Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppvarmede seter standard i Canada, også i Norge?

Startet av Espen Hugaas Andersen, onsdag 15. august 2012, klokken 20:00

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

http://ir.teslamotors.com/common/mobile/iphone/releasedetail.cfm?ReleaseID=700548&CompanyID=ABEA-4CW8X0&mobileid=

Hva tror dere? Jeg tenker mest sannsynlig vil vi få oppvarmede seter som standard. Det står ikke om dette betyr lærsetene er standard eller om det er snakk om en annen type stoffseter, men det skal bli interessant å følge med på.

Det virker også prisene ikke er skrudd mer opp i Canada enn det som er relatert til høyere kostnader. Dette er nok ett godt tegn for prising i Norge.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

kjølholdt

Er dette prisen for største batteri pakke 514000 kr er det jo fantastisk. Da blir det model s på meg
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

jkirkebo

Sitat fra: kjølholdt på onsdag 15. august 2012, klokken 20:29
Er dette prisen for største batteri pakke 514000 kr er det jo fantastisk. Da blir det model s på meg

Ca. 650k da for min konfigurasjon, det er jeg i så fall svært fornøyd med (hadde fryktet over 700k). 19" felger med vinterdekk skulle også bli ganske billige, ca. 15k.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

kjølholdt

514 tusen for grunnpakke med største batteri kapasitet, men utstyr for 150 tusen, må jeg bare regne med det eller har du tatt hardt i?
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

kjølholdt

Gikk inn og konfigurerte em model s med 85 kWh . Valgte mesteparten ender da på 80 tusen dollar  må legge til 7 tusen som ikke er skatte fradrag, men utgangspunkt prisen blir muligens en annen i Europa ?
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

jkirkebo

Sitat fra: kjølholdt på onsdag 15. august 2012, klokken 22:42
514 tusen for grunnpakke med største batteri kapasitet, men utstyr for 150 tusen, må jeg bare regne med det eller har du tatt hardt i?

Performance utgave med pålagt tilbehør (skinn,luftfjæring,21" hjul) er $15k ekstra. Legg til metallic lakk, tech pakke, sound studio, panoramasoltak og evt. ekstra lader så drar det fort på seg litt...

Regner med å beholde bilen svært lenge så da tar jeg heller litt hardt i ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Oreo

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 15. august 2012, klokken 23:15Regner med å beholde bilen svært lenge så da tar jeg heller litt hardt i ;)

Hehe som om jeg skulle sagt det selv.
Vinterhjulene er jo også momsfire, regner med alt som en bestiller i pakken er det.
Nesten som da en bestilte hjemmepc med 42"plasmaskjerm og alt en fikk av "datatilbehør"
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Øyvind.h

Det positive for nordmenn er at bilen får en "EU" pris, ikke en egen pris for Norge. Dermed blir vi antakelig ikke skrudd så hardt som vi pleier. Jeg har signalisert overfor Tesla at jeg forventer en overkommelig prising, og når jeg har bedt om en fornuftig pris så forventer jeg at det blir resultatet....:)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

toppi

Dette var positiv lesning ja.

Noe mer påslag må vi nok regne med til Europa, men holder de fast på prinsippet til Canada bør det ikke bli så galt. Det viktigste er også at vi får EU pris. Nå får man jo en iMiev levert på kaia i Drammen for 150 000,- om man bestiller direkte fra Tyskland.

Jeg har seriøst vurdert å trekke kølapp på Tesla model S i Tyskland, men avventer nå litt. Vi får alle påvirke Tesla slik at de ikke øker prisen ekstra for oss nordmenn.

Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

kjølholdt

Hvis tesla Norge øker prisen for mye i forhold til Tyskland, vil vel dette bare medføre privatimport i stor skala. det kan de da ikke være interessert i?
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

toppi

Nei, la oss håpe du har rett, selv om det er akkurat det andre merker gjør.
Jeg har selv kjøpt en ny Audi fra Sverige, alt inkludert, til 460 000,-.Møller skulle ha 620 000,- for nøyaktig samme bil, (etter pruting havnet vi på 550 000,-)

Med elbil blir derimot eventuelle prisforskjeller mye mer synlige, ettersom man slipper å regne inn alle de sære norske avgiftene.

Noen som forresten hvordan roadsterprisen har vært i EU kontra Norge?

Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Øyvind.h

Sitat fra: toppi på torsdag 16. august 2012, klokken 12:17

Noen som forresten hvordan roadsterprisen har vært i EU kontra Norge?

Har ikke sjekket det, men når jeg har snakket med Teslas norske representant i London har jeg fått beskjed om at det blir en EU-pris. Altså skal vi i Norge betale det samme for bilen som resten av EU.
Jeg velger derfor å leve i troen om at Norge ikke får en høyere pris på selve bilen enn eksempelvis Tyskland. Litt interessant dog å se hva som blir standard og hva som ikke blir standard, men det er uvesentlig så lenge vi slipper et norgespåslag på 20-30%. Blir påslaget moderat er det bra med rom for å ta med det man eventuelt skulle savne :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Espen Hugaas Andersen

Jeg har skjønt det slik at Tesla kommer til å selge Model S i norske kroner, altså får vi egen priser.

(Jeg spurte de om det var slik at jeg burde begynne å sette penger i Euro, for å isolere meg mot valutavariasjoner, og fikk til svar at de skulle selge bilene i NOK og skulle selv ta seg av valutasikringen.)

Men dette er ikke nødvendigvis veldig galt. Når man ser på prisstrategien i Canada ser man at fokuset er mer på å selge flest mulig biler med OK profitt, i stedet for å selge færre biler til høyere profitt. Jeg har ihvertfall ikke noe imot å betale frakten til norge og det det koster å få tilpasset bilene europeisk standard. Det jeg kunne hatt et problem med er om de la på 10% eller noe sånt på toppen av kostnadene, bare fordi vi er et pengesterkt land.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Jeg fant frem eposten som jeg fikk, og der sa Ine Roren følgende i begynnelsen av mars:

SitatModel S og Model X vil prissettes i norske kroner når den tid kommer. Det norske selskapet er oppe og vi vil innen april i år ha et service senter/showroom i Oslo. Så i forhold til våre fremtidige biler trenger du ikke bekymre deg for valutasvingninger.
En Tesla Roadster på den annen side er priset i Euro og er på sitt laveste prisnivå noensinne.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

petersv

Det med norske kroner har jeg litt vanskelig for å tro på. Jeg ble fortalt av Teslas representant at Roadsteren kom til å bli priset i kroner den og, og at jeg måtte "forte meg noe veldig" hvis jeg skulle har sjans til å kjøpe den i dag med valutafordel (dette var vår/sommeren 2011.)

Så akkurat det tror jeg bare er et halvsleipt salgstriks/pressmiddel som de bruker her i Norge. Jeg velger heller å tro på den infoen som kommer fra EU hovedkontoret i England.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA