Deling av data fra iPhone

Startet av Larspetterh, ons 10. nov 2021, kl. 19:54

« forrige - neste »

Larspetterh

Hei! Har søkt på forumet, saumfart instruksjonsboken samt flere steder på nett uten å få et klart svar, så ser meg nødt til å spørre her.

Har en '20-modell e-tron 55 der jeg ikke har skaffet meg data-sim. Har nemlig hørt at det skal være mulig å dele internett fra iPhone via WIFi, siden Apple dessverre ikke støtter Bluetooth med SAP(?). Er det noen her som vet om dette er mulig og i så fall hvordan går jeg frem?

janbanan

Det er motsatt som fungerer.
Med SIM i bilen, kan du dele Wifi til passasjerer (og sjåfør).

/Jan
2022, Q4 50 SB
2020, e-tron e50 AS

RJK

Sitat fra: Larspetterh på ons 10. nov 2021, kl. 19:54
Hei! Har søkt på forumet, saumfart instruksjonsboken samt flere steder på nett uten å få et klart svar, så ser meg nødt til å spørre her.

Har en '20-modell e-tron 55 der jeg ikke har skaffet meg data-sim. Har nemlig hørt at det skal være mulig å dele internett fra iPhone via WIFi, siden Apple dessverre ikke støtter Bluetooth med SAP(?). Er det noen her som vet om dette er mulig og i så fall hvordan går jeg frem?
Denne linken tar for seg hvordan du deler mobilt bredbånd, men mener bestemt at (nyere) iPhone og kan dele wifi-tilkoblingen med andre. Det er jo veldig gunstig om man er på hotell med begrensning på hvor mange enheter som kan koble til.

Men i bilen er det jo mobilt bredbånd du vil dele, og bilen skal og kunne være en av de som låner nettverket.

https://support.apple.com/no-no/HT204023

Med simkort i bilen, så er det bilen som deler mobilt bredbånd til andre enheter via Wifi. Så med mindre det er for å få oppkoblet tilgang for bilen uten at man deler for telefonen, så er det liten vit i å kjøpe dedikert sim-kort til bilen.

Bruker selv Android-telefon der jeg har delt wifi på tilsvarende måte, og det er jo som sagt kjekt. Men virker som hotell mer skriver det om begrenset antall enheter for å få oss til å være nøysom, ikke fordi det er en faktisk begrensning.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA