Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Dekktrykkssensorer

Startet av geear, lørdag 13. november 2021, klokken 13:38

« forrige - neste »

geear

Har noen fått tak i dekktrykkssensorer til Y (BLE) de siste par ukene? Evt. hvor?

Noen som vet hva som skjer om man kjører uten sensorer? Blir man konstant plaget av det?

tovin

Fikk med på vinterhjul fra Megahjul for 14 dager siden, de hadde visst nettopp fått inn igjen.
Tesla Model 3 2019 modell, 73 000 km
Tesla Model Y 2021 modell hentet 3/12

geear

Tror ikke Megahjul selger løst, og jeg vil verken ha felger eller dekk derfra...

thebadger

Hør med Dekk24, de kjøper ganske mange

Macmons

Sjekk med SC i Ålesund, de hadde på lager nå.
Selv om de hadde bare "sølvfarget" så var det "svarte" som kom i posten :-)
2021 Tesla Model Y

2017 BMW i3

geear

#5
Dekk24 er tomme.

Skal høre med Ålesund. Det er lenge siden jeg bestilte hos Tesla Stavanger. Blir litt overrasket om de ikke har oversikt på stock hos andre SC, og eventuelt kan bestille derfra. De påstod det var tomt i hele landet.

geear

Ingen som vet hva som skjer om man kjører uten sensorer?

Rosstopher

Sitat fra: geear på mandag 15. november 2021, klokken 11:01
Ingen som vet hva som skjer om man kjører uten sensorer?

Joda. Man får opp varsel om dekktrykk på skjermen. Mener å huske at det vises hele tiden, men det er ikke som setebeltevarsel at det piper hele tiden i hvertfall.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

geear

Ok. Takk.

I følge Tesla Stavanger er det tomt hos alle servicesentrene i landet. Ender nok med gummiventiler for min del, og så måtte montere sensorer senere, og balansere opp hjulene igjen på ny. Lite gunstig, men ser egentlig ikke noe alternativ. Tør ikke vente lenger med å bestille hjulsett, er jo allerede vanskelig å få tak i felger og kvalitetsdekk i riktig dim.

tovin

Vurderte også selv uten TPMS og bare fått det senere og byttet ventiler selv når jeg fikk tak i.
Har heldigvis alt utstyeret til bytting hjemme :+1: :)
Men var heldig å fikk takk i BLE for 14 dager siden.
Tesla Model 3 2019 modell, 73 000 km
Tesla Model Y 2021 modell hentet 3/12

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA