Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sliter med få kontakt med bilen

Startet av Kniffen, lørdag 13. november 2021, klokken 21:27

« forrige - neste »

Kniffen

Hei er det flere som sliter få kontakt med bilen? Har slettet og installert appen på nytt startet tlf på nytt og resatt bil ingen ting fungerer. Må til bilen og vekke den med og åpne døra for og få kontakt.
Noen tips? :)

Motorwatt

Kan du se routeren din når du sjekker WiFi-forbindelse fra bilen?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Daniel80

Du må aktivere Sentry mode i bilen for å holde den aktiv. Ellers går bilen i dvale og du får ikke kontakt før du låser opp bilen.
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

Kniffen

Går på mobildata og bilen er ikke koblet til wifi

Kniffen

Sitat fra: Kniffen på lørdag 13. november 2021, klokken 21:33
Går på mobildata og bilen er ikke koblet til wifi

Det har fungert til nå uten sm aktivert.
Bilen skal bli vekket når man går inn via app

Motorwatt

SitatDu må aktivere Sentry mode i bilen for å holde den aktiv. Ellers går bilen i dvale og du får ikke kontakt før du låser opp bilen.
Både mobildata og WiFi skal vekke bilen fra dvale. Har du prøvd en reset av bilen?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Kniffen

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 13. november 2021, klokken 21:36
SitatDu må aktivere Sentry mode i bilen for å holde den aktiv. Ellers går bilen i dvale og du får ikke kontakt før du låser opp bilen.
Både mobildata og WiFi skal vekke bilen fra dvale. Har du prøvd en reset av bilen?

Ja resatt bil installert app på nytt og starta tlf på nytt

Motorwatt

Sett en mobiltelefon til Wifi-deling, koble bilen til denne, og prøv igjen (evt. fra en annen telefon)
Tesla S75D - 09/2018

Kniffen

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 13. november 2021, klokken 21:47
Sett en mobiltelefon til Wifi-deling, koble bilen til denne, og prøv igjen (evt. fra en annen telefon)

Den blir vekket og jeg får kontakt når jeg åpner bilen så da hjelper det ikke dele wifi med bilen...

Kniffen

Mulig jeg må oppdater mob så det kom en oppdatering igår på iPhone skal prøve det

Motorwatt

SitatDen blir vekket og jeg får kontakt når jeg åpner bilen så da hjelper det ikke dele wifi med bilen...

Nei vel. Men det kan altså være et problem med kommunikasjonen hvis den ikke får kontakt ved innkommende data. Når døren åpnes settes alle systemer i gang uansett, også modemet i bilen.
Tesla S75D - 09/2018

jlan

Jeg hadde periodisk feil på LTE (4G) i bilen, og da lot den seg ikke vekke fra telefonen når den var utenfor bluetooth range, selv om den var på wifi. Jeg ville ha slått av wifi og sjekket at den virkelig har LTE forbindelse.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Kim-

Har hatt samme problem i dag, med samme feilmelding som hos deg. Både min og fruens tlf, på mobilnett og wifi.

Testet å låste bilen opp, trykket på vifte symbolet, samme feil kom. Når jeg kom til bilen hørte jeg at klima var på. Sjekket appen igjen og der stod den av, selv om det var tydelig at klima gikk og det var varme i bilen.

Tipper tesla har hatt noe problem..
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Kniffen

Motorwatt

Kanskje greit også å fortelle hva det var?
Tesla S75D - 09/2018

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA