheng mellom bil og infotainment.
Lørenskog

TB

Lørenskog

e-curious

Har oppdatert nå, brukte origialkortet og installasjonsprogrammet . Gikk som smurt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA