Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Årsak til at hurtigladere ikke funker og en gledelig nyhet

Startet av Rio, mandag 13. august 2012, klokken 22:21

« forrige - neste »

Rio

Hei,

Jeg snakket med en hyggelig fyr på "innsiden" i dag, og de kunne fortelle at de mistenker at en del av "feilene" på hurtigladere (at de må restartes) visstnok skyldes at bilen ikke er helt av under ladingen. (Eller at man forsøker å starte den, eller bruker strøm.)

Hvorfor dette skulle være slik, forstår jeg ikke. Jeg har også satt på f. eks. oppvarming under hurtiglading, uten at hurtigladeren har streiket.

En gledeig nyhet er dog at hurtigladerne i Østfolk får overvåkning fra neste måned!  :)

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

jkirkebo

Sitat fra: Rio på mandag 13. august 2012, klokken 22:21
Hei,

Jeg snakket med en hyggelig fyr på "innsiden" i dag, og de kunne fortelle at de mistenker at en del av "feilene" på hurtigladere (at de må restartes) visstnok skyldes at bilen ikke er helt av under ladingen. (Eller at man forsøker å starte den, eller bruker strøm.)

Merkelig. Men her har vi altså en fordel med betaling; de hurtigladerne det er betaling på (av SGTE-typen ihvertfall) restartes hver gang man skal bruke de. Gamle feilmeldinger vil altså forsvinne. Husk bare å sette i CHAdeMO-pluggen før man setter i kortet og betaler, i tilfelle det er feil på pluggen (det har vært flere tilfeller av det). Kjipt å betale først og så ikke få ladet :(

Varme under lading har jeg brukt flere ganger uten problemer. Men bilen MÅ være av under initialisering av laderen, etter at lading er i gang kan den slås på.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA